PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows Service Pack 2

SlasH
22-11-05, 19:32
Hierbij 1 vraag?

Met behulp van een betaalde ''expert'' computer weer opnieuw geinstalleert.
Schone installatie dus.
Maar het probleem is nu dat ik Windows Service Pack 2 niet meer kan downloaden,terwijl ik deze hiervoor wel gewoon had.
Microsoft gebeld en mijn Key-code gegeven ter controle en ik sta gewoon geregistreerd maw ik heb een legale versie van Windows,wat ik dus zelf logischerwijs al wist maar dat terzijde.

Bij het opstarten van de PC krijg ik nu dus het ballonnetje met de meldtekst ''de update's zijn gereed en kunnen nu geinstalleert worden''
deze update is dan WSP 2 welke na herhaaldelijke pogingen hij domweg niet installeert(??)

Navraag bij (kenners) gedaan en deze zeiden dat WSP 2 niet echt nodig is mits je zelf voldoende bent beschermt dwz met Firewall,Virusscanner,Antispyware.

Want Hackers zijn juist uit om Computers met WSP2 te kraken dan computers zonder WSP 2.

Ik betwijfel dat allemaal bedoel mijn PC haalt door het ontbreken van WSP 2 niks meer aan update's binnen en ik vrees dat mijn systeem juist daardoor onstabiel/onveilig is.

Wie weet de oplossing om het alsnog te installeren en ik WSP 2 echt nodig??

polopolo
22-11-05, 19:42
Antwoorden dat je zelf mag kiezen:

1: Je download en installeerd SP2 van http://windowsupdate.microsoft.com
2:Je vraagt een cd aan bij microsoft op http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp2/cdorder/en_us/default.mspx (GRATIS!)

SlasH
22-11-05, 19:55
Zoals ik al zei hij intalleert hem niet!!
Zowel niet van de Windows Update site,almede ook niet van een schijfje wat ik ook al heb geprobeert.

polopolo
22-11-05, 20:05
Waar gaat het dan mis?

Begint het als je het installeert?

Midgie
22-11-05, 20:05
In veilige modus misschien?

rve123
23-11-05, 10:15
Navraag bij (kenners) gedaan en deze zeiden dat WSP 2 niet echt nodig is mits je zelf voldoende bent beschermt dwz met Firewall,Virusscanner,Antispyware.
Dit Klopt, maar dan moet je wel alle andere patches installeren.

Want Hackers zijn juist uit om Computers met WSP2 te kraken dan computers zonder WSP 2.
Dit is gewoon grote onzin. Een "hacker" (eigenlijk heet dit anders...;)) zoekt gewoon computers. Ongeacht of ze SP2 hebben.

Er zijn ook genoeg mensen die bewust geen SP2 willen.

Welke melding krijg je wanneer je SP2 wilt installeren?

Hacker
De oorspronkelijke betekenis van hacker was: iemand die de werking van een apparaat of proces wil onderzoeken om te leren hoe alles in elkaar steekt. De drijfveer is hier nieuwsgierigheid naar de werking. Hackers zoeken niet alleen de lekken en gaten op, maar laten dit ook weten aan de eigenaar. Soms bieden ze er dan ook een oplossing bij aan. Tegenwoordig wordt meestal de naam "hacker" gebruikt als een cracker wordt bedoeld.

Bron: Consumentenbond.nl (http://www.consumentenbond.nl/thema/elektronica_en_communicatie/553726/553842/1537898/1538190/?ticket=nietlid)

SlasH
23-11-05, 21:46
Vanavond wederom diverse keren geprobeert o.a van originele Windows Service Pack 2 CD van Microsoft.

En via de Windows Update site.

Krijg elke keer de melding '' De productcode die is gebruikt om Microsoft Windows te installeren is mogelijk niet geldig''

PC 3 jaar geleden bij Mycom gekocht met uiteraard legale versie van Microsoft Windows,product Key sticker staat op de zijkant van mijn computer!!
Ook sta ik gewoon keurig geregistreerd bij Microsoft gisteren nog over opgebeld!

Hiervoor had ik wel altijd gewoon Service Pack 2,sinds dat ik ben begonnen met een schone installatie is het mis!

Mycom helpdesk maar gebeld a 45 Eurocent per minuut,lang met ze gesproken maar wisten ook geen raad(??)

Pc maar naar de winkel brengen was hun advies,deze grappenmakerij gaat me dus zo en zo weer veel geld kosten!!

rve123
23-11-05, 21:52
Ik denk dat je beter met Microsoft kan bellen.

Even het probleem duidelijk uitleggen.

Neem ook de volgende tips even door: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=193742

SlasH
23-11-05, 22:03
Ik heb alleen al door al dat gebel straks een hoge telefoonrekening.
Microsoft uiteraard allang gebeld kreeg iemand aan de lijn die het ook niet echt wist,konden me wel doorverwijzen naar een technische helpdesk van MS en dat kost je dan zo ongeveer 75 Euro wat je moet gaan betalen.

Miljardenconcern wat zo denkt met klanten te kunnen omgaan,ongelovelijk!!

Trouwens heeft wel alles van Service Pack 1 gedownload staat keurig in de update geschiedenis en bij software.

Raar dit???

ikself
24-11-05, 14:34
Dit al geprobeerd?

Schakel de automatische updates uit.

In de Windows Verkenner:

Extra/Mapopties/ tabblad Weergave, haal het vinkje weg bij ´Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen´, plaats een vinkje bij ´De inhoud van systeemmappen weergeven´, haal het vinkje weg bij Extensies voor bekende bestandstypen verbergen en selecteer Verborgen bestanden en mappen weergeven.

Ga naar de volgende map:

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download

Wis alle bestanden die daar in staan. Hetzelfde geldt voor deze map:

C:\Windows\System32\Catroot2

Laat de bestanden voor de zekerheid eerst even in de prullenbak staan, mocht het nodig zijn dan kun je ze altijd weer terugzetten.

De inhoud van de map C:\WINDOWS\Downloaded Installations moet je ook nog verwijderen.

Probeer nu ´ns ´handmatig´te updaten, of liever nog.....download Service Pack 2 en installeer ´m.

SlasH
24-11-05, 18:11
Ben er al uit!
PC opnieuw laten installeren door een ''betaalde kracht''
Wilde dat het goed gebeurde de rest van de software heb ik er zelf opgezet dat is niet zo moeilijk.

Heb/had Windows Home edition,wat blijkt waarom die Service Pack2 niet pakt omdat de computertechneut Windows Proffesional heeft geinstalleert.

Laatste keer dat ik iemand aan mijn PC laat kliederen dit zijn de resultaten,kan hem nu weer leegtrekken en opnieuw goed installeren.