SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Premium 32
    Antivirus
    McAfee
    Firewall
    McAfee

DEP preventie van gegevensuitvoering sluit explorer af

Mijn internet wordt telkens afgesloten door DEP Preventie van gegevensuitvoering. Ik heb vervolgens mijn laptop teruggezet op een herstelpunt van 2 weken geleden. Mijn internet ging weer, maar mijn realtimescanner van McAfee werd dan constant uitgeschakeld. Ik heb vervolgens het herstelpunt ongedaan gemaakt, m.a.g. dat McAfee weer rapporteerd dat alles in orde is maar het internet probleem blijft. Ik wil DEP niet uitschakelen, maar uitzoeken waarom/waardoor hij mijn explorer afsluit. Ik heb onlangs geen programma's gedownload, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Kan iemand mij hiermee verderhelpen?

Monica

Hoofd consumentenbeveiliging Schermafbeelding van Marckie
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Ik vrees dat er een infectie actief is op de computer Monica.

Voer eerst een scan uit met Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM).

Heb je vandaag reeds een scan uitgevoerd met dit programma dan post je de meest recente log.
    Deze kan je als volgt vinden:
    • Start Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM).
    • Klik op het tabblad "Logs". Daar vind je een overzicht van de logs gemaakt door MBAM. Deze worden opgeslagen als mbam-log-jaar-maand-dag (uur).txt.
    • Kies de meest recente, dubbelklik er op. De logfile opent.
    • Post de inhoud van de logfile.

Heb je Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) reeds op de computer staan en je hebt onlangs (vandaag) geen nieuwe scan uitgevoerd, dan doe je dit:
    • Start MBAM.
    • Ga naar het tabblad "Update".
    • Klik op de knop "Controleer op Updates". MBAM maakt nu connectie met de servers om de laatste definities te downloaden en zal deze installeren.
    • Ga naar het tabblad "Scanner".
    • Selecteer "Snelle Scan" en klik op de knop "Scan". Malwarebytes' Anti-Malware zal nu de computer scannen.
    • Wanneer de scan voltooid is, klik je op OK, daarna op "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
    • Wordt er wat gevonden door MBAM, dan zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is en daarna klik je op: Verwijder geselecteerde.
    • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Sta toe dat de computer opnieuw gestart wordt. Doe dit onmiddellijk!!
    • Na de herstart start je Malwarebytes' Anti-Malware opnieuw.
    • Klik op het tabblad "Logs". Daar vind je een overzicht van de logs gemaakt door MBAM. Deze worden opgeslagen als mbam-log-jaar-maand-dag (uur).txt.

Heb je nog geen scan gedaan met Malwarebytes' Anti-Malware dan volg je deze instructies:
    • Downloadt MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware) hier of hier.
    • Dubbelklik op mbam-setup.exe om de installatie te starten.
    • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware.
    • Klik daarna op "Voltooien".
    • Indien een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geďnstalleerd worden.
    • Wanneer het programma volledig up to date is selecteer je het tabblad Scanner
    • Selecteer "Snelle Scan" en klik op de knop "Scan". Malwarebytes' Anti-Malware zal nu de computer scannen.
    • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    • Wanneer de scan voltooid is, klik op op OK, daarna op "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
    • Wordt er wat gevonden door MBAM, dan zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is en daarna klik je op: Verwijder geselecteerde.
    • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Sta toe dat de computer opnieuw gestart wordt. Doe dit onmiddellijk!!
    • Na de herstart start je Malwarebytes' Anti-Malware opnieuw.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    McAfee
    Firewall
    McAfee
    Bedankt om te reageren Marckie,

Ik heb na mijn post nog verder liggen zoeken, en heb het volgende bestand ontdekt:

C:/Users/Monica/AppData/Local/Temp/csrss.exe

Ik ben nu Dr. Web CureIt aan het runnen op mn laptop, zal ik die log posten wanneer hij klaar is?

Groetjes

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Post het logje maar.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    McAfee
    Firewall
    McAfee
    Hey Marckie,

Gisteren heb ik Dr.WebCureIt voor de eerste keer gedownload en mijn laptop laten scannen. Er zijn toen wat dingen misgegaan. Ik heb voor uitvoeren gekozen ipv opslaan. Hij heeft toen een aantal zaken gevonden en ook verwijderd, waaronder een backdoortrojan bij McAfee. Op een gegeven moment tijdens de volledige scan, heb ik op mijn spatie toets gedrukt om het standby scherm weg te doen en perongeluk gekozen voor "Nee op alles" op de vraag om te repareren. Dit betrof Trojan.Downloaders! Hij heeft 3 keer 3 soorten Trojan.Downloaders gevonden maar geen actie ondernomen, deze zijn:

csrss.exe = Trojan.Downloader3.13315 (3 keer gevonden op verschillende locaties)
    dwm.exe = Trojan.Downloader3.13720 (3 keer gevonden op verschillende locaties)
    conhost.exe = Trojan.Downloader3.14912 (3 keer gevonden op verschillende locaties)

Nadat de volledige scan afgerond was, heb ik gekozen voor bestand en vervolgens Rapportage lijst oplaan en toen viel mijn laptop plots uit, kreeg een blauw scherm te zien voor enkele seconden en alles was weg. Hij is opnieuw opgestart, maar heb geen log van die eerste snelle scan en volledige scan.

Ik heb daarna Dr.WebCureIt opnieuw gedownload, deze keer opgeslagen op mijn bureaublad en opnieuw een snelle scan en een volledige scan laten doen. Deze keer verliep alles wel goed. De objects waarbij hij bij de vorige scan had aangegeven ze te hebben verplaatst of verwijderd kwamen idd niet meer terug in deze scan. Maar, tijdens deze scan vond hij minder Trojan.Downloaders, terwijl hij daar bij de eerste scan nix mee heeft gedaan.
    Deze keer heb ik de rapportagelijst wel kunnen opslaan op mijn bureaublad en dit is alles wat erin staat:

dwm.exe c:\users\monica\appdata\roamingTrojan.DownLoader3.13720Niet repareerbaar.Verplaatst.
    conhost.exec:\users\monica\appdata\roaming\microsoftTrojan.DownLoader3.14912Niet repareerbaar.Verplaatst.
    conhost.exeC:\Documents and Settings\Monica\DoctorWeb\Quarantine Trojan.DownLoader3.14912 Niet repareerbaar.Verplaatst.
    dwm.exe C:\Documents and Settings\Monica\DoctorWeb\Quarantine
    Trojan.DownLoader3.13720 Niet repareerbaar.Verplaatst.

csrss.exe staat nog altijd in mijn verkenner onder C:/Users/Monica/AppData/Local/Temp/csrss.exe

Wat zou ik nu verder moeten doen?

Alvast bedankt. Groetjes Monica

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monica88 Bekijk Berichten

Wat zou ik nu verder moeten doen?
    De instructies met MBAM die ik eerder gaf opvolgen Monica.
    (of heb je deze reeds uitgevoerd? Indien zo, post die log.)

Forum Rechten