![]() |
Klik hier om een nieuwe vraag te stellen |
|
| Nucia.eu | Donatie | MiniShop | Chat | Huisregels | Handleidingen | Informatie | RSS |
|
|||||||
| Registreer | Weblogs | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Basishardware Geheugen, processor, harde schijf, monitor, etc. |
|
|
|
Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 1. Starter
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
ik zie bijna niks meer
alvast bedankt! Logfile of HijackThis v1.99.1** Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 29 december 2006 om 00:25 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 5. Expert
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro Antivirus: AVG
![]() |
Lijkt mij geen malware-probleem. Eerder hardware-gerelateerd.
Schakel de computer is uit. Controleer of alle stekkers er goed in zitten. Controleer vooral de stekkers van de monitor (beeldscherm) naar de systeemkast en andersom. Herstart de computer en kijk of er verbetering is. Succes
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
helaas is dat het niet, had ik al geprobeerd. ik was met iemand aan het praten via msn en toen gebeurde het in een keer... erg irritant...
nog andere suggesties???
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Kun je is op zoek gaan naar drivers voor de Videokaart. Deze zijn mogelijk bijgeleverd bij de computer.
Anders kun je ze vinden op de site van de fabrikant van je videokaart. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
nu maak je het me al moelijk. ik heb allerlei cdtjes bij mijn computer gekregen. op 1 daarvan staat device drivers. maar wat ik ermee aan moet?? weet je zeker dat het niet aan een virus kan liggen?? ik heb maar even een schermprintje bijgevoegd van wat ik allemaal zie. of wat ik allemaal niet zie
Laatst gewijzigd door edoedo; 28 december 2006 om 16:07 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Ik zie niks wat erbij is gevoegd.
Kun je het nogmaals proberen?? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
het is een word document en het is te groot om te versturen. ik weet niet hoe ik het kleiner moet maken...
kan ik het naar je mailen? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Dat kan ja.
Stuur maar naar: hijackthis.rve123ATgmail.com ( AT vervangen door @ ) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
als het goed is heb je het binnen...
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Ik heb hem inderdaad ontvangen.
Ligt niet aan de stekkers. Het cd-tje dat je noemt lijkt mij inderdaad de juiste. Zoek daar naar drivers voor de videokaart. Als dat niet lukt kun je even kijken bij apparaatbeheer onder beeldschermaddapters. Daar staat het type. Deze kun je even overtypen en plaatsen in je volgende post. Dan kan ik meezoeken. Apparaatbeheer kun je vinden via Start -> Uitvoeren en daar het volgende invoeren: devmgmt.msc Bevestig daarna via OK. Voor de geïnterresseerden de screenshot:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
ok, ik heb bij apparaat beheer gekeken en daar staat:
128 DDR ATI Radeon 9800 PRO 128 DDR ATI Radeon 9800 PRO Sec als ik er op klik geeft het volegnde scherm aan dat ze naar behoren functioneren... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Op de volgende pagina kun je daarvoor drivers vinden: http://ati.amd.com/support/driver.html
Klik in de eerste kolom op Professional / Home onder Windows XP. Kies in de tweede kolom Radeon. In de derde kolom kies je Radeon 9800 Serie Klik daarna op Go. Download en installeer de drivers. Herstart daarna de computer en kijk of er verbetering is. Succes
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
bedankt voor je reactie, helaas had dit niet het juiste resultaat. bij het herstarten van mijn computer was mijn hele scherm zwart. toen ik mijn comp weer uit en aan had gezet is het display wel veranderd maar echt vrolijker word ik er niet van
de 5 verticale balken zijn weg maar nu heb ik door mijn hele scherm allemaal streepjes staan.... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erelid
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate Antivirus: NOD32 Antivirus
Firewall: Windows Firewall
![]() |
Kijk eens of de videokaart ventilator(fan) wel draait. Mocht je niet weten waar die zit, maak de kast open. Op de hoogte waar je monitor kabel op de kast zit aangesloten zit een kaart. Aan de onderkant zit de ventilator.
Handtekening van Crash:
Grtz Lex. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
kan het proberen te bekijken. het geluid van mijn comp is hetzelfde, ik hoor dus nog steeds een fan...
kan het daar eigenlijk wel aan liggen? met het uitvoeren van de vorige opdracht is mijn scherm namelijk wel veranderd? anders ga ik er morgen wel even voor zitten als die kast uit elkaar moet. in ieder geval bedankt voor jullie meedenken, ik ga nu lekker naar bed... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 4.
Besturingssysteem:
Windows Vista Ultimate
![]() |
Wat @ Crash zegt over stofvrij maken , zou ik wel even doen.
Verder lijkt het me verstandig,dat je de oude Video drivers verwijder,dat kan met dit Progje. Zodra dat is gedaan,dan herstart je en installeer de drivers die je eerder hebt opgekregen van @rve123. En zet wel de resolutie zo dat je scherm het aan kan,dus niet te hoog,want dan kan je een vergelijkbaar beeld krijgen,zoals je al had. Succes Handtekening van Bandit123:
Kijk Eerst Bij Jezelf Dan Bij Een Ander Zelf Maakt Men De Meeste Fouten
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
'Zwiepende wieken!'
![]() Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 5. Expert
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate Antivirus: AVG
Firewall: Windows Firewall
Weblogartikelen: 5
![]() ![]() ![]() |
Het feit dat er een screenshot van de situatie gemaakt kan worden, doet vermoeden dat het hier om een softwarematig probleem gaat.
Dit omdat, wanneer het bv de kabel zou zijn, de output naar de monitor wel in orde is, en een screenshot een weergave geeft van wat er op dat moment naar het beeld verzonden wordt, en niet zozeer wat er echt op het scherm staat. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 3. Medium
Besturingssysteem:
Windows Vista Ultimate Antivirus: Kaspersky
Firewall: Kaspersky
![]() |
dit lijkt op een virusje misschien?
http://www.rjlsoftware.com/software/...t/screenscrew/ daar kan je de "prank" vinden die ongeveer hetzelfde doet, alleen dan ongevaarlijk dus Laatst gewijzigd door moppentappers; 29 december 2006 om 12:02 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
ik dacht ook aan een virus in eerste instantie, maar ja, ik weet er dan ook niet zoveel vanaf
ik probeer er vanmiddag maar weer aan te gaan zitten. ik weet niet zo goed welk advies ik nou op moet volgen maar ik zal in eerste instantie die kast eens proberen open te maken. daarna zien we wel weer veder. in ieder geval bedankt voor de reacties... |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
nou, ik heb de comp opengemaakt en de fan draait gewoon, op zich viel het stof ook wel mee, wel even een stofzuiger doorheen gehaald.
helaas zonder resultaat.... is het nog nodig om de oude drivers te verwijderen? ik heb dat programma gedownload maar weet ik niet precies wat ik moet verwijderen en wat niet. ik kan kiezen tussen: 3dfx 3dlab wildcat 4 3dlab wildcat realizm 3dlap wildcat vp ATI ATI CCC ATI HYDRAVISION ATI IGP misschien dat ik ergens een spelfoutje heb gemaakt maar ik alles erg slecht lezen... iemand nog andere suggesties wat ik kan doen om het probleem te verhelpen? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 4.
Besturingssysteem:
Windows Vista Ultimate
![]() |
Klik op ATI en laat het zijn werk doen.
Verder volgen wat ik in vorige tip gaf. Handtekening van Bandit123:
Kijk Eerst Bij Jezelf Dan Bij Een Ander Zelf Maakt Men De Meeste Fouten
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 3. Medium
Besturingssysteem:
Windows Vista Ultimate Antivirus: Kaspersky
Firewall: Kaspersky
![]() |
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
hoi, ben ik weer...
ik heb gedaan wat je zei. ik heb ati verwijderd en dat andere programma opnieuw laten draaien. vervolgens de comp opnieuw opgestart. daarnakreeg ik een blauw scherm met een hele hoop tekst. onderaan stond bezig met opstarten van fysike geheugendump. toen die hiermee klaar was kon ik niks anders dan de comp weer uit en aan zetten. er is alleen nog steeds niets veranderd. ik heb nog steeds allemaal puntjes/streepjes over mijn scherm heen zitten... ik hou jullie lekker bezig he? |
|
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| snap er niks meer van | alexander1976 | Opgeloste / inactieve HJT-logs | 17 | 26 mei 2009 09:28 |
| Kan bijna niks doen met me computer | kendoss | Opgeloste / inactieve HJT-logs | 11 | 23 oktober 2008 23:09 |
| ik snap er niks meer van | sannies | Virus / Antivirus | 1 | 14 april 2008 19:03 |
| niks meer van geluid op pc | tinaa | Basishardware | 7 | 30 mei 2007 15:53 |
| Help! Ik kan niks meer! | Heleentje | Opgeloste / inactieve HJT-logs | 10 | 8 december 2006 06:39 |