PDA

Bekijk Volledige Versie : Norton Internet Security 2009

De Hulk
21-10-08, 21:32
Norton Internet Security 2009 is op geen enkele wijze meer te vergelijken met eerdere programma's van Norton. De verhalen over langzame computers gelden niet meer en gaan in het geval van NIS2009 niet meer op. De updates van NIS2009 zijn supersnel en met vaste updates om de vier/acht uur en directe pulse updates als updates kritiek en direct noodzakelijk zijn. Het CPU- en geheugengebruik zijn minimaal. Zie ook de afbeeldingen die ik plaats. Ik heb 1GB geheugen op mijn pc. De gele kleur is NIS2009.

CPU-gebruik (90 min)
http://forumimages.seniorennet.be/Okido/101-20081015-24aad0.jpg

Geheugengebruik (90 min)
http://forumimages.seniorennet.be/Okido/102-20081015-57d8c0.jpg

Seven of Nine
21-10-08, 21:57
Dus.? :|

De Hulk
21-10-08, 22:16
Dus..., dan weet je dat je niet meer constant met al die oude verhalen hoeft aan te komen.

Michael4446
21-10-08, 22:23
CPU- en geheugengebruik en updates zijn belangrijke kenmerken, maar blijf natuurlijk ook aan de detectie denken. Weet je hoe het daarmee gesteld is?

Seven of Nine
21-10-08, 22:29
CPU- en geheugengebruik en updates zijn belangrijke kenmerken, maar blijf natuurlijk ook aan de detectie denken. Weet je hoe het daarmee gesteld is?

Geloof dat dat de laatste tijd wel goed zit.http://www.virusbtn.com/news/2008/09_02 [happy]

Seven of Nine
21-10-08, 22:30
Dus..., dan weet je dat je niet meer constant met al die oude verhalen hoeft aan te komen.

? wat voor Oude Verhalen....

(en als Norton voor jou goed werkt..! Mooi toch.!)

Internetnubje
21-10-08, 22:33
Lekker reclame voor norton, deze topic.

Je bent toch niet gelinkt als wetenschapper bij norton? :p

Anyway.

Ik vind alle gratis scanners even goed als norton, of welkander.

Als de ene eerst was met een update zullen de andere wel binnen uren volgen.

Zoals men hier meer zegt, het surfgedrag is de grootste keyfactor.

Als je de hele dag cracks zit aan het downloaden zul je sowieso er van langs krijgen en besmet geraken. Met betalende of gratis scanner.

Seven of Nine
21-10-08, 22:52
Lekker reclame voor norton, deze topic.

Je bent toch niet gelinkt als wetenschapper bij norton? :p

Anyway.

Ik vind alle gratis scanners even goed als norton, of welkander.

Als de ene eerts was met een update zullen de andere wel binnen uren volgen.

Zoals men hier meer zegt, het surfgedrag is de grootste keyfactor.

Als je de hele dag cracks zit aan het downloaden zul je sowieso er van langs krijgen en besmet geraken. Met betalene of gratis scanner.

Ten eerste: Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat dit Reclame is.

Ten tweede: :|

Ten derde: Ben ik het Totaal niet mee eens.

Ten vierde: :?

Ten vijfde: gedeeltelijk mee eens.!

Ten zesde: download nooit cracks > ( soms gebeurt het gewoon )

Internetnubje
21-10-08, 23:06
Zeg jong ;).

Kzal uw schema volgen:

1) was een grap, in je post (2) wist je zelf niet wat zijn punt was :)

2) Zijn profiel weergeeft dat ie een wetenschapper is. (maakt nog altijd deel uit van de grap)

3) Is uw mening. Mijn mening is anders. Ik ga geen geld uitgeven aan norton internet security die evenveel vind op mijn pc dan als AVG free 8.0 of avast,... (die vinden noppes, buiten de verwaarloozbare cookies die mijn broer heeft).

4) hergeformuleerd: als norton uitkomt met een oplossing voor malware x die nog niet lang bestaat, zal het niet lang duren voordat een andere scanner (bv avg) uitkomt met een oplossing ervoor.

5) Ik kan garanderen dat de alle besmettingen in kwestie te voorkomen zijn. Niet dat de de problemen opzoeken hé, ze weten het soms niet beter (dit is geen verwijt).

6) Tuurlijk nooit cracks downloaden. Maar ik snap je punt niet: gebeurt soms? :s

Seven of Nine
21-10-08, 23:20
Zeg jong ;).

Kzal uw schema volgen:

1) was een grap, in je posr (2) wist je zelf niet wat zijn punt was :)

2) Zijn profiel weergeeft dat ie een wetenschapper is. (maakt nog altijd deel uit van de grap)

3) Is uw mening. Mijn mening is anders. Ik ga geen geld uitgeven aan norton internet security die evenveel vind op mijn pc dan als AVG free 8.0 of avast,... (die vinden noppes, buiten de verwaarloozbare cookies die mijn broer heeft).

4) hergeformuleerd: als norton uitkomt met een oplossing voor malware x die nog niet lang bestaat, zal het niet lang duren voordat een andere scanner (bv avg) uitkomt met een oplossing ervoor.

5) Ik kan garanderen dat de alle besmettingen in kwestie te voorkomen zijn. Niet dat de de problemen opzoeken hé, ze weten het soms niet beter (dit is geen verwijt).

6) Tuurlijk nooit cracks downloaden. Maar ik snap je punt niet: gebeurt soms? :s

18 = ( redelijk ) jong ;)

1 Mooi dat jij gedachten kan lezen...

2 Mijn profiel geeft weer dat ik met de snelheid van het licht reis ( ook een grap )

3 mag: ieder zijn eigen mening...!

4 ja ja

5 ik denk voor 99,9%

6 [nospy] (zie:5)

Eagle Creek
22-10-08, 18:09
Qua snelheid staat Norton op een gedeelte eerste plaats met NOD32 wat voor Norton-begrippen ronduit revolutionair te noemen is.
Qua detectie zitten ze nog steeds bovenaan de middenmoot en doen ze niet onder voor andere bekende mid-range producten.

Al met al is de keus voor Norton alweer een stuk interessanter dan dat het de afgelopen jaren was.

Sjoeii
23-10-08, 05:49
Volgens mij hebben ze inderdaad inmiddels geluisterd naar hun gebruikers. Ik lees echter wel veel klachten over hun zogenaamde background tasks.

maniac2003
23-10-08, 19:25
Ook fijn was dat Norton 2009 bestanden verwijderd zonder dit te melden. Ik had namelijk iets gedownload en dat moesten een X aantal bestanden zijn, en ik miste er 2. In de logs van Norton Internet Security 2009 kwam ik er achter dat deze bestanden werden gezien als virus/trojan.
Dus dan maar weer terug naar Avast en Comodo Firewall.

Michael4446
23-10-08, 21:34
Ook fijn was dat Norton 2009 bestanden verwijderd zonder dit te melden. Ik had namelijk iets gedownload en dat moesten een X aantal bestanden zijn, en ik miste er 2. In de logs van Norton Internet Security 2009 kwam ik er achter dat deze bestanden werden gezien als virus/trojan.

Zou je dat niet kunnen veranderen in de instellingen van Norton?

maniac2003
23-10-08, 21:49
Ik ben alleen de instellingen voor ingepakte/gezipte bestanden tegengekomen. Op een ander forum hoorde ik daar ook al iemand over.
Mocht de optie er inderdaad inzitten dan is dat niet echt duidelijk aangegeven.

Trojan Horse
24-10-08, 16:28
Ik gebruik ook norton internet security 2009, dat is de gewoon beste en meest vertrouwde antivirus. licht, snelle scans, kent bijna alle virussen en een hele prettige stille modus voor games of films kijken. als iets volledige scherm wordt dan gaat norton automatisch op stille modus en geeft dan geen meldingen meer. dan kan ik gerust gamen! bitdefende rheeft ook een stille modus voor games, maar dat moet je dan steeds zelf in en uitschakelen. Norton detecteert een heels tuk meer virussen dan nod32 en mcafee. en wat meer dan kaspersky. kaspersky zijn ook wel leugenaars want op hun site staat zogenaamd dat hun antivirus 97.89% detecteert en norton 96.83% terwijl norton 2008 98.3% detecteerde. zie:

1. http://www.sunbelt-software.com/ihs/alex/avtestresults_2D2008q1.pdf
2. http://news.softpedia.com/news/The-Best-Antivirus-in-2008-77419.shtml

Eagle Creek
24-10-08, 16:36
En in elke tests zijn die ratings weer anders. Ik zou als fabrikant ook de hoogste rating noemen.
De detectiegraad van Norton is verbeterd maar of deze beter is dan NOD weet ik niet. Waarom je NOD en McAfee over één kam scheert is me ook niet duidelijk.

Trojan Horse
24-10-08, 16:47
ah ok dat klopt dan wel want bij de test zeggen ze dat kaspersky 98% en nroton 98,3% detecteerde. Het is nu sowieso van beide hoger omdat ze nu 2009 zijn en dus beter virussen kennen. eset vind ik gewoon heel goed is ook lekker licht en kent natuurlijk ook zoveel virussen. mcafee irriteerde mij altijd en maakt je computer dood langzaam. kaspersky deed bij mij ook eigenlijk raar, internet explorer was zogenaamd een virus en werd geblokeerd :conf: dat is dan wel te agressief detectie.

De Hulk
24-10-08, 17:05
@*** Horse
Tussen de regels door. Ik zeg de mensen nooit wat ze wel of niet moeten doen. Iedereen maakt zijn of haar eigen keuzes. Er zijn wel een groot aantal mensen die altijd zeggen dat programma's gratis moeten zijn. Dat begrijp ik dus niet, want of iemand wel of geen geld heeft of daar geld aan wil besteden is niet mijn zaak.
Omdat jij nogal veel verstand hebt van NIS2009 even het volgende:
Bij NIS2009 zijn mijn instellingen:
Realtimebeveiliging > Vroeg laden > Uit
Automatische scan van Microsoft Office > Uit
(ik werk met WORD97)
Geïnfecteerde bestanden automatisch automatisch verwijderen > Uit
Stille modus > Uit (speel geen Games)
Wat denk jij, kan ik deze zo laten staan?

Trojan Horse
24-10-08, 23:50
vroegladen zou ik wel aanraden om aan te doen voor echt een optimaal beveiliging. bij vroegladen is autoprotect gelijk al geladen met de windows. dus als er een virus of spyware met de comptuer opstart dan heeft die hoogwaarschijnlijk net pech omdat norton's autoprotect eerder start en dus het blokkeert. Je ziet dan beneden geen icoontje van norton als windows is opgestart, maar alleen autoprotect is nu geladen en geen andere optie van norton.

automatische scan van microsoft office zou ik gewoon uit laten, norton houdt gewoon altijd een virus tegen dus dan kan doe ook niet in de word documenten komen. je voert ook zeker weten regelmatig eens can uit.

Geinfecteerde bestanden automatisch verwijderen zou ik ook uit laten, Daarmee bedoelen ze dus als er een bijvoorbeeld een zip of rar file een virus of spyware heeft dat het gelijk wordt verwijderd. vaak zitten er in dat soort gecomprimeerde files meerdere bestanden en waarvan 1 de virus is. het gaat hier dus alleen om gecomprimeerde bestanden, niet over normale bestanden.

Stille modus beste natuurlijk altijd uit. norton 2009 gaat automatisch op stille modus wanneer iets op volledige scherm gaat. een spel of film. wanneer volledige scherm weg gaat, dan gaat norton weer stille modus uit doen.

EXTRA: als je bijvoorbeeld last hebt van bedreigingen op je pc bijvoorbeeld pop-ups enz die door norton niet worden gedetecteerd, dan kan je voor tijdelijk "Geavenceerde Heuristische beveiliging" op agressief doen en dan een volledige systeemscan uitvoeren. Nu gaat norton meer op de gedrag en inhoud kijken van bestanden, norton kan nu een stuk meer bedreigingen pakken die hij niet in zijn update heeft, maar false posities zijn ook mogelijk. dus wel oppassen.

Eagle Creek
24-10-08, 23:51
Waarom staat vroeg laden niet standaard aan?

Trojan Horse
24-10-08, 23:56
Waarom staat vroeg laden niet standaard aan?

weet ik eigenlijk ook niet. Het is zegmaar dat alleen autoprotect gelijk met windows is geladen, alle andere onderdelen en het icoontje worden erna geladen. gebruik jij zelf kapsersky 2009?

Eagle Creek
25-10-08, 00:06
Nee. Hoezo?

Maar er wordt vaak gesproken over het "gat" tussen het laden van Windows en het beveiligingsprogramma. Vaak wordt dit opgelost met services maar als Norton zo'n "revolutionare" optie heeft, die niet standaard aan staat, dan voelt het een beetje als "het kan voor verbetering zorgen maar is nog niet stabiel genoeg".

De Hulk
25-10-08, 00:11
Trojan Horse, bedankt voor je uitgebreide antwoord en uitleg. Daar ben ik zeer blij mee. [happy]

Trojan Horse
25-10-08, 00:20
Ow ik wou dan weten hoe die optie bij kaspersky is. wat bedoel je precies met gat? Als ik nu kijk naar de symantec services, dat ze allemaal gewoon aan staan, het is maar 1. norton internet security service staat op automatical. en ik zie geen andere symantec services van notron.

Eagle Creek
25-10-08, 00:22
Gebruik nog Kaspersky 7 op dit moment.

Gat lijkt me duidelijk toch? Als je Windows start maar je beveiligingsproduct is nog niet gestart dan is de tijd die daartussen zit een gat in je beveiliging.

Trojan Horse
25-10-08, 00:24
Trojan Horse, bedankt voor je uitgebreide antwoord en uitleg. Daar ben ik zeer blij mee. [happy]

graag gedaan woor. :)

Trojan Horse
25-10-08, 00:27
Gebruik nog Kaspersky 7 op dit moment.

Gat lijkt me duidelijk toch? Als je Windows start maar je beveiligingsproduct is nog niet gestart dan is de tijd die daartussen zit een gat in je beveiliging.

ow ok. dit lijkt me dan een veel grotere probleem met trend micro. elke keer als die opstart moet je uren wachten tot alle beveiliging modules zijn geladen. game jij wel?

Eagle Creek
25-10-08, 00:30
Oudere versies van Norton (2004-2008) waren ook heel lang bezig voor ze actief waren.

Ik vind die game-modussen wel leuk maar.. Een AV scant elk bestand wat je opent. Als een game veel bestanden opent worden deze gescand. Ik snap de gedachten er opzich wel achter maar tijdens het daadwerkelijke gamen wordt er (bijna) niets meer geladen. Ik zie de noodzaak er niet zo van in.

Hoezo?

Trojan Horse
25-10-08, 00:40
bij gamen wordt denk ik alleen bij het laden bestanden uitgevoerd of misschien zelfs niet. Als je spellen speelt dan gaan ze sneller en als je antivirus iets tegenhoud of detecteert zegt die niks, daarna wel en kan je volledig zien wat er was gebeurd en wat die heeft gedaan. ik ben dus daarmee erg tevreden, want ik werd eerst vaak lastig gevallen van autoprotect heeft een virus gedetecteerd. als je een gamer bent raad ik je wel aan om norton 2009 of bitdefender 2009, het is echt heel prettig. ik gebruikte norton 360 1.0 en 2.0 waren gewoon normaal, niet zo enorm op je pc ofzo.

Eagle Creek
25-10-08, 01:02
"Tja"... Of games er nu echt sneller door gaan. Als je PC krachtig genoeg is merk je er niet veel van denk ik, voor oudere PC's is het automatisch uitschakelen van de AV en het onderdrukken van meldingen wel een pre denk ik.
Ik weet dat er steeds meer fabrikanten met een game-versie komen (BullGuard bijvoorbeeld (http://www.bullguard.com/why/bullguard-gamers-edition.aspx)) maar ik zou er niet speciaal een AV voor aanschaffen :).

Trojan Horse
25-10-08, 01:08
de bescherming van norton, kaspersky en bitdefender is eigenlijk gewoon het zelfde. met norton 2009 open het spel of film en de antivirus weet wat die moet doen! :) bitdefender dan nog CTRL+G drukken.

Sjoeii
25-10-08, 07:29
Ik gebruik al enige tijd KIS 2009 and heb totaal geen problemen

Trojan Horse
25-10-08, 11:55
Ik gebruik al enige tijd KIS 2009 and heb totaal geen problemen

zal denk ik ook wel logisch zijn. ik zal kis 2009 ook wel uitproberen, maar ik denk toch dat ik nis 2009 beter zal vinden.

Eagle Creek
25-10-08, 12:11
Jij bent bevooroordeeld :p.
Maar het is goed nieuws dat Norton weer op de goede weg is :).

Trojan Horse
25-10-08, 12:37

eh ja, maakt me eigenlijk niet uit welke antivirus ik gebruik, als ik er geen last van heb, geen virussen zie, dus ik zie norton 2009 dat die zo goed is en ik hou eigenlijk gewoon van norton. ik gebruikte nroton 360 2.0 (2008) en het was gewon nromaal. hij is niet zo enorm hoe mensen dat zeggen. noton heeft wel een van de minste false posities he :) kaspersky had wel een stuk meer en avira helemaal. werd bij jouw internet explorer neit door kapersky geblokeert? ik gebruik heel vaak torrent dus norton zegt wel vaak "autoprotect heeft een virus verwijdert, uw comptuer is veilig" nou dus dan denk ik ok dat is mooi! :p

Eagle Creek
25-10-08, 12:42
hij is niet zo enorm hoe mensen dat zeggen.
Als jij Norton 360 vergelijkt met Norton 2001 op een "normale" PC dan is het echt enorm.
False Positives kan geheel verschillen per test. Ik draai nu bijna een jaar met KIS7 en heb misschien 2 FP's gehad.

Ga alsjeblieft niet teveel af op wat je ziet he. Het feit dat Norton 30x keer op een dag zegt dat 'ie je beschermd heeft wil niet zeggen dat het daarom beter is dan een product dan dit niet doet. Misschien vindt Norton bepaalde zaken wel gevaarlijker.

En nee, bij mij werd IE niet door Kaspersky geblokkeerd. En voor Norton kan ik ook zo duizend probleemtopics uit de kast plukken. Ik ben er gewoon neutraal over. Een goed product maar ik vind hem geen absolute #1. Maar afraden als iemand hem zou kopen? Niet echt.

Trojan Horse
25-10-08, 13:06
Als jij Norton 360 vergelijkt met Norton 2001 op een "normale" PC dan is het echt enorm.
False Positives kan geheel verschillen per test. Ik draai nu bijna een jaar met KIS7 en heb misschien 2 FP's gehad.

Ga alsjeblieft niet teveel af op wat je ziet he. Het feit dat Norton 30x keer op een dag zegt dat 'ie je beschermd heeft wil niet zeggen dat het daarom beter is dan een product dan dit niet doet. Misschien vindt Norton bepaalde zaken wel gevaarlijker.

En nee, bij mij werd IE niet door Kaspersky geblokkeerd. En voor Norton kan ik ook zo duizend probleemtopics uit de kast plukken. Ik ben er gewoon neutraal over. Een goed product maar ik vind hem geen absolute #1. Maar afraden als iemand hem zou kopen? Niet echt.

false posities heb ik nooit gehad met norton, wel met kasperskt, vipre en spyware doctor.

Met dat die mij beschermd heeft wil ik daarmee zeggen dat ik me niet zo zorgen maak voor virussen en spyware. van mij mogen ze allemaal op mijn pc zitten, alleen je wordt bijna altijd door ze lastig gevallen. dus norton zegt virus verwidert en ik denk nou ok en dan ga ik gewoon verder aan het werk. wil niet hiermee zeggen dat het hierom gaat dat het beter is dan andere producten. meeste mensen maken zich zorgen enz, ik niet. gezellig toch voor norton als die wat trojanen bij hem zitten?

Eagle Creek
25-10-08, 13:09
Ik vind het een beetje een rare gedachtengang maar goed..

Trojan Horse
25-10-08, 13:15
Ik vind het een beetje een rare gedachtengang maar goed..

iederene wilt toch tegen virussen beschermen? waarom? omdat virussen en spyware je irriteren met allerlei dingen. als ze niks doen en je hebt geen last van ze, ja dan mogen ze toch blijven? klinkt wel raar, maar het is eigenlijk zo.

Eagle Creek
25-10-08, 16:02
Nee, dan mogen ze niet blijven.
Ik hoef geen crimineel in mijn huis, ook al weet ik dat er een politieagent naast staat.

Trojan Horse
25-10-08, 21:20
Nee, dan mogen ze niet blijven.
Ik hoef geen crimineel in mijn huis, ook al weet ik dat er een politieagent naast staat.

LoL. Misschien kan het een rogue politieagent zijn :p Ja ik weet wel wat je bedoelt woor. Ik wil ze natuurlijk ook altijd weg hebben, maar misschien heb ik wat dat norton over paar dagen pas pakt. Ik heb nu nog ook spywareblaster dus is gewoon helemaal goed.

Eagle Creek
25-10-08, 21:47
Als Norton ze over een paar dagen pas pakt (Áls!) dan zit je nu dus wel met de ellende.

Trojan Horse
25-10-08, 22:19
ik ben nu G DATA aan het uitproberen.

Sjoeii
30-10-08, 06:29

Wie ik? nee toch? ;)

Eagle Creek
30-10-08, 12:06
Jij niet :).