SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 15 van de 15

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall

CCleaner+systeemherstel

Afgelopen weekend heb ik de nieuwste versie van CCleaner op mijn pc gezet (ik had de oudere versie er overigens ook al op staan).

Ik heb verder geen aparte instellingen in Ccleaner en ik gebruikte in dit geval alleen het 'Cleaner' gedeelte. Bij het verwijderen van deze gegevens ging er op het eerste oog niets mis, totdat ik mijn Windows logboeken keek.

Hier zag ik een melding van 'sr' (system recovery) staan: bij het controleren van het bestandje desktop.ini was er een fout opgetreden bij de controle van HardDisk4 (welke dat dan ook is) en de controle van dit volume is gestopt.

Tot mijn verbazing heb ik nu ook ineens 1,7GB extra vrije schijfruimte op mijn C:\-schijf. Systeemherstel heeft aangestaan sinds ik deze pc heb (maart 2007). Ik gebruik het verder nooit, omdat ik True Image gebruik om back ups te maken. Is het aannemelijk dat er 1,7GB aan ruimte wordt ingenomen door Systeemherstel-bestanden over een periode van ongeveer 1 jaar?

Ik weet niet wat deze fout veroorzaakt heeft. In ieder geval heeft het met CCleaner te maken, omdat ik op dat moment met het programma aan het werken was.
    Ik heb systeemherstel eerst weer helemaal uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld op de schijven om er zeker van te zijn dat de 'service' weer goed werkt.

Ik hoop dat iemand wat licht kan laten schijnen op bovenstaande vragen.

Schermafbeelding van SpyNo
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 8 64
    Antivirus
    ESET NOD32 Antivirus 7
    Firewall
    Windows Firewall
    Hoi.

Hier zag ik een melding van 'sr' (system recovery) staan: bij het controleren van het bestandje desktop.ini was er een fout opgetreden bij de controle van HardDisk4 (welke dat dan ook is) en de controle van dit volume is gestopt.
    Dubbelklik op die gebeurtenis/melding (venster opent zich) en kopieer deze. Post vervolgens deze gebeurtenis eens hier.

Tot mijn verbazing heb ik nu ook ineens 1,7GB extra vrije schijfruimte op mijn C:\-schijf. Systeemherstel heeft aangestaan sinds ik deze pc heb (maart 2007). Ik gebruik het verder nooit, omdat ik True Image gebruik om back ups te maken. Is het aannemelijk dat er 1,7GB aan ruimte wordt ingenomen door Systeemherstel-bestanden over een periode van ongeveer 1 jaar?
    Waarschijnlijk heeft CCleaner veel opgeruimt, vooral als je een tijdlang niks heb gedaan aan opruimen kan dit behoorlijk oplopen en is 1.7 GB geen uitzondering. CCleaner verwijdert geen systeemherstelpunten. Herstelpunten blijven standaard 90 dagen actief, en hier geld verder het FIFO-proces (First In First Out) ongeacht de hoeveelheid schijfruimte.

Ik heb systeemherstel eerst weer helemaal uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld op de schijven om er zeker van te zijn dat de 'service' weer goed werkt.
    Door systeemherstel uit te schakelen, en weer in te schakelen verwijder je alle herstelpunten en kan je dit ook veel schijfruimte opleveren. Na deze aktie wordt meteen weer een herstelpunt aangemaakt.
    Laatst gewijzigd door SpyNo; 28-02-08 om 00:03.
    M.v.G SpyNo

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Hallo SpyNo. Ik zal de melding op een later tijdstip hier plaatsen, ik ben nu niet in de gelegenheid om dit te doen.

Ik ruim regelmatig op met CCleaner, dus het kan nooit zo zijn dat CCleaner ineens 1,7GB heeft vrijgemaakt. Bij het 'analyseren' gaf CCleaner namelijk maar 167MB aan.

Ik vermoed dat dit eerder komt door het uitschakelen van systeemherstel (wat automatisch is gebeurd gezien de eerder genoemde foutmelding in mijn Windows logbestand). De vraag is alleen: kunnen systeemherstelpunten 1,7GB aan ruimte innemen?

Mijn pc werkt verder nog goed en ik lijk verder geen bestanden en dergelijke te missen. Ik weet alleen niet waarom CCleaner dit probleem heeft veroorzaakt.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 8 64
    Antivirus
    ESET NOD32 Antivirus 7
    Firewall
    Windows Firewall
    Hoi.

De vraag is alleen: kunnen systeemherstelpunten 1,7GB aan ruimte innemen?
    Jazeker.

Mijn pc werkt verder nog goed en ik lijk verder geen bestanden en dergelijke te missen. Ik weet alleen niet waarom CCleaner dit probleem heeft veroorzaakt.
    Als de pc verder goed werkt, zo laten. Is er iets aan de hand dan kun je nog altijd gebruik maken van de backup die CCleaner heeft, mits die niet uitgeschakelt is. Heeft CCleaner wel die melding veroorzaakt, of was het iets anders?
    M.v.G SpyNo

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpyNo Bekijk Berichten
    Hoi.

Jazeker.

Als de pc verder goed werkt, zo laten. Is er iets aan de hand dan kun je nog altijd gebruik maken van de backup die CCleaner heeft, mits die niet uitgeschakelt is. Heeft CCleaner wel die melding veroorzaakt, of was het iets anders?
    CCleaner heeft in dit geval geen backup gemaakt, omdat het alleen 'schijfopruiming' betrof. Volgens mij kun je alleen een backup maken als je via CCleaner het register opruimt.

CCleaner heeft denk ik indirect de melding in het Eventlog veroorzaakt (het tijdstip van de melding komt namelijk exact overeen met het moment dat ik bezig was in CCleaner. Kan toeval zijn, maar ik denk het niet).

Ik denk dat systeemherstel een herstelpunt wilde aanmaken op het moment dat ik CCleaner de opdracht gaf de bestanden op te ruimen en dat het daar niet helemaal lekker is gegaan: gevolg 1,7GB extra HD ruimte, maar wel alle herstelpunten weg.

Nooit eerder problemen gehad van deze aard (en ik ben heel voorzichtig met wat ik CCleaner weg laat gooien).

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 8 64
    Antivirus
    ESET NOD32 Antivirus 7
    Firewall
    Windows Firewall
    CCleaner heeft in dit geval geen backup gemaakt, omdat het alleen 'schijfopruiming' betrof. Volgens mij kun je alleen een backup maken als je via CCleaner het register opruimt.
    Klopt.

Ik denk dat systeemherstel een herstelpunt wilde aanmaken op het moment dat ik CCleaner de opdracht gaf de bestanden op te ruimen en dat het daar niet helemaal lekker is gegaan: gevolg 1,7GB extra HD ruimte, maar wel alle herstelpunten weg.
    Dat is inderdaad niet normaal! Gebruik jaren CCleaner, en in al die tijd nog nooit meegemaakt dat er herstelpunten direct/indirect verwijdert werden. Ook geen gebeurtenissen te vinden waar dit men eventueel kon herleiden. Maar goed we wachten wel je post af met de exacte melding, misschien wordt het dan wat duidelijker.
    M.v.G SpyNo

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpyNo Bekijk Berichten
    Klopt.

Dat is inderdaad niet normaal! Gebruik jaren CCleaner, en in al die tijd nog nooit meegemaakt dat er herstelpunten direct/indirect verwijdert werden. Ook geen gebeurtenissen te vinden waar dit men eventueel kon herleiden. Maar goed we wachten wel je post af met de exacte melding, misschien wordt het dan wat duidelijker.
    Het kan ook een fout in 'Systeemherstel' zelf zijn. Als ik de melding (die ik later hier zal posten - wordt denk ik wel pas morgenavond of het weekend) goed interpreteer is de controle op de schijven gestopt. Dit is hetzelfde als systeemherstel handmatig uitzetten, waardoor de herstelpunten ook verloren gaan natuurlijk.

Wellicht is het een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden: CCleaner die 'normale' gegevens wilde verwijderen en sr.sys (System Recovery) die toevallig net een automatisch controlepunt wilde aanmaken. Zelf gebruik ik de herstelpunten eigenlijk nooit, maar de functie staat wel aan.
    Laatst gewijzigd door Stijnson; 28-02-08 om 12:11.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Iets later dan gepland, maar hierbij de melding van Systeemherstel in mijn Eventlog:

Type gebeurtenis: Fout
    Bron van gebeurtenis: sr
    Categorie van gebeurtenis: Geen
    Gebeurtenis-ID: 1
    Datum: 24-2-2008
    Tijd: 12:09:30
    Gebruiker: n.v.t.
    Computer: XXXX-XXXXXXXXXXX
    Beschrijving:
    Tijdens de verwerking van het bestand desktop.ini op het volume HarddiskVolume4 is de fout 0xC0000043 opgetreden in het filter van Systeemherstel. Controle van dit volume is gestopt.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
    Gegevens:
    0000: 06 00 00 00 04 00 4e 00 ......N.
    0008: 00 00 00 00 01 00 00 c0 .......À
    0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
    0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
    0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Technische vaardigheid
    4.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Indien je op alle schijven systeem herstel aan hebt staan, wat eigenlijk overbodig is, voor de C: op 2% is voldoende, en je hebt ze voor alle schijven op 12% staan en er is op 1 schijf onvoldoende ruimte, dan wordt systeemherstel uitgeschakeld.

Indien dan systeemherstel uitstaat omdat er op 1 schijf te weinig ruimte is zullen die allemaal vrij gegeven worden, dan zou Ccleaner die gezien kunnen hebben als overbodige bestanden, alhoewel ik niets kan vinden dat Ccleaner dat ook zou doen.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Hallo Pearl, bedankt voor je reply. Op alle schijven was meer dan voldoende ruimte dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het daar aan heeft gelegen.
    Maar bedankt voor je input. -

Technische vaardigheid
    4.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    0xC0000043
    A file cannot be opened because the share access flags are incompatible. This occurs when the very last snapshot is deleted. PSM initializes its files when the last snapshot is deleted. While it is initializing, a new snapshots can not be created. Try again in a few minutes.
    Wat is die voldoende ruimte dan? en hoe groot zijn die partities?

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Dit zijn mijn partities:

C:\ 45 GB groot, 36GB vrij (ten tijde van deze foutmelding was er 34,8GB vrij)
    F:\ 30 GB groot, 29GB vrij
    G:\ 65GB groot, 65GB vrij
    H:\ 20GB groot, 20GB vrij
    I:\ 20GB groot, 19GB vrij
    J:\ 75GB groot, 75GB vrij

Ik zie dat je die foutmelding (0xC0000043) ergens teruggevonden hebt. In de omschrijving staat dat het laatste snapshot verwijderd is en dat Systeemherstel daarom niet een nieuw snapshot kan aanmaken. Begrijp ik dat zo goed?
    Dan blijft het de vraag waarom de herstelpunten verdwenen zijn.

Wat is PSM trouwens?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 8 64
    Antivirus
    ESET NOD32 Antivirus 7
    Firewall
    Windows Firewall

protected file?

Helpt dit je verder?

http://www.microsoft.com/technet/sup...c=sr&LCID=1033

Aangezien Ccleaner alleen registerproblemen doet backuppen, lijkt mij nog steeds niet dat Ccleaner de veroorzaker is. Hoe zit het eigenlijk met True Image? en hoe is deze geconfigureert om back-ups te maken..

Wat is PSM trouwens?
    Persistent Storage Manager (PSM)

In het kort:
    Creëren van honderden point-in-time persistente True Images of snapshots van de data volume.
    M.v.G SpyNo

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Ik heb True Image zo ingesteld dat er alleen handmatig backups gemaakt worden. Ik weet verder ook niet wat het probleem geweest zou kunnen zijn.

Het enige dat ik weet is dat ik op het moment van de foutmelding bezig was met Ccleaner.
    Misschien werkt Systeemherstel wel niet meer goed. Ik kan wel handmatig nieuwe herstelpunten aanmaken, maar ik las dat de pc een tijdje 'inactief' moet zijn, wil er automatisch een herstelpunt aangemaakt worden. Aangezien ik mijn pc alleen aan heb als ik er echt mee werk, hij staat dus nooit heel lang aan en is dan ook steeds wel ergens mee bezig, zal Windows niet heel snel een automatisch herstelpunt meer aanmaken denk ik.

Ik geloof dat Systeemherstel ook automatisch punten aanmaakt op het moment dat er Automatische Updates geïnstalleerd worden, dus ik wacht volgende week wel even af.

Bedankt voor jullie hulp, ik snap er zelf niet zo heel veel van vrees ik.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 8 64
    Antivirus
    ESET NOD32 Antivirus 7
    Firewall
    Windows Firewall
    Nog wat leesvoer van microsoft over systeemherstel:

http://support.microsoft.com/kb/302796/nl

succes.