![]() |
Klik hier om een nieuwe vraag te stellen |
|
| Nucia.eu | Donatie | MiniShop | Chat | Huisregels | Handleidingen | Informatie | RSS |
|
|||||||
| Registreer | Weblogs | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Back-up Vragen over het maken van je back-ups? Stel je vraag hier. |
|
|
|
Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 1. Starter
Besturingssysteem:
Windows Vista Home Basic Antivirus: Avast
![]() |
backup van hele c-schijf?
Te simpel gedacht dus. Ik heb Vist home basic en daar zit blijkbaar geen programma op dat een back-up kan maken van de hele schijf. Is er ergens een ander programma te downloaden, liefst free ware, waarmee dat wel op een veilige en betrouwbare manier kan? Bij mij gaat het namelijk niet zozeer om specifieke documenten als wel om de hele schijf met alle instellingen en dergelijke, zodat ik in geval van een crash van mijn notebook alles heel simpel terug kan installeren. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 4.
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate Antivirus: NOD32 Antivirus
Firewall: Comodo
![]() |
Partition Saving is een goed programma, probeer het eens.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 5. Expert
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Citaat:
Het kan geen image maken van een in gebruik zijnd volume, en daarom moet er via een cd eerst een Windows-omgeving gecreëerd worden, van waaruit de image dan gemaakt kan worden. Het programma dat ik noemde kan gewoon vanuit Windows zelf een image maken, zonder dat je er nog iets anders voor nodig hebt. Het werkt daarbij op dezelfde manier als Windows Backup en maakt gebruik van de Volume Shadow Services. De back-uptool gebruikt de systeem-snapshots (Shadow Copies) die deze services maken onder andere om gegevens te backuppen die niet toegankelijk zijn als een OS in gebruik is. Daardoor kun je een image maken van je C: schijf (én vanaf je C: schijf) terwijl die gewoon in gebruik is. Een ander voordeel van dit programma is dat de gegevens op een universele manier in XML-documenten worden opgeslagen. Hierdoor kunnen ook andere back-upprogramma's ermee overweg. ![]() Er bleek nog een instructiefilmpje van te zijn ook: Laatst gewijzigd door Guus abc; 12 juli 2009 om 02:36 |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
'Zwiepende wieken!'
![]() Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 5. Expert
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate Antivirus: AVG
Firewall: Windows Firewall
Weblogartikelen: 5
![]() ![]() ![]() |
Norton Ghost en Acronis True Image zijn ook programma's die doen wat jij vraagt. Echter niet gratis.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 3. Medium
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro Antivirus: NIS 2011
Firewall: NIS 2011
![]() |
Vaak zijn er pakketten in de handel van Symantec en dan koop je NIS2009 of Norton Antivirus 2009 en je krijgt er Ghost 14.0 gratis bij.
http://www.salland.eu/?redirect=@L3B...AxMTcyLmh0bWw= Handtekening van De Hulk:
![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
'Zwiepende wieken!'
![]() Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 5. Expert
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate Antivirus: AVG
Firewall: Windows Firewall
Weblogartikelen: 5
![]() ![]() ![]() |
Daarmee heb je gelijk, maar als je (net zoals ik) uitsluitend een back-upoplossing zoekt is dat geen goede keuze.
Zoek je echter een alles-in-eenpakket dan is het voordeliger dan losse onderdelen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 1. Starter
Besturingssysteem:
Windows Vista Home Basic Antivirus: Avast
![]() |
backup van hele schijf
Met Norton heb ik slechte ervaringen en betere alternatieven.
De oplossing van Guus spreekt me aan en die ga ik eens proberen. Bedankt voor alle adviezen. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 3. Medium
Besturingssysteem:
Windows Vista Home Premium Antivirus: Antivir
Firewall: Outpost
![]() |
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 5. Expert
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate
![]() |
Citaat:
Ik gebruik het back-upprogramma dat in Windows 7 zit. Naast een gewone back-up maakt het ook een systeemimage, vooropgesteld dat er voldoende ruimte op het back-upmedium is. Het programma heeft wel wat minder mogelijkheden dan bijvoorbeeld Acronis True Image of Backup4all, die bijvoorbeeld via FTP een back-up naar een locatie op een ander netwerk dan het LAN kunnen wegschrijven, maar voor veel mensen zal het voldoende zijn. Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik een tijdje terug geen 340 albums (ruim 3.700 mp3's) kwijt was na een verkeerde format-opdracht.
Laatst gewijzigd door Guus abc; 16 juli 2009 om 19:25 |
|
|
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Schijf verdwijnt tijdens Complete PC Backup Vista | ikself | Back-up | 12 | 20 juli 2009 20:06 |
| Lacie backup software probleem (Externe harde schijf) | mark_90 | Windows XP | 2 | 4 juni 2009 22:37 |
| backup maken van externe harde schijf? | tatee | Back-up | 9 | 27 februari 2007 11:18 |
| Backup van ''Genie Backup Manager'' openen in DOS. | Antonio_R | Back-up | 8 | 5 februari 2007 20:28 |
| backup hele schijf | EotT | Back-up | 5 | 26 november 2006 20:04 |