PDA

Bekijk Volledige Versie : Kaspersky 2013 blokkeert links in email

WDRWDR
26-11-12, 19:34
Heb recentelijk nieuwe Kaspersky 2013 internet Security aangeschaft.
Uit veiligheidsoverwegingen schakelt KIS 29013 alle URL links in emails uit.

Weet iemand hoe je dit (tijdelijk) in KIS 2013 uitschakeld, zodat ik URL's bij emails van betrouwbare bronnen toch kan openen.

Alvast bedankt
WDRWDR

mindstorms
26-11-12, 23:21
Rechtsklikken op het icoon in het systeemvak en kiezen voor "Pause Protection". Vervolgens komt er een venstertje tevoorschijn waarmee je de tijdsduur van de pauze in kunt stellen. Succes!

WDRWDR
27-11-12, 22:08
Kun je aan geven wat je precies bedoeld met 'systeemvak'? Waar vind ik die?

Alvast bedankt

WDRWDR

mindstorms
27-11-12, 22:08
Hiermee wordt de ruimte naast de klok bedoeld, aan de andere kant van je beeldscherm als de startknop;)

WDRWDR
27-11-12, 22:53
OK bedankt

maar dan moet de antivirus tijdelijk in zijn geheel 'op hold' om de links in de emails te kunnen gebruiken.
Is er geen instelling in Kaspersky om dit probleem specifiek te op te lossen zonder de antivirus in zijn geheel uit te schakelen?

alvast bedankt
WDRWDR

mindstorms
27-11-12, 23:00
Er is wel ergens een mogelijkheid om alleen bepaalde componenten (in dit geval dan de e-mailbescherming) uit te schakelen, maar die moet je ook zelf weer inschakelen, dat gaat niet op tijd. Los daarvan heeft Kaspersky volgens mij ook altijd een "Negeer"-optie, waarmee je alsnog kunt doen en laten waar je zin in hebt, en de bescherming aan kunt houden. Ik raad je aan op de Kaspersky website te zoeken, die is vaak vrij duidelijk.

Passeridae
28-11-12, 02:38
Het klinkt mij vreemd in de oren dat Kaspersky uit gemak alle e-maillinks blokkeert.. is dat wel normaal gedrag?