![]() |
Klik hier om een nieuwe vraag te stellen |
|
| Nucia.eu | Donatie | MiniShop | Chat | Huisregels | Handleidingen | Informatie | RSS |
|
|||||||
| Registreer | Weblogs | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Onderhoudsprogramma's Voor vragen over optimalisatieprogramma's zoals schijfopruiming (CCleaner), defragmentatie en registeropruiming. |
|
|
|
Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 3. Medium
Besturingssysteem:
Windows Vista Home Premium Antivirus: AVG
Firewall: Windows Firewall
![]() |
Opstartprogramma's/msinfo32
Als ik dan zoek naar Softwareomgeving en dan naar Opstartprogramma's ga dan krijg ik alleen maar informatie en geen opstartlijst. Wat doe ik fout? Handtekening van Huini041:
A.H. Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat, maar ook het spoor, dat je achterlaat. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erelid
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 5. Expert
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate Antivirus: NOD32 Antivirus
![]() |
Ik denk dat je Msconfig moet intikken en dan naar tabblad opstarten.
Handtekening van Crash:
Grtz Lex. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Crash, dat weet ik.
Maar wat ik bedoel zie o.a. http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=15677 #6 antwoord Geeske Handtekening van Huini041:
A.H. Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat, maar ook het spoor, dat je achterlaat. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
EC.
Als ik msinfo32 bij start/uitvoeren type en dan ok klik krijg ik dit te zien. ![]() Zoek ik softwareomgeving/opstartprogramma's krijg ik dit te zien. ![]() Klik ik opstartprogramma's aan, krijg ik dit te zien ![]() Dus alleen informatie en geen lijst met opstartprogramma's Handtekening van Huini041:
|
|
|
|
|
#6 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro Antivirus: Avast!
Weblogartikelen: 1
![]() |
Hoi Huini041, waarom je de Help krijg weet ik ook niet, maar bij het scherm wat je bedoelt, kun je ook op de volgende manier komen: start> alle programma's> bureauaccessoires > systeemwerkset> systeeminfo, dan naar software en opstarten.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Amiek, dat heb ik ook al geprobeerd, maar dan krijg ik weer Help en Ondersteuning etc.etc. zie #5
Dus daar kom ik ook niet veel verder mee. Handtekening van Huini041:
|
|
|
|
|
#9 |
|
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Probeer systeemherstel.
En als dat niet helpt systeembestandscontrole: Start > Uitvoeren > sfc /scannow Handtekening van Guus abc:
Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.
Laatst gewijzigd door Guus abc; 29 juni 2006 om 19:14 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
@ Amiek, dat zou inderdaad moeten maar helaas.
@GuusABC, Systeemherstel kan niet, omdat ik geen idee heb naar welke datum ik zou moeten herstellen. Ik weet niet hoe lang dit probleem zich voordoet. sfc /scannow,helaas geen resultaat. Ik kom telkens uit op het eerste plaatje van #5. Hieronder mijn opstartitems via msconfig. Er zit voor mij, al ik weet niet hoelang, een ondefinieerbaar item tussen. ![]() Misschien heeft een en ander met elkaar te maken. Handtekening van Huini041:
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Citaat:
Handtekening van Guus abc:
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Sorry Guus, maar hoe kom ik op die plek in het register?
Handtekening van Huini041:
|
|
|
|
|
#13 |
|
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Ik zie nu op je screenshot dat het venster niet het volledige pad laat zien. Misschien kun je dat in beeld krijgen door de horizontale balk (Locatie) naar links te slepen.
Ga naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik OK. Ga in de registereditor naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ en doorzoek alle onderliggende mappen en submappen als je de precieze locatie nog niet weet. Omdat dat in dit geval moeilijk met de zoekfunctie gaat, zul je dat handmatig moeten doen. Dat valt gelukkig wel mee. Maak even een screenshot als je het gevonden hebt.
Laatst gewijzigd door Guus abc; 29 juni 2006 om 22:16 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Guus, hier het gevraagde screenshot
Maar waar moet ik in onderliggende mappen precies naar zoeken? http://img226.imageshack.us/img226/189/15iy.png Ook als ik er met de muisaanwijzer op het bewuste item ga staan, brengt geen soelaas. Vorige screenshot krijg ik niet beter in beeld als ik de balk verplaats Handtekening van Huini041:
A.H. Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat, maar ook het spoor, dat je achterlaat. Laatst gewijzigd door Huini041; 30 juni 2006 om 07:41 |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Citaat:
![]() Normaal ziet een opdracht om iets uit het register op te starten er zó uit: ![]() In bovenstaand voorbeeld zie je hoe AVG Control Center vanuit het register wordt opgestart (in je eigen opstartlijst het derde item boven die vreemde tekenreeks). Je zult dus alle mappen onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion (van Devices t/m Winlogon) even na moeten kijken. In het rechter venster zouden dan die vreemde tekenreeksen ergens moeten verschijnen onder Naam en Gegevens. Maak daar dan even een screenshotje van. Handtekening van Guus abc:
Laatst gewijzigd door Guus abc; 30 juni 2006 om 22:45 |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Citaat:
Ik durf het vinkje ook niet weg te halen, want ik weet niet wat de gevolgen zijn. Handtekening van Huini041:
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Guus, het duurde even, mooi weer, kleinkinderen, badje etc.
On Topic. Geen vreemde processen in taakbeheer. Gecontroleerd met het programma "Wat's Running" versie 2.2. Overigens een leuk programma, waar je veel gegevens uit kunt halen. Zou HJT (04 items) en vergelijken met Opstartitems (msconfig) enig zicht kunnen brengen?? Handtekening van Huini041:
|
|
|
|
|
#19 |
|
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Je schrijft dat dit al heel lang in je opstartlijst staat en in dit log van twee maanden terug zie ik niets bijzonders bij de O4-items.
Als virus- en spywarescanners ook niets vinden denk ik niet dat je je hier veel zorgen om hoeft te maken. Waaróm het in je opstartlijst opduikt weet ik niet, maar het veroorzaakt blijkbaar geen problemen. Er wordt ook niets door opgestart, anders zou je een vreemd proces in Taakbeheer zijn tegengekomen. Bovendien had je het dan in het register ook moeten vinden. Het zal dus ook niets uitmaken of je dat vinkje laat staan of weghaalt - probeer maar.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Nu heb je nog het probleem met msinfo32. Omdat systeemherstel en sfc /scannow geen resultaat hebben, zijn er m.i. nog twee mogelijkheden om dit in orde te krijgen: een repair-install of een schone installatie. Beide methodes hebben het nadeel dat je alle updates opnieuw moet installeren, maar met een repair-install behoudt je je data, programma's en instellingen. Hoe je een repair-install doet staat hier duidelijk uitgelegd door Smeenk.
Laatst gewijzigd door Guus abc; 2 juli 2006 om 00:42 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Guus, vinkje weggehaald, herstart en krijg melding "kan bestand (nog weer andere cryptische tekens)niet laden etc.etc.
Ik vind het wel goed zo, overweeg inderdaad repair-install. Ik sluit dit topic. Uiteraard dank aan allen. Handtekening van Huini041:
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Citaat:
Nog één vraagje: heb je bij het doorzoeken van de mappen in het register ook de onderliggende mappen gecontroleerd? Dus eerst op de plusjes die vóór Network, Program Manager etc. staan geklikt? Doe dat anders nog even, want ik vind het raar dat er niets gevonden wordt.![]() Vind je niets, download dan Silent Runners.zip, pak het uit naar je bureaublad en start het. Klik in het eerste venster dat verschijnt op No en wacht tot je de volgende melding krijgt (dat duurt even): ![]() Kopiëer de gegevens die je in het tekstbestand Startup Programs vindt en post die hier. Handtekening van Guus abc:
Laatst gewijzigd door Guus abc; 1 juli 2006 om 14:54 |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Het wordt steeds fraaier.
Bij het opstarten krijg ik nu deze melding http://img272.imageshack.us/img272/2932/12mp.png Klik ik op OK dan deze melding http://img272.imageshack.us/img272/5773/27xj.png Darna start de PC normaal op. Met systeem herstel (geprobeerd) niet meer te herstellen. Heeft silent runners dan nog zin? Aanvulling: alle mappen, dus ook sub-mappen gecontroleerd. Handtekening van Huini041:
A.H. Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat, maar ook het spoor, dat je achterlaat. Laatst gewijzigd door Huini041; 1 juli 2006 om 15:51 |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Citaat:
![]() Kun je het hele tekstbestand als bijlage bij je post doen? Of kopiëer het gewoon en zet het in je bericht. Handtekening van Guus abc:
|
|
|
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| geblokkeerde opstartprogramma's | asya | Windows Vista | 7 | 13 oktober 2009 08:46 |
| Geblokkeerde opstartprogramma's | Fred1958uk | Opgeloste / inactieve HJT-logs | 6 | 8 mei 2008 07:59 |
| Geblokkeerde opstartprogramma's | Fred1958uk | Privacy | 1 | 19 april 2008 19:52 |
| hpsebc087.exe + nog meer zooi via msinfo32.exe | Arjennn | Geïnfecteerd? | 3 | 9 februari 2007 21:36 |
| virus bij opstartprogramma's? | musicalsan | Opgeloste / inactieve HJT-logs | 15 | 24 augustus 2006 11:11 |