SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21
    Schermafbeelding van Midgie
    Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Firewall

Waarschuwing voor zeer ernstige Java lekken

Java-gebruikers zijn gewaarschuwd voor 7 zeer ernstige lekken in de software waardoor een aanvaller een kwetsbaar systeem kan overnemen. Het probleem zit hem in de "reflection" APIs in de Java Runtime Environment, waardoor een onbetrouwbaar applet zijn rechten kan verhogen. Hierdoor kan het applet lokale bestanden lezen en schrijven of lokale applicaties uitvoeren. De kwetsbaarheid is aanwezig in de onderstaande Java versies voor Windows, Linux en Solaris:
    # Sun Java JDK 1.5.x
    # Sun Java JRE 1.3.x
    # Sun Java JRE 1.4.x
    # Sun Java JRE 1.5.x / 5.x
    # Sun Java SDK 1.3.x
    # Sun Java SDK 1.4.x

Gebruikers die willen weten welke Java versie ze draaien kunnen dit via de volgende commando's zien:

Windows:
    1. Klik "Start"
    2. Kies "Run" (uitvoeren)
    3. Type "cmd"
    4. Type nu "java -fullversion"

Solaris en Linux:
    % java -fullversion
    java full version "1.5.0_02-b09"

Oplossing
    Gebruikers wordt aangeraden om te updaten naar:
    # JDK en JRE 5.0 Update 6 of nieuwer
    # SDK en JRE 1.4.2_10 of nieuwer
    # SDK and JRE 1.3.1_17 of nieuwer
    (Secunia)

Zeer ernstig lek in Java Web Start
    Verder is er ook een zeer ernstig lek in de Java Web Start voor Windows, Linux en Solaris ontdekt waardoor een aanvaller controle over een kwetsbaar systeem kan krijgen. Dit lek wordt veroorzaakt door een "ongespecifieerde fout". Het probleem is verholpen in J2SE release 5.0 Update 6. (Secunia)

Security.nl
    Laatst gewijzigd door Midgie; 08-02-06 om 14:23.
    gr. Midgie
    De huisregels van dit forum.
    Rediscover the web and reclaim your inbox.
    Bent u geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Nucia het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Dit is vrijblijvend uiteraard.

Schermafbeelding van hwm.kuiper
    Technische vaardigheid
    1. Novice - Beginner
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Hallo Midgie,
    JSE Runtime Environment 5.0 update 5.....heb ik er gisteren opgezet.
    Verontrustend hoor.

Begrijp ik het goed dat daar een lek in zit?
    Gr, Henny

Een mens lijdt het meest, door het lijden wat hij vreest.

Uitleg: Ccleaner Spybot&Destroy

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Firewall
    Ja, het is verstandig om naar update 6 te updaten.
    Hier zeg je trouwens dat je update 6 gedownload hebt.
    Laatst gewijzigd door Midgie; 08-02-06 om 21:07.
    gr. Midgie
    Bent u geholpen? Uw bijdrage wordt op prijs gesteld om Nucia het gevecht tegen malware te laten voortzetten. Dit is vrijblijvend uiteraard.

Schermafbeelding van hwm.kuiper
    Technische vaardigheid
    1. Novice - Beginner
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Ja Midgie, je hebt gelijk.
    Ben nu blij.
    Gr, Henny

Een mens lijdt het meest, door het lijden wat hij vreest.

Uitleg: Ccleaner Spybot&Destroy

Donateur premium Schermafbeelding van Tom Poes
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Antivirus
    Emsisoft Internet Security
    Firewall
    Blog Berichten
    3
    Hallo Midgie,

Als ik Start-->Run-->cmd-->"java-fullversion" intik, krijg ik de mededeling:

Java-fullversion is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

In Start->Settings-> Control panel vermeldt Java: J2SE Runtime Environment, 5,0 update 6.
    version 1.5.0.60
    Hij vindt een update niet nodig.

Bij Windows Update wordt de Java RE van tijd tot tijd meegenomen.

Ik vind her een beetje verwarrend, allemaal.
    Ik heb IE 6, dus dat lijkt me in orde.
    Moet ik verder nog iets doen wat Java betreft?

Ik heb Windows XP Pro.
    Laatst gewijzigd door Tom Poes; 09-02-06 om 15:19.
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

"Zonder reden 'Brand' roepen in een volle schouwburg kan niet worden gerechtvaardigd met een beroep op de vrijheid van meningsuiting." Paul Cliteur.

Schermafbeelding van rve123
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows XP Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Poes
    Hallo Midgie,

Ik ben geen midgie, maar je regel klopt niet:

Het is: java -fullversion

Dus met een spatie tussen java en -

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Firewall
    Hallo Midgie,

Java-fullversion is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.
    Er moet een spatie tussen java en het streepje(java -fullversion)

Volgens mij ben je wat java betreft wel veilig.
    gr. Midgie

Donateur premium Schermafbeelding van Tom Poes
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Antivirus
    Firewall
    Blog Berichten
    3
    Bedankt rve123 en Midgie,

Als ik het goed intik staat er: java, full version 1.5.0_06-b05

Alles goed dus? Nogmaals bedankt voor snelle informatie.
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

"Zonder reden 'Brand' roepen in een volle schouwburg kan niet worden gerechtvaardigd met een beroep op de vrijheid van meningsuiting." Paul Cliteur.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows XP Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Bedankt rve123 en Midgie,

Als ik het goed intik staat er: java, full version 1.5.0_06-b05

Alles goed dus? Nogmaals bedankt voor snelle informatie.
    Ja je hebt de laatste versie

Technische vaardigheid
    1. Novice - Beginner
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Kan java niet up daten krijg een fout melding van windows installer. Wie kan mij helpen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows XP Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr E
    Kan java niet up daten krijg een fout melding van windows installer. Wie kan mij helpen
    Is je Windows up-to-date??

Heb je de laatste versie van Windows Installer??: http://support.microsoft.com/kb/893803

Wat is de precieze foutmelding??

Technische vaardigheid
    1. Novice - Beginner
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Windows is up to date. Neem aan dat dan windows installer ook up to date is. Hoe kan ik weten of dat idd zo is. Kon installer niet vinden vandaar.

FOutmelding:kan dit installatiepakket niet openen. Controleer of het bestand bestaat en of u toegang hebt tot het pakket.

Volgens mij download ie ook helemaal niets. Want ja binnen een minuut lijkt mij wel erg snel voor een up date van java.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows XP Professional
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr E
    Windows is up to date. Neem aan dat dan windows installer ook up to date is. Hoe kan ik weten of dat idd zo is. Kon installer niet vinden vandaar.

FOutmelding:kan dit installatiepakket niet openen. Controleer of het bestand bestaat en of u toegang hebt tot het pakket.

Volgens mij download ie ook helemaal niets. Want ja binnen een minuut lijkt mij wel erg snel voor een up date van java.
    Dit probleem ligt niet aan Windows Installer

Download even via de site zelf. Handmatig downloaden en dan installeren:

Technische vaardigheid
    1. Novice - Beginner
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    heeft gedownload alleen krijg ik netbeans er ook bij. Volgende vraag wat is dat voor programma, java te downloaden krijg ik dit erbij.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Firewall
    Dit is Netbeans *klik*
    Je hoeft het er niet bij te downloaden. Onder link van Java+Netbeans staat een link met Java alleen.
    gr. Midgie

Technische vaardigheid
    1. Novice - Beginner
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    aha das duidelijk. Heeft het programma weer verwijderd. Zonde van de mb's.
    In iedere geval bedankt.

Schermafbeelding van Indicium
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8.1 64 bits
    Antivirus
    Avira Antivirus
    Firewall
    Comodo Firewall
    Blog Berichten
    4

Exclamation Verwijderen oudere versie(s) Java Platform na update(s).

Hoi,

Jullie wijs ik graag op een artikel van CastleCops, waarin wordt geadviseerd de voorafgaande [lees: kwetsbare] versie(s) van Java Platform te verwijderen:

http://castlecops.com/a6220-Sun_Java...erability.html

De laatste versie is Java Platform, Standard Edition 5.0 Update 7. Mede door de verandering van de naam van J2SE naar Java SE is één en ander nogal verwarrend. Deze laatste toepassing staat ook wel als J2SE Runtime Environment 5.0 Update 7 en/of JRE 1.5.0_07 onder de "Java Applet Runtime Settings" of "Java Application Runtime Settings" in het "Java Control Panel" te boek.

De voorafgaande versie Java 2 Platform, Standard Edition, v 1.4.2 (J2SE) kan of moet (!) in het geval van kwetsbaarheden (bijvoorbeeld Java 2 Runtime Environment, SE v 1.4.2_03) verwijderd worden. Voorts moeten bepaalde oudere versies van Java SE, Standard Edition 5.0 verwijderd worden (zie: http://sunsolve.sun.com/search/docum...=1-26-102171-1).

De ActiveX-controls in IE (zie "C:\WINDOWS\Downloaded Program Files" [WinXP]) voor deze versie(s) worden verwijderd of moet je vervolgens verwijderen.

Volgens mij gaat dit laatste via "verwijderen" met de rechter-muisknop in de bovenstaande map van WinXP, maar dat weet ik niet zeker. Sommige ActiveX-controls moeten tegenwoordig namelijk via een deïnstallatie-programma (zie bijvoorbeeld "How to uninstall the Adobe Flash Player plug-in and ActiveX control", link: https://www.adobe.com/cfusion/knowle...fm?id=tn_14157) verwijderd worden.
    Verder ben ik benieuwd hoeveel ActiveX-controls ik uiteindelijk over houd. Deze worden namelijk bij deïnstallatie van een voorafgaande versie van Java SE via "Programmatoegang en -instellingen" in WinXP volgens mij niet altijd automatisch verwijderd. Momenteel heb ik, terwijl ik uitsluitend Java Platform Standard Edition 5.0 Update 7 gebruik, dus drie ActiveX-controls.

De reactie(s) wacht ik af.
    Laatst gewijzigd door Indicium; 01-06-06 om 18:35.
    Met vriendelijke groet.

Surf zonder gevaar en voorkom misbruik. Ken het web. Onbetrouwbare sites immuniseren. Installeer geen malware. Scan (verdachte) bestanden en analyseer de overeenkomst(en). Let op de privacy. Monitor providers. Klaag over spam..Lees de huisregels. Internet veilig.

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Indicium
    De ActiveX-controls in IE (zie "C:\WINDOWS\Downloaded Program Files" [WinXP]) voor deze versie(s) worden verwijderd of moet je vervolgens verwijderen.

Volgens mij gaat dit laatste via "verwijderen" met de rechter-muisknop in de bovenstaande map van WinXP, maar dat weet ik niet zeker.
    Voordat ik Java Standard Edition 5.0 Update 7 installeerde heb ik Standard Edition 5.0 Update 6 op de normale manier verwijderd via Software > Toevoegen/Verwijderen.
    Hierna waren de ActiveX-controls uit de map Downloaded Program Files netjes verwijderd, dus dat hoef je niet handmatig te doen.
    Momenteel heb ik, terwijl ik uitsluitend Java Platform Standard Edition 5.0 Update 7 gebruik, dus drie ActiveX-controls.
    Dat hoort ook zo, dus dat klopt.
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 02-06-06 om 15:47.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Schermafbeelding van Indicium
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8.1 64 bits
    Antivirus
    Avira Antivirus
    Firewall
    Comodo Firewall
    Blog Berichten
    4

Drie ActiveX-controls bij JRE 1.5.0_07, maar met problemen.

Hoi,

Ook ik heb na deïnstallatie van één van de voorafgaande versies (JRE 1.4.2), die al een geruime tijd op mijn PC bleef staan na installatie van de nieuwere versie(s) van Java SE, én installatie van Java Platform Standard Edition 5.0 Update 7 inderdaad 3 ActiveX-controls.
    Ik vind het toch vreemd, dat de oudere versie(s) van Java SE bij een update niet automatisch verwijderd wordt(/worden) òf dat een gebruiker daarop gewezen wordt. Daarmee werkt Sun malware in de hand (zie ook het eerder genoemde artikel van Castlecops: http://castlecops.com/a6220-Sun_Java...erability.html).

Nu weet ik niet waaraan het ligt, maar met 2 van deze ActiveX-controls heb ik een probleem. Eén ActiveX wordt in "C:\WINDOWS\Downloaded Program Files [Windows XP]" goed weergegeven (dat wil zeggen: een 'wit plaatje met vier blokjes'), maar 2 ActiveX-controls staan als "geel schild met een uitroepteken" (vergelijkbaar met een omgekeerd (!) geel waarschuwing-pictogram van ASO) in die map.
    Ik heb na installatie van JRE 1.5.0_07 de PC al twee keer opnieuw gestart en al verscheidene keren op bijwerken van de ActiveX-controls gedrukt. Er gebeurt echter niets.

Hoort dit of ben ik momenteel kwetsbaar?
    Met vriendelijke groet.

Surf zonder gevaar en voorkom misbruik. Ken het web. Onbetrouwbare sites immuniseren. Installeer geen malware. Scan (verdachte) bestanden en analyseer de overeenkomst(en). Let op de privacy. Monitor providers. Klaag over spam..Lees de huisregels. Internet veilig.

Erelid Schermafbeelding van Buffy
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    En ActiveX wordt in "C:\WINDOWS\Downloaded Program Files [Windows XP]" goed weergegeven (dat wil zeggen: een 'wit plaatje met vier blokjes'), maar 2 ActiveX-controls staan als "geel schild met een uitroepteken" (vergelijkbaar met een omgekeerd (!) geel waarschuwing-pictogram van ASO) in die map.
    Bij mij is dat ook zo.

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten