![]() |
Klik hier om een nieuwe vraag te stellen |
|
| Nucia.eu | Donatie | MiniShop | Chat | Huisregels | Handleidingen | Informatie | RSS |
|
|||||||
| Registreer | Weblogs | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Spam / Antispam Vragen over (anti)spam? Stel je vraag hier. |
|
|
|
Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 1. Starter
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro Antivirus: MSE
Firewall: Comodo Free
![]() |
geen email notificaties.
Hebben jullie een idee, hoe dat kan komen? Groet, Ellen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
'Zwiepende wieken!'
![]() Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 5. Expert
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate Antivirus: AVG
Firewall: Windows Firewall
Weblogartikelen: 5
![]() ![]() ![]() |
Het adelaarsnest is een heel ander type forum. Het ligt daarom vrijwel zeker aan je instellingen, en daarmee verplaats ik je vraag naar "Beveiliging > Spam".
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
UPC (voorheen Chello) heeft een spamfilter, maar er glippen iedere dag ongeveer 3 berichten door. Die komen dus ook al een tijdje niet meer.
Post, die ik als test aan mezelf heb gestuurd komt wel aan, evenals andere email, maar sommige, die ik wel had verwacht, weer niet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
'Zwiepende wieken!'
Besturingssysteem:
![]() ![]() ![]() |
Ik zou toch eens kijken of er ergens een spamfilter tussen zit. Als jij zelf niets hebt geïnstalleerd (ook nergens ingebouwd? Outlook bijvoorbeeld heeft een ingebouwd filter) toch kijken of er iets bij Chello kan zitten.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
UPC zou een spamfilter hebben, maar ze zijn niet erg duidelijk op hun website. Zelf heb ik nooit zoiets ingebouwd. Ik krijg mijn email via een chello adres naar mijn inbox op Netscape 7.2. Nooit problemen mee gehad, met zo weinig spam zal dat spamfilter wel werken, al zou het natuurlijk alles moeten tegenhouden.
Wat is het verband tussen jullie forum notificaties en spam? Zouden bij UPC ineens de instellingen veranderd zijn, waardoor ze alles van jullie tegenhouden?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
'Zwiepende wieken!'
Besturingssysteem:
![]() ![]() ![]() |
Kán.. Soms worden berichten gefilterd op content, soms op IP.. Is meestal vrij lastig te achterhalen. Voor zover ik weet staan wij op geen enkele internationale blacklist.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Ben ik de enige met dit probleem, E.C.? Dan zal ik morgen UPC eens bellen, om te vragen hoe het eruit ziet aan hun kant van de lijn. Ze hebben al sinds 2004 een spamfilter, zag ik.
Ik kan nog steeds met succes mijn chello adressen gebruiken, zelfs de oude A2000 adressen. Het zou dus geen verschil moeten maken, als ik jullie mijn chello adres geef. Maar als dat zou helpen, graag. Ik mis die notificaties. Bij mijn abonnementen staan ze allemaal afgevinkt. Als ik ze aanvink zijn die vinkjes meteen weer verdwenen. Kan het daarmee iets te maken hebben? Waarmee ik de bal weer bij jullie leg Bedankt voor het méédenken, E.C.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Bij Gebruikersinstellingen zie je alle abonnementen.
Rechts staat Notificatie: Normaal is dat hokje leeg, terwijl ik denk, dat daar een vinkje in zou moeten staan wanneer je email notificatie zou willen krijgen over dat deel van het forum, waar je dat abonnement op hebt. Het zijn de discussies met abonnement. Als ik er een vinkje in zet (plaatje 2) is dat na een volgende stap alweer verdwenen. ![]()
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
'Zwiepende wieken!'
Besturingssysteem:
![]() ![]() ![]() |
Nee... Vinkjes zijn om de notificaties te selecteren, om er vervolgens een actie op uit te voeren. Iets heel anders dus.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
Ja, nu zie ik het onderaan staan: als je ze naar een andere map wilt verplaatsen of verwijderen e.d.
Goed, weer wat geleerd. Bedankt voor je geduld. Edit: Spamfilter bij UPC: https://www.upc.nl/service/?cid=84&aid=192 Handtekening van Tom Poes:
Ellen![]() "We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw. Laatst gewijzigd door Tom Poes; 5 augustus 2007 om 19:46 Reden: aanvulling |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Besturingssysteem:
![]() |
UPC gebeld. Het heeft volgens de helpdesk niet met het spamfilter te maken. Na het onlangs overzetten van Chello naar UPC is er bij sommige klanten, die nog het a2000 adres gebruiken, iets misgegaan. Ze zijn bezig dat te repareren, maar voorlopig kunnen a2000 mail accounts geen post ontvangen van niet-chello accounts. Zodoende kon ik wel mijzelf mailen, maar die van jullie naar het a2000 adres kwam niet aan.
Ik heb dus in mijn gebruikersinstellingen voor Nucia mijn emailadres veranderd. Hopelijk werkt het. Een beetje nalatig van UPC om dat niet even aan hun klanten te melden, vind ik. Edit: Zojuist weer een email bericht van het forum ontvangen. Dus het is weer in orde.
Handtekening van Tom Poes:
Ellen![]() "We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw. Laatst gewijzigd door Tom Poes; 6 augustus 2007 om 14:01 Reden: aanvulling. |
|
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Ik kan geen email meer bekijken | ArjanK | Opgeloste / inactieve HJT-logs | 7 | 1 oktober 2007 22:05 |
| Kan geen email-bestanden openen/bewaren uit hotmail (email) | Antonio_R | Windows XP | 6 | 30 augustus 2007 20:13 |
| kan geen Email meer ontvangen | Braamakker | Windows XP | 6 | 25 januari 2007 19:55 |
| Na enige tijd nog wel email, geen internet | rfrolfes | Opgeloste / inactieve HJT-logs | 8 | 13 november 2005 01:14 |