SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: comdlg32.ocx

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    en AVG
    Firewall
    en AVG

comdlg32.ocx

Ik heb een vergelijkbaar probleem in de zin dat ik van Registry Mechanic een melding krijg dat COMDLG32 is missing or invalid. Ik laat dan Reg. Mechanic dit herstellen. Ik heb gekeken in mijn System 32 map van windows, maar daar staat dit bestand met als extensie ocx niet in, wel met de extensie dll. Ik heb middels de door Gammo aangegeven methode het bestand gedownload en vanaf mijn desktop naar de Windows 32 map gekopieerd en vervolgens als administrator uitgevoerd: regsvr32 C:\Windows\System32\comdlg32.ocx . Ik krijg dan een failed melding: ox8002801C.
    Kan iemand mij helpen?

RFGInter
    Life is short, stay informed

Erelid Schermafbeelding van amiek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Als je verder geen problemen ondervindt met COMDLG32, zou ik me van Registry Mechanic maar niet teveel aantrekken. Lees dit artikel maar even door: http://computertotaal.nl/article/258...l-of-niet.html
    amiek

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    en AVG
    Firewall
    en AVG
    Amiek,

Ja das een behoorlijk ontnuchterend verhaal...Heb ik het bestand comdlg32.ocx nodig? want dat heb dus eigenlijk niet in mijn system 32 map van windows staan. Ik weet ook niet of ik daadwerkelijk de regserver32 actie als administrator heb uitgevoerd, ik voerde het uit als de enige die van mijn PC gebruikt maakt, en ben ingelogd als administrator. Aanvullend feit is dat ik zowel McAfee security center als AVG free op mijn PC heb draaien... Normaal heb ik niet echt problemen met mijn systeem, een enkele keer loopt het vast. Ik gebruik ook nog TuneUp 1-klik Onderhoud, en defragmenteer regelmatig zowel harde schijven als ook mijn register.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    In de eerste plaats is het niet verstandig 2 virusscanners te gebruiken. Ze kunnen elkaar gaan tegenwerken, waardoor je minder bescherming hebt. Dus verwijder 1 van de twee.

Verder: comdlg32.ocx hoort wel in je system32 map, dus proberen we het volgende:
    Verwijder eerst de comdlg32.ocx die je nu in je system32 map hebt staan.
    Download het zip bestand van deze site: http://www.ocxdump.com/download-ocx-.../download.html. naar je bureaublad. Pak het uit naar je system32 map. Daarna kopieer en plak je de volgende regel in het Uitvoeren schermpje:

regsvr32 %Systemroot%\System32\comdlg32.ocx

Dus even alles opnieuw doen, kijken of het dan wel lukt.

Als je XP gebruikt, heb je niets met uitvoeren als Administrator te maken, dat geldt voor Vista.
    amiek

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    en AVG
    Firewall
    en AVG
    Succeeded! (Engelse versie van Windows).

Nieuwsgierig wat comdlg32.ocx nou eigenlijk doet?

Reuze bedankt Amiek. En ik heb AVG verwijderd, moest wat kiezen.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Graag gedaan.

comdlg32.ocx is a CMDialog ActiveX Control DLL\r from Microsoft Corporation\r belonging to CMDIALOG\r This is an ActiveX control which usually comes with Visual Studio 6.0/Visual Basic 6.0 and is used for showing common dialogs like open or save.
    Bovendien schijnen sommige applicaties niet meer te werken zonder deze .ocx. Voor sommige printers schijn je het ook nodig te hebben.
    amiek

Forum Rechten