SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 15 van de 15

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall

Outlook Express start niet op

Hallo,

Ik zit met een probleem.
    Mijn Outlook start niet op. Hij blijft hangen op het blauwe opstartschermpje van Outlook.
    Heb gecontroleerd of het bij een andere gebruiker wel werkt. Bij die persoon werkt het dus wel.
    Heb van alles geprobeert maar ik weet het niet meer.
    Virusscan, Adaware gedaan. Windows er opnieuw overheen gezet (geen idee of dat zinvol is, ben maar een leek). Nu werkt alleen volgens mij de updates van Windows niet meer goed. Kom van het ene probleem in het andere.
    Outlook doet het nog steeds niet.
    Internet werkt wel.
    Voordat ik de hele boel hier overhoop gooi leek het me verstandig om bij jullie maar eens om hulp te vragen.

smeenk edit:
    Logje is schoon, daarom door mij verwijderd

Eagle Creek edit:
    Titelfix van "Outlook" naar "Outlook Express"
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 07-05-08 om 22:46.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall

Outlook probleem

Ik weet niet of mijn probleem op de goeie plek in dit forum staat. Als hij ergens anders moet staan verplaatsen jullie hem dan naar de juiste plek?
    Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben er nog steeds niet uit.
    Groeten,

Heleen

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall

Niemand die kan helpen?

Is er niemand die kan helpen? Zit ik op de verkeerde site? Heeft iemand misschien een tip waar ik wel naartoe kan voor een advies?
    Heb inmiddels van alles geprobeert. Windows opnieuw erop gezet. Geupdate via het internet. Spy en Virusscan opnieuw geinstalleerd.
    Als ik nu dus Outlook Express wil starten krijg ik het blauwe opstartschermpje van Outlook met het zandlopertje en verder gebeurt er niets.
    Via Ctrl-Alt-Del kan ik het niet beeindigen. Er staat niets opgestart. Ik moet Windows afsluiten en pas dan krijg ik de mogelijkheid om het programma af te sluiten.
    Ik kan niet bij mijn post komen en dat vind ik wel heel vervelend.
    Als niemand hier mij kan helpen hoor ik het ook graag. Misschien heeft iemand een tip waar ik iemand kan vinden die mij misschien wel kan helpen?
    Graag!
    Groeten,

Heleen

† Erelid † Schermafbeelding van amiek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Nee, je zit hier goed en er is vast wel iemand die je wil helpen, maar je moet wel een beetje geduld hebben. Iedereen helpt hier in zijn/haar vrije tijd.
    Om welke Outlook gaat het, Outlook Express of MsOutlook.
    Als het om MsOutlook gaat, kun je het proberen te herstellen via Configuratiescherm> Software > programma's wijzigen of verwijderen. Klik bij Office op wijzigen. Je krijgt dan de setup. Daar kun je bij Outlook kiezen voor herstellen ( of repareren).
    Laatst gewijzigd door amiek; 09-03-08 om 22:50.
    amiek

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tanteleen Bekijk Berichten
    Heb gecontroleerd of het bij een andere gebruiker wel werkt. Bij die persoon werkt het dus wel.
    Probeer dit eens: maak eerst een nieuwe map aan in de map Mijn Documenten of op je bureaublad.

Open vervolgens Verkenner en ga naar de map C:\Documents and Settings\{je gebruikersnaam}\Local Settings\Application Data\Identities\{GUID}\Microsoft\Outlook Express. (GUID staat voor Globally Unique Identifier, een hele lange code.)

Selecteer de hele inhoud van de map Outlook Express, klik in het menu Bewerken op Knippen en plak die inhoud in de nieuwe map die je zojuist gemaakt hebt. De Outlook Express-map moet nu leeg zijn.

Ga dan naar C:\Documents and Settings\{je gebruikersnaam}\Application Data\Microsoft\Address Book, selecteer het bestand {je gebruikersnaam}.wab en verplaats dit op dezelfde manier naar de nieuwe map.

Probeer dan nog eens of OE te starten is. Je Postvakken zullen in dat geval even leeg zijn. Dat klopt, want je mail zit tijdelijk in die nieuwe map.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall

Hij doet het weer

Hallo Amiek en Guus,

Sorry voor mijn ongeduld. Ik wist niet of ik hier wel goed zat met mijn probleem omdat ik niet echt een virus oid in mijn probleem herkende. Er werd niet gereageerd (ach ja, hoezo ongeduldig...) dus ik dacht even dat het kwam omdat ik misschien op het verkeerde adres zat. Excusez.

Guus, ik heb gedaan wat je hebt geschreven en inderdaad, hij start nu weer op. Een hele opluchting, moet ik zeggen.
    Kan ik nu beetje voor beetje de mail weer terugzetten? Zit er ergens iets niet goed in een mail, denk je?
    Heeeeeeel erg bedankt voor je advies. Je bent goud waard!

Groeten,

Heleen

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall

Nog een vraagje

Ik heb in mijn email naast een adres van wanadoo ook een paar hotmailadressen staan. Het lukt alleen niet meer om die post op te halen. Alle inloggegevens kloppen maar hij kan de mappen niet binnenhalen.
    Heb je daar nog een advies voor?
    Groeten,

Heleen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Kan ik nu beetje voor beetje de mail weer terugzetten?
    Dat is inderdaad de bedoeling. Het feit dat OE bij een andere gebruiker wel opstartte en onder jouw account daarbij bleef hangen, wijst op een beschadigd dbx- of wab-bestand. Bij het laden van een van die bestanden gaat er iets fout.

Door ze nu één voor één terug te zetten en elke keer na het terugzetten OE op te starten, kun je erachter komen welk bestand beschadigd is. Het is waarschijnlijk niet je adresboek, dus begin met het terugzetten van het bestand {je gebruikersnaam}.wab. Zet dit weer in de map C:\Documents and Settings\{je gebruikersnaam}\Application Data\Microsoft\Address Book en start OE op.

Gaat dit goed, dan zet je daarna de dbx-bestanden één voor één weer terug in C:\Documents and Settings\{je gebruikersnaam}\Local Settings\Application Data\Identities\{GUID}\Microsoft\Outlook Express. Het nieuwe dbx-bestand dat OE heeft aangemaakt laat je daarbij steeds overschrijven.

Elke keer nadat je zo'n bestand hebt teruggezet start je OE even op. Gaat dit goed, dan zet je het volgende bestand terug. Net zolang tot OE het weer vertikt om op te starten: dan heb je het beschadigde bestand gevonden. Dit bestand verwijder je dan. OE zal het bij een volgende start opnieuw (leeg) aanmaken.

Daarna ga je gewoon door met het één voor één terugzetten van de bestanden, waarna je OE steeds even opstart om te kijken of het teruggeplaatste bestand in orde is. Het zou nl. kunnen dat er meerdere bestanden beschadigd zijn. Op deze manier controleer je ze allemaal. Het is overigens niet waarschijnlijk dat er meer dan één bestand beschadigd is.

De gegevens uit het beschadigde bestand ben je kwijt, daar is niets aan te doen. Dat kan dus de inhoud van je Postvak IN zijn of van één van de andere mappen. Maar de rest van je post behoud je op die manier.

Let op: als je in de tussentijd post hebt ontvangen die nu in je Postvak IN staat, stuur die dan eerst even tijdelijk door naar je Hotmail-account, voordat je de bestanden gaat terugzetten. Als je het bestand Postvak IN.dbx terugzet wordt het huidige nl. overschreven en zou je die post kwijt zijn. Als OE weer helemaal in orde is kun je die post vanuit Hotmail weer terugsturen naar deze account.

Ik heb in mijn email naast een adres van wanadoo ook een paar hotmailadressen staan. Het lukt alleen niet meer om die post op te halen.
    Dat klopt. Dat kan al een tijdje niet meer via Outlook Express. Je Hotmail-account zul je dus gewoon via je browser of vanuit MSN moeten openen.
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 10-03-08 om 11:27.

Designer Schermafbeelding van Egeltje
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows XP Home
    Antivirus
    TrendMicro
    Firewall
    Router/TrendMicro
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
    Het feit dat OE bij een andere gebruiker wel opstartte en onder jouw account daarbij bleef hangen, wijst op een beschadigd dbx- of wab-bestand. Bij het laden van een van die bestanden gaat er iets fout.

Door ze nu één voor één terug te zetten en elke keer na het terugzetten OE op te starten, kun je erachter komen welk bestand beschadigd is.
    Zou het niet een mogelijkheid zijn om in in outlook te kiezen voor bestand > importeren > berichten? (En dan de map waar de berichten nu staan openen.)

Outlook zou ze dan zelf weer moeten terugplaatsen. Alleen weet ik niet hoe er dan mee omgegaan wordt als er een beschadiging in één van de dbx- of wab-bestanden zit.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Egeltje
    Zou het niet een mogelijkheid zijn om in in outlook te kiezen voor bestand > importeren > berichten? En dan de map waar de berichten nu staan openen.
    Nee, dat gaat niet. Je kunt via de importwizard alleen maar de map aanwijzen waar de dbx-bestanden in opgeslagen zijn. Je kunt geen los dbx-bestand in die map aanwijzen en apart importeren. Om dat te omzeilen zou je natuurlijk elk dbx-bestand eerst in een eigen map kunnen zetten en vervolgens zes keer die importwizard gebruiken, maar dat is wel een heel gedoe. Denk niet dat dat veel vlotter zal gaan dan alles handmatig terugzetten.

Off topic: Tom Poes wil een Paashaasoren-GIF (klik).
    Kun jij die niet maken? Die kerstmutsen waren ook al zo'n succes.
    Er zijn via Google genoeg paashaasoren te vinden, hoor.
    En als je het nuttige met het aangename wilt verenigen, zoek je ze op de site van een bekend mannenblad. Héle mooie oren hebben ze daar onder meer.

Laatst gewijzigd door Guus abc; 11-03-08 om 12:29.

Designer Schermafbeelding van Egeltje
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows XP Home
    Antivirus
    TrendMicro
    Firewall
    Router/TrendMicro
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
    Je kunt via de importwizard alleen maar de map aanwijzen waar de dbx-bestanden in opgeslagen zijn. Je kunt geen los dbx-bestand in die map aanwijzen en apart importeren.
    M'n idee was idd om de hele map in 1x te importeren waarbij je, in de ideale situatie, een foutmelding voor 1 bestand krijgt en de rest gewoon lukt.

Outlook kan ook berichten van andere e-mailprogrammas importeren, het is dan niet het gewoon kopiëren van de bestanden maar het uitpakken van de e-mails en vervolgens weer opslaan. Met een beetje geluk worden de fouten er dan uitgefilterd.

~/~

Ik ga even naar oortjes kijken.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall

Post weg?

Hallo, beste lezer,

Mijn email werkt dus weer. Gelukkig.
    Alleen had ik in mijn oude mailbox nog een heleboel mail staan. Ik heb geprobeert om het bestand postvak in. dbx terug te zetten maar als ik dat gedaan heb blijft het programma als voorheen weer hangen.
    Is er nog een manier om mijn oude mail weer terug te krijgen?
    Groeten,

Heleen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Is er nog een manier om mijn oude mail weer terug te krijgen?
    Ik ben bang van niet.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Nog even een afsluitende mail.
    Outlook werkt weer. Ben helaas wel al mijn oude mail kwijt.
    Maar in ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp!
    Groeten,

Heleen

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Beschikt je over Microsoft Office Outlook?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten