SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    sevengemini
    Guest

Nieuwe PC start Win7 niet op...

Goedendag allemaal,

zit met een probleempje:

heb vandaag mijn pc van Zercom.eu binnen gekregen. En bij het opstarten moest ik Windows7 met bijbehorende dvd starten. Dacht dat alles getest was en klaar voor gebruik. Niet dus.
    Heb in de BIOS van mijn GA-P55M-UD2 moederbord gekeken en daar worden mijn 2 Samsung HD502HJ hardeschijven niet laten zien. Terwijl bij het opstarten ik ze wel zie.
    Hoe moet ik dit oplossen want heb geen flauw idee hoe ik het aan de praat krijg.

PS: als ik windows 7 vanaf DVD installeer krijg ik dit te lezen: Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden. Zie de logboekbestanden van SETUP voor meer informatie.

!!!!!

Alvast dank

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Hallo sevengemini en welkom op Nucia!

Dacht dat alles getest was en klaar voor gebruik. Niet dus.
    Ik zou toch even contact opnemen met Zercom. Het lijkt me dat zij het systeem goed horen af te leveren. Als dit niet zo is (en wellicht is dat een voorwaarde als je er niet voor hebt gekozen om hen het besturingssysteem te laten installeren), dan moet je dat even precies uitzoeken.

Als je de schijven ziet bij het opstarten, dan doe je dat ook in de BIOS. Ik vermoed dat je niet op de juiste plek kijkt.

Het feit dat de set-up van Windows 7 geen schijven ziet, ondersteunt je stelling dat je ze niet ziet in het BIOS. Maar dan zou je ze ook elders niet moeten zien .

Laten we dat even achterhalen: als de schijven inderdaad niet gevonden worden, lijkt me dat een ernstige configuratiefout van Zercom.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

sevengemini
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Hallo sevengemini en welkom op Nucia!

Ik zou toch even contact opnemen met Zercom. Het lijkt me dat zij het systeem goed horen af te leveren. Als dit niet zo is (en wellicht is dat een voorwaarde als je er niet voor hebt gekozen om hen het besturingssysteem te laten installeren), dan moet je dat even precies uitzoeken.

Als je de schijven ziet bij het opstarten, dan doe je dat ook in de BIOS. Ik vermoed dat je niet op de juiste plek kijkt.

Het feit dat de set-up van Windows 7 geen schijven ziet, ondersteunt je stelling dat je ze niet ziet in het BIOS. Maar dan zou je ze ook elders niet moeten zien .

Laten we dat even achterhalen: als de schijven inderdaad niet gevonden worden, lijkt me dat een ernstige configuratiefout van Zercom.
    De ene keer worden de hardeschijven wel herkend in de BIOS en de andere keer weer niet. Maar had begrepen dat ze niet perse herkend hoefden te worden?
    Als ik via mijn hardeschijf boot krijg ik het volgende te lezen: Loading Operating System...
    En verder gaat ie niet.

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    De ene keer worden de hardeschijven wel herkend in de BIOS en de andere keer weer niet. Maar had begrepen dat ze niet perse herkend hoefden te worden?
    Dat zou erg raar gedrag zijn, en duiden op slechte bekabeling of schijven.
    Het BIOS detecteert altijd je hardware. Het is prima als het besturingssysteem daarna de aansturing overneemt, maar dat is in jouw geval ook problematisch.

Als ik via mijn hardeschijf boot krijg ik het volgende te lezen: Loading Operating System...
    Geen melding 'operating system not found'?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

sevengemini
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Dat zou erg raar gedrag zijn, en duiden op slechte bekabeling of schijven.
    Het BIOS detecteert altijd je hardware. Het is prima als het besturingssysteem daarna de aansturing overneemt, maar dat is in jouw geval ook problematisch.

Geen melding 'operating system not found'?
    Nee gewoon normale installatie Windows7, maar op het moment dat de disk te zien is krijg ik dit te lezen:Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden. Zie de logboekbestanden van SETUP voor meer informatie.

Schermafbeelding van Dylijn93
    Technische vaardigheid
    4.
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    ESET Smart Security 4
    Firewall
    ESET Smart Security 4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sevengemini Bekijk Berichten
    Nee gewoon normale installatie Windows7, maar op het moment dat de disk te zien is krijg ik dit te lezen:Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden. Zie de logboekbestanden van SETUP voor meer informatie.
    Heb je alle bekabeling van de harde schijven al gecontroleerd ?
    CPU: AMD Phenom II x4 @ 2,6 Ghz
    RAM: 4 GB DDR2 RAM,2x 2 GB
    HDD: 1 TB SATA
    MOBO: A7GM-S 2.0
    Chipset : AMD 780G
    VIDEO: AMD Radeon 6850 HD 1 GB
    AUDIO: 7.1 channel HD Audio, Realtek® ALC888GR

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten