![]() |
Klik hier om een nieuwe vraag te stellen |
|
| Nucia.eu | Donatie | MiniShop | Chat | Huisregels | Handleidingen | Informatie | RSS |
|
|||||||
| Registreer | Weblogs | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Nieuws Actueel beveiligingsnieuws. |
|
|
|
Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 |
|
'Zwiepende wieken!'
![]() Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 5. Expert
Besturingssysteem:
Windows 7 Ultimate Antivirus: AVG
Firewall: Windows Firewall
Weblogartikelen: 5
![]() ![]() ![]() |
Heeft u alle gaten van uw computer goed afgedekt? De Microsoft Baseline Security Analyzer, kortweg MBSA 2.0, controleert een of meerdere pc's op veelvoorkomende veiligheidsfouten. Deze nieuwe versie kijkt ook of u alle updates wel in huis heeft, en levert doorgaans een bruikbare rapportage van de status van uw computer. MSBA 2.0 controleert of uw systeem voorzien is van de laatste updates, maar ook of er onnodige poorten openstaan, en of uw wachtwoorden te eenvoudig te achterhalen zijn. Daarnaast worden toegangsbevoegdheden gecheckt en de (eventueel onnodige) services die op de achtergrond draaien. Verder speurt MSBA 2.0 naar mogelijk ontbrekende updates voor IIS en SQL Server. Let op: MSBA 2.0 is niet geschikt om zaken als spyware en/of virussen te detecteren en te verwijderen. Het is een aanvullende tool om te kijken of u uw pc op de juiste manier beschermd heeft. Gebruik deze software in combinatie met uw eigen firewall, antivirusapplicatie en spywarebescherming. Alleen geschikt voor Windows XP/2000/2003 AServer. Download: MBSASetup-EN.msi (1280 KB) (freeware) ZDNet.nl |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 3. Medium
Besturingssysteem:
Windows 7 Home Premium Antivirus: Avira AntiVir Premium
![]() |
Meteen geinstalleert verdomd handig zo'n tooltje!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erelid
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 5. Expert
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
Ja, heel handig.
Draai je dit op een XP SP2 systeem en gebruik je de Windows firewall niet maar een andere firewall (zoals Sygate of Kerio of ZoneAlarm etcetera), dan krijg je meteen te horen dat je pc niet veilig zou zijn - omdat de Windows firewall uit staat. Er wordt dus niet getest of je wel goed beveiligd bent, maar er wordt getest of je wel de door Microsoft aangeboden producten gebruikt.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Erelid
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
Citaat:
![]() Maar dat weet ik zelf ook wel, dat de Windows firewall bij mij uit staat. Is dus volkomen oninteressant. Een 'baseline' veiligheidsanalyse zou moeten analyseren of er misschien poorten openstaan of zichtbaar zijn die veiligheidshalve gesloten of onzichtbaar zouden moeten zijn. Maar dat doet dit tooltje dus niet. Het doet eigenlijk bijzonder weinig, volgens mij. Alle informatie die het geeft vind je via je configuratiescherm ook wel.
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
'Zwiepende wieken!'
Besturingssysteem:
![]() ![]() ![]() |
Klopt. De vorige versie vond ik zelf ook al wat karig uitpakken moet ik zeggen.. Klaagt erover dat je 3 administrators hebt enzo (meer dan 2 is "fout"), over te simpele wachtwoorden (al is iets van 6 letters, geen andere karakters ook al goed), aantal belangrijke security fixes etc. etc..
Het is nou niet bepaald een veilig gevoel voor mij wanneer deze tool zegt dat ik save zit moet ik zeggen . Maar toch kan het je helpen als assistentje.Citaat:
. Zal er wel overheen gekeken hebben.Windows Version Computer is running Windows 2000 or greater. Volgens mij draat 'ie ook alleen maar op 2000 of hoger ![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
Dit ding merkt het als fout aan als je geen inclomplete updates op je systeem hebt staan.
Beetje vreemd vind ik zelf. Verder krijg ik de waarschuwing dat ik exclusions aan heb staan bij windows firewall. Ook een Beetje raar vind ik en ik vind het er goedkoop en simpel uitzien. Bart Handtekening van bartje:
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
The legal eagle
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 4.
Besturingssysteem:
Windows Vista Home Premium Antivirus: AVG
Firewall: Comodo
![]() |
En dit ook:
Dit heb ik bewust gedaan, zodat niet alles zomaar op m'n computer wordt geïnstalleerd. Wordt m'n computer daar minder veilig van? Dacht 't niet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
Dit gaat alleen over de beveiligingsupdates, daar wordt het mss iets mider veilig van voor gebruikers die dit niet regelmatig bijhouden.
Bart Handtekening van bartje:
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
The legal eagle
Besturingssysteem:
Windows Vista Home Premium Antivirus: AVG
Firewall: Comodo
![]() |
Maar ik heb hem zo ingesteld dat ik een waarschuwing krijg als er nieuwe updates zijn. Ik wil wel een beetje controle houden over welke updates er worden geïnstalleerd, maar ook niet het risico lopen dat ik vergeet te updaten. Dat lijkt me niet minder veilig. Beveiligingscentrum zeurt daar trouwens ook over.
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
'Zwiepende wieken!'
Besturingssysteem:
![]() ![]() ![]() |
Citaat:
Het is wel degelijk minder veilig. Een minder ervaren computergebruiken ziet die melding staan en doet er niets mee. Voor hun is het veel beter om het boeltje automatisch binnen te laten halen. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro Antivirus: Bitdefender
Firewall: BitDefender Firewall
![]() |
Bij die test was het enigste dat hij aangaf dat de windows xp firewall uitgeschakeld was.
Laatst gewijzigd door nielsvds; 6 juli 2005 om 22:25 |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
Hallo allemaal,
misschien ben ik ietsje achterdochtig ingesteld t.o. Microsoft, maar is het niet algemeen bekend dat wat Microsoft met Security wil, niet zozeer is : een maximale Security voor elke individuele PC gebruiker, maar veeleer: dat elke PC gebruiker (en Microsoft OS gebruiker) zoveel mogelijk "gedrilld" wordt in het denken over Security zoals Microsoft over Security denkt ? En dat doet dit tooltje blijkbaar prima: het vertelt je precies waar jij nog niet met Security omgaat zoals Microsoft ermee omgaat. Als je dat weet, kunnen je verwachtingen ervan ook niet worden teleurgesteld, toch...? Als je daarentegen een geheel eigen opvatting over Security en Security-maatregelen hebt, verwacht dan niet dat een Microsoft Tool je daarin zal steunen of helpen. Corporate policy is about selling products and controlling consumers - it never was about the well-being or the safety of consumers, whatever promotions may tell you. Moor. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Besturingssysteem:
Windows Vista Home Basic Antivirus: Norton
Firewall: Norton
![]() |
PHP-code:
Zij voorzichtig met programma's die gratis worden aangeboden op het internet bij velen hangt een prijskaartje aan in de vorm van spyware of trojans. Grtz Blackknight. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gewenste moeilijkheid bij antwoorden: 3. Medium
Besturingssysteem:
Windows 7 Home Premium Antivirus: Avira AntiVir Premium
![]() |
Hmm tooltje heeft test niet doorstaan en maar weer verwijdert,houd alleen de eigen Microsoftware in de gaten de rest niet.
Totaal overbodig dus! Voegt niets toe. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Besturingssysteem:
Windows XP Home/Pro
![]() |
Voegt wel iets toe, laat zien of je iis en sql goed geconfigureerd is maar ik vind dat het eigenlijk te weinig toevoegd.
Bart Handtekening van bartje:
|
|
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Microsoft Security Essentials | SuperTomas | Virus / Antivirus | 7 | 1 november 2009 20:04 |
| Microsoft Baseline Security Analyzer nu ook voor Vista | Geeske | Nieuws | 0 | 16 februari 2007 13:03 |
| Hijackthis Log Analyzer ?? | M M | Opgeloste / inactieve HJT-logs | 16 | 22 maart 2005 01:58 |