Hoe staat de boot volgorde als je op F12 drukt?
Nou ik weet niet wat er nu ineens mis gaat maar ik krijg bij het starten van mijn pc ineens deze melding:
Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key
Ik heb de pc opnieuw opgestart, zelfde melding.
Pc ontkoppeld van de stroom, 5 minuten gewacht, zelfde melding
Start knop ingedrukt gehouden en na wat pauze weer opgestart.... niets helpt elke keer dezelfde melding.
Wat heb ik NU weer aan mijn fiets hangen???
Issie stuk of moet ik een bepaalde actie uitvoeren?
Als ik hem opstart krijg ik wel eerst de mogelijkheid om
F12 in te typen voor het boot menu
of DEL in te typen voor Enter Setup
what to do?![]()
I speak english very well![]()
niezo snelmaar dah komnog wel
Ik druk nu op F12 en zie dan:
SATA:3M-WDC blablabla
SATA:3S-WDC blablabla
CD/DVD:4M-ATAPI DVD ....
USB: GENERIC USB SD Reader
USB: GENERIC USB CF Reader
USB: GENERIC USB xD/SM Reader1.0
USB: GENERIC Mini SD Reader
pijltjes up en down to move selection, ENTER to select boot device en ESC to boot using defaults.
Nog nooit gedaan dit.
Wat is de volgende stap? ESC drukken voor Defaults?
Laatst gewijzigd door Nouska1976; 08-02-10 om 23:12.

Die volgorde is in orde, ik denk dat het hier mee te maken heeft: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=55560
weet ik niet.
Kan ik nu dan gewoon de startknop weer ingedrukt houden zodat ie aflsuit en dan tijdens het opstarten F8 in drukken ofzo?
ingedrukt houden of 1x indrukken of meerdere keren indrukken ( sorry voor mijn beginners niveau, ik ben hier echt helemaal onbekend mee )
ik heb net ESC ingedrukt en dan krijg ik die melding weer te zien.
Ik heb de on/off knop weer ingedrukt gehouden en bij het opnieuw starten F8 ingedrukt gehouden, krijg ik dus weer die melding te zien, geen veilige modus start manier ofzo...
Ik ga mijn mandje in, lees morgen eventuele tips wel weer....
De computer eerst uitzetten met de start knop, daarna opnieuw 1x de startknop indrukken en daarna meerdere malen op de F8 toets drukken. Als het lukt dan zul je dit scherm te zien krijgen:
Kies hier voor Veilige Modus en druk op enter. Als je in veilige modus zit zal alles groter zijn dan normaal en is de achtergrond zwart.
Nee ok, die update zal inderdaad wel het probleem zijn. Maar als ik niet voorbij die melding kom om die update te verwijderen heb ik er nog niets aan natuurlijk
naja, ik probeer het vnv nog wel weer eens met dat F8.
Het is 100% zeker dat het F8 is en niet een andere combi?
Het steeds afsluiten van mijn PC door de on/off knop ingedrukt te houden omdat ik de 'veilige modus' wil bereiken kan toch geen kwaad als ik dit meerder keren doe hoop ik?

Kun je opstarten vanaf de installatie cd?
De volgorde in de Bios moet je dan wel wijzigen. CD/DVD moet dan als eerste geplaatst worden.
Hier informatie hoe dit te wijzigen, ik weet niet of dit ook voor windows 7 van toepassing is.
http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-...aanpassen.html
Laatst gewijzigd door Huini041; 09-02-10 om 15:16.
A.H.
Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat,
maar ook het spoor, dat je achterlaat.

Ik weet helaas niet hoe recovery CD in Windows 7 te gebruiken. Ik heb geen Windows 7 ervaring.
Maar misschien weet Metriod of Maser of iemand anders hier raad mee.
A.H.
Niet alleen is belangrijk de weg, die je gaat,
maar ook het spoor, dat je achterlaat.