ad aware free anniversary edition
Hallo, sinds enkele weken stopt mijn scan van Ad aware nadat ie nog maar 2000 tot 3000 items heeft gescand. Soms stopt ie bij programma C:\program files\m\.\fice11\winword.exe, maar niet altijd. De tijd loopt dan nog wel door, maar het scannen stopt, en het programma laat zich ook alleen nog maar afsluiten door het icoontje onder in de werkbalk aan te klikken en dan op ad aware afsl te klikken. Het bijwerken van de webupdate gaat zonder problemen. Ik heb het programma al een keer opnieuw geïnstalleerd. Ik heb van Windows vista een thuisversie, maar ik weet niet welke versie precies.
Wat moet ik doen om het Ad aware programma weer aan de praat te krijgen?
Mijn tweede vraag: ik moet ook altijd apart aan windows bevestigen dat ie door mag gaan met het Ad aware programma als ik dat opstart. Kan ik dat ergens instellen, dat ie dat bij Ad Aware niet meer vraagt, maar altijd accepteert?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Lobke
Laatst gewijzigd door lobke; 28-09-09 om 19:55.

Hallo lobke en welkom op Nucia!
Hoe staat het met je probleem?
Ad-Aware is sowieso geen fantastische scanner. Je kan beter Ad-Aware verwijderen en Malwarebytes' Anti-Malware als spywarescanner gaan gebruiken.![]()

Dank jullie wel voor je reakties tot nog toe. Ik heb juist deze week na een melding van AdAware versie 8.1.0 geïnstalleerd, en daarom even gewacht met hier een bericht te maken. Maar versie 8.1.0 hapert ook weer na 3000 items. Ik word wel een beetje moe van AdAware.
Malwarebytes ken ik niet. Is die ook gratis? Hebben meer mensen daar ervaring mee?
Hoe zwaar is dat programma op je pc? AdAware vraagt dacht ik ook best veel schijfruimte.
Groetjes,
Lobke
Laatst gewijzigd door lobke; 21-10-09 om 19:26.

Lobke,
Malwarebytes Anti-Malware is zeker en vast gratis.
DownloadMalwarebytes Anti-Malware
hier :
http://download.cnet.com/Malwarebyte...=dl&tag=button
En doe een snelle scan, post daarna het logje op het forum. greetz
pst vergeet MBAM niet up te daten![]()
Hoi, dat wordt op z'n vroegst zaterdag, dat ik tijd heb om Malwarebytes op mn pc te zetten en te scannen. Wordt vervolgd.
Lobke

Is goed hoor neem je tijdmaar voor de duidelijkheid een snelle scan duurd ongv 3-20 minuten. te zien hoeveel op je pc staat natuurlijk
succes
En doe een snelle scan, post daarna het logje op het forum. greetz
pst vergeet MBAM niet up te daten[/QUOTE]
Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database versie: 3089
Windows 6.0.6002 Service Pack 2
2-11-2009 22:27:33
mbam-log-2009-11-02 (22-27-33).txt
Hoi, het duurde ff, ik was nogal grieperig, heb hele pc niet aan gehad.....
ik heb Malwarebytes nu gedownloaded en ge-updated. Toen per ongeluk de volledige scan gedraaid ipv de snelle. Was inderdaad niet snel, maar geeft nu dit verslag: geen infecties. Moet ik ook nog een verslag van een snelle scan hier posten?
Lobke
Scan type: Volledige Scan (C:\|D:\|)
Objecten gescand: 280132
Verstreken tijd: 1 hour(s), 44 minute(s), 7 second(s)
Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0
Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)
Geheugenmodulen geïnfecteerd:
Registersleutels geïnfecteerd:
Registerwaarden geïnfecteerd:
Registerdata bestanden geïnfecteerd:
Mappen geïnfecteerd:
Bestanden geïnfecteerd:

Nee hoor, dat hoeft niet. Een snelle scan met Malwarebytes' Anti-Malware is eigenlijk ook al goed.![]()

ja die windows bevestiging is uit veiligheid, je kan dat inderdaad uitschakelen,
volg deze tutorial, wel in het engels, maar de plaatjes zeggen genoeg.
http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htm
methode 4.
post dan of het opgelost isgreetz

We raden wel aan dat de UAC ingeschakeld blijft. De UAC voegt namelijk een extra 'beveiligingslaag' aan je computer toe.
Mocht je de UAC toch uit willen schakelen (of stiller maken), dan hebben we daar op Nucia ook een handleiding over: Vista: UAC uitschakelen of Silent-mode.![]()
Is UAC de melding of ik toestemming geef om bijv. AdAware of MBAM te updaten?
Ik begrijp hieruit dat ik de UAC niet kan laten kiezen om bepaalde "vertrouwde" acties van "vertrouwde" sites altijd te accepteren, maar dat de beveiligingslaag op alles (aan) of op niets (uit) werkt. Klopt dat?
Lobke

Dat lijkt me eerder een melding van je firewall. Maak anders eens een screenshot van die melding en post die in je volgende bericht.Is UAC de melding of ik toestemming geef om bijv. AdAware of MBAM te updaten?![]()
Dit bedoelde ik:
Mijn tweede vraag: ik moet ook altijd apart aan windows bevestigen dat ie door mag gaan met het Ad aware/MBAM programma als ik dat opstart. Kan ik dat ergens instellen, dat ie dat bij Ad Aware/MBAM niet meer vraagt, maar altijd accepteert?
En dan krijg ik als antwoord iets over een uac. Wat houdt dit afkorting in?
Lobke

Denk eerder dat lobke bedoelt als je b.v. Mbam start,dan krijg ik namelijk ook deze melding... ( UAC )

Bij het starten van MBAM krijg je inderdaad een melding van het UAC als je deze ingeschakeld hebt staan.
UAC = User Account Control, oftewel het Gebruikersaccountbeheer
Nee, dat kan niet.Kan ik dat ergens instellen, dat ie dat bij Ad Aware/MBAM niet meer vraagt, maar altijd accepteert?![]()
[QUOTE=Gammo;496072]Bij het starten van MBAM krijg je inderdaad een melding van het UAC als je deze ingeschakeld hebt staan.
UAC = User Account Control, oftewel het Gebruikersaccountbeheer
Hoi,
dan is het me duidelijk, gebruikersaccountbeheer blijft dit vragen en ik ben blij met de goed werkende MBAM.
Met dank voor jullie hulp. Ik zet deze discussie op opgelost.
Wie weet, tot een volgend probleem in de toekomst.
Lobke