SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Firewall
    Microsoft

Exclamation Windows 7 sluit traag af.

Goedemorgen,

Aller eerst, na het een en ander te hebben doorgelezen hier, is er maar 1 conclusie.....perfect voor elkaar hier

Vraag: Laptop sluit traag af..Oplossing?
    Kennis: Matig

Scan Bat uitgevoerd: (gezien uit een ander topic)

resultaat:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
    ClearPageFileAtShutdown REG_DWORD 0x0

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
    WaitToKillAppTimeout REG_SZ 20000

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
    HungAppTimeout REG_SZ 5000

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
    WaitToKillServiceTimeout REG_SZ 16000

Deze gegevens zou men nodig zijn voor een reg fix.

Alvast 1000x dank voor uw hulp.

Grt. DHL

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Wat noem je traag? Twintig seconden tot een halve minuut is niet abnormaal. Gaat het om beduidend meer tijd, dan zou je eerst eens naar Services van derden kunnen kijken: druk op de Windows-toets + R, typ MSCONFIG, en klik op OK. Op het tabblad Services zet je een vinkje bij Alle Microsoft-services verbergen. Met uitzondering van services die met je virusscanner, firewall en andere beveiliging te maken hebben, kun je daar vaak wel het een en ander uitschakelen. Even googelen op de naam van die services, en bij twijfel het hier even laten weten. Het komt geregeld voor dat juist die services van derden een traag afsluiten veroorzaken. Het aanpassen van de registeritems die je noemt zou ik niet doen. Dat kan het afsluiten wel versnellen, maar je loopt kans dat er dan dingen voortijdig afgebroken worden, waardoor er bepaalde zaken niet opgeslagen worden. En door ClearPageFileAtShutdown, dat standaard op 0 staat, in 1 te veranderen, laat je het afsluiten alleen maar langer duren.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Firewall
    Microsoft
    Inmiddels ben ik er uit waar het aan lag, het was puur een driver probleem (na het lezen van het blauwe scherm),

btw het afsluiten duurde wel een half uur tot op het moment dat het systeem gewoon crashte.

Heb wel een complete nieuwe install gedaan van windows 7 op mijn HP 1199ed laptop.
    Daarna 1 voor 1 de drivers van de HP website geinstalleerd en niet die bij de win updates tevoorschijn kwamen.

Oorzaak was de WD World Edition Netwerk schijf, deze reageerde niet goed, mede doordat er geen drivers voor zijn, maar ook wil Windows deze schijf controleren bij het afsluiten en dat werkte niet.

Oplossing: Heb de netwerkschijf in apparaatbeheer uitgeschakeld en daarna de software van WD geinstalleerd en daarmee de partities aangemaakt zodat ik hem alsnog bereiken kan, en daarmee is het hele probleem opgelost, alles gaat weer lekker snel en sluit binnen 15 seconden af

@ Guus abc

Ik wil je bedanken voor je antwoord en de tijd die je erin heb gestoken, althans om er over mee te denken

Gr. DHL

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten