SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 12 van de 12
    Schermafbeelding van komsa
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    MSE
    Firewall
    Windows Firewall

Taalpakket verwijderen

Het betreft een splinternieuwe Medion desktop pc met Windows 7 SP1, 64 bit (OEM).
    Het is de pc van een vriend. Hij vroeg me om deze gebruiksklaar te maken.
    Alles verliep naar gewoonte probleemloos tot gisteravond wanneer de eigenaar zijn pc kwam halen. Bij het opnieuw afsluiten van de pc verscheen de mededeling "Configuratie van Windows voorbereiden... Schakel de computer niet uit. Na een 5 tal minuten sloot de pc af.
    Bij het opnieuw opstarten leek aanvankelijk alles normaal te lopen. Echter, korte tijd na het openen van een Excel bestand (Office 2010) werd de pc zeer onstabiel. Er werden meerdere van de geopende vensters over elkaar geopend en ik kon ze niet meer sluiten. Zelfs taakbeheer bleek niet meer geopend te kunnen worden.
    Ik heb dan de pc middels het ingedrukt houden van de startknop moeten afsluiten. Vreemd genoeg startte hij automatisch terug op in de tweede account zonder eerst het inlog venster voor de twee ingestelde accounts te tonen. De pc vertoonde weer hetzelfde onstabiel gedrag en heb hem ook weer "hard" moeten afsluiten.
    Via de veilige modus ben ik naar systeemherstel gegaan. Het recentste herstelpunt bleek automatisch gemaakt te zijn en droeg de naam "Taalpakket verwijderen". Na dit herstelpunt gebruikt te hebben startte de pc weer normaal op en was terug stabiel.
    Echter, bij een herstart verscheen terug die melding ""Configuratie van Windows voorbereiden... Schakel de computer niet uit”. Deze keer duurde deze procedure aanzienlijk langer en werd het verloop procentueel getoond. Na de herstart werkte de pc normaal. Bij nazicht bleek er een tweede systeemherstelpunt te zijn aangemaakt.
    Heb dan terug een herstart gedaan om te zien hoe die zou verlopen, en ja hoor….. weer datzelfde proces bij het afsluiten. Na het opnieuw opstarten werkt alles ogenschijnlijk normaal. Ik verwacht bij het afsluiten echter weer diezelfde procedure als voorheen.
    Ik heb geen idee om welk taalpakket het hier gaat. Wel zie in de softwarelijst meermaals “Windows Live Mesh ActiveX-besturingselement voor externe verbindingen” staan maar dan in meerdere talen. Dat was me al na de allereerste opstart van deze nieuwe pc opgevallen. Ik heb dat nooit eerder op een pc gezien.
    Wat is er hier aan de hand? En hou kan dit opgelost worden?
    Al heel veel dank bij voorbaat !

Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Zie in bijlage een afbeelding van een deel van de geïnstalleerde programma's waarbij de voor mij "omstreden" programma's getoond worden.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Live Mesh PC  Patje.JPG‎
Bekeken:   289
Grootte:   70,7 KB
ID:        10231  

Schermafbeelding van Stacks On Deck
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Beste,

Ik denk trouwens dat de PC bezig was met updates en dat u deze daarom niet af mocht sluiten. Vaak duurt het updaten van een nieuw systeem lang en heeft deze daar toch alle tijd voor nodig. Geforceerd afsluiten tijdens het configureren van de updates is ongeveer hetzelfde als de sleutel uit uw auto halen, terwijl u op de snelweg rijdt.
    De updates zijn daarmee niet goed geupdate.
    Wellicht kunt u met "rechtermuisknop" op Computer - Eigenschappen - Windows Update - Naar updates zoeken - Alle updates installeren (drivers bij "Aanbevolen" hoeven niet per se. Sowieso wél alle updates die bij "Belangrijk" staan.

Als u dat niet ziet zitten, het duurt te lang, het lukt u niet OF als u zeker wilt zijn dat uw pc hierna geen problemen meer geeft, raad ik u aan om de pc herinstalleren (het is overigens een nieuwe PC!) --> Windows cd erin, pc opnieuw opstarten en zorgen dat de pc opstart van de cd.
    Heb je dit al eens gedaan? Of wil je hier hulp bij? Als je hier (stap voor stap) hulp bij wilt, kunt u dit het beste even aangeven, kan ik op zoek gaan!

en die rare tekens (met dat Live Mesh) komen mee met het installeren van Windows Live Essentials (windows live mail, windows live messenger, windows gallery, etc).
    Deze kunt u gewoon via Configuratiescherm - Programmas en onderdelen verwijderen. Let er wel op dat u de Nederlandse laat staan. (Windows Live Mesh - ActiveX-besturingselement voor externe verbindingen)
    Laatst gewijzigd door Stacks On Deck; 06-12-11 om 14:11. Reden: update
    Notebook MSI FX600
    CPU: Intel Core i5-460M
    VGA: NVIDIA GeForce GT 325M met 1gB DDR3
    RAM: 1 x 2gB DDR3 & i x 4gB DDR3
    SSD: Samsung EVO 120gB
    HDD: Hitachi 640gB

Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Bedankt voor je reactie.
    Ik ben er echter zeker van de pc nooit geforceerd afgesloten te hebben tijdens het updaten. Dat heb ik wel gedaan nadat de pc dermate onstabiel was geworden dat hij blokkeerde. Herlees mijn openingsbericht nog eens goed.

Dat de andere taal modules voor "Windows Live Mesh ActiveX-besturingselement voor externe verbindingen" eventueel verwijderd zouden mogen worden had ik wel verwacht.
    Maar wat gedaan met die "windows liven asennustyökalu"? Hoe komt nu een Windows Live in een dergelijke vreemde taal op een spiksplinternieuwe pc terecht?

Teruggaan naar fabrieksinstallatie (Recover) gaat dat niet oplossen, want die spullen stonden al van in het prille begin op die pc. Ik heb immers zelf geen Windows Live Essentials moeten installeren.

Ik kan overigens nu wel melden dat de pc terug normaal opstart en afsluit. Ook gedraagt het systeem zich tot heden stabiel en komen er geen fouten meer voor in het systeemlogboek.

De laatste fout van deze morgen om 9:22:35 met bronnaam "LanguagePackSetup", Gebeurtenis:1000 en Taakcategorie: "De wizard Ipksetup" wordt beschreven als "Kan CBS-client niet initialiseren. Laatste fout: 0x80080005"

Sinds dien is de pc terug stabiel.

Ik ga nu eens afwachten hoe hij zich verder gaat gedragen.
    Laatst gewijzigd door komsa; 06-12-11 om 15:42.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Excuses. U schreef het volgende: "Na een 5 tal minuten sloot de pc af", wat ik gelezen heb als: "Na een 5 tal minuten sloot ik de pc af"
    Heeft u een cd van Windows? Mij lijkt de snelste oplossing om de pc te her installeren.
    Maar omdat u zegt dat de pc met "troep" van de fabrikant bij u kwam (zoals het ook bij notebooks het geval is), dan betekent dit dat er waarschijnlijk geen cd bijgeleverd is, en dat de fabrikant een harde schijf in uw pc gestoken heeft, waarna u zelf Windows kunt configureren. Dus dat er vanzelf, van alles op uw pc geïnstalleerd wordt.

Zeker omdat er nog niet veel op uw pc staat (hij is net nieuw), zou ik deze herinstalleren. Misschien dat er iemand in de buurt u kan helpen aan de bijbehorende Windows cd. De product code staat immers op uw pc geplakt en dus kunt u Windows zelf herinstalleren.

In principe gooit u dan ALLES van de pc af (formatteren, deze optie krijgt u tijdens de installatie van Windows) en installeert u enkel Windows.
    Mocht u daarna nog drivers nodig hebben, kunt u die via de medion website, heel gemakkelijk downloaden.
    Programma's als Windows Live Mail, Adobe Reader, etc, kunt u ook zelf downloaden.

U kunt altijd proberen "windows liven asennustyökalu" te wijzigen/verwijderen. Als u het verwijdert (en het blijkt het Essentials pakket te zijn, maar dat kan ik niet uit deze gegevens opmaken), dan kunt u dit pakket (mail, gallery, messenger, movie maker, etc) downloaden via Microsoft:
    http://explore.live.com/windows-live-essentials
    Notebook MSI FX600

Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Sorry Stacks On Deck, de toevoeging in mijn vorige bericht heeft jouw laatste antwoord gekruist.

En helaas, de vreugde is van korte duur geweest.
    Bij het afsluiten van de pc verscheen terug die melding "Configuratie van Windows voorbereiden... ". Maar nu slechts gedurende enkele seconden. Verder sloot hij snel af.
    Opnieuw opstarten en daarna weer afsluiten verliep dan weer heel normaal.

En sorry hoor, maar een nieuwe installatie doen op een splinternieuwe Medion met een Recover-partitie aan de hand van een "vreemde" Win7 DVD dat ga ik zeker nooit doen. Dan zal ik in het slechtste geval toch eerst eens een recovery doen en zien wat dat oplevert.

Ik heb zo een vermoeden dat één of andere update van Windows niet foutloos verlopen is hoewel ze allemaal als geslaagd geboekt staan. Ik kan trouwens melden dat ALLE beschikbare updates binnen zijn, zowel de belangrijke als de aanbevolen.
    Misschien gaat AVG 2012 Free ook niet vrij uit. Deze heb ik namelijk als allerlaatste geïnstalleerd. Kort daarna is het probleem komen opzetten.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    De windows 7 cd mag dan wel vreemd zijn, de code op je pc blijft van jou, en daarom is de windows 7 die je installeert legaal.

Probeer de recovery eens.

Zelf werk ik niet graag met AVG free. Download het AVG installatie bestand eens op een usb stick, haal je pc van internet af, verwijder AVG en probeer het dan eens een paar keer (opstarten, afsluiten, programma's openen).

AVG kun je er dan (zonder internet te gebruiken) weer op zetten, mochten de problemen nog steeds voordoen.

Als AVG de boosdoener blijkt te zijn, een ander free antivirus gebruiken (Panda, Avast). Of overstappen op een betaalde.

Mocht dat niet werken dan zul je beroep moeten doen op de garantie van Medion.
    Notebook MSI FX600

Schermafbeelding van j.ockers
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.2
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door komsa Bekijk Berichten
    Zie in bijlage een afbeelding van een deel van de geïnstalleerde programma's waarbij de voor mij "omstreden" programma's getoond worden.
    heb je al live mesh verwijdert?

ALLE live mesh bestanden en vreemde talen verwijderen, dus alleen rar en avg laten staan, ik heb dit al op een paar pc's zo gedaan zonder er problemen door te krijgen.

Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Neen, heb ik nog niet verwijderd. Live Mesh kom ik pas de laatste tijd op pc's tegen. Ik ken het eigenlijk niet.
    Het blijkt gebruikt te worden om in verbinding te komen met andere pc's. Maar ik zou denken dat het kan gemist worden.

Zouden mijn problemen aan die Live Mesh moeten toegeschreven worden?

Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Maar wat gedaan met die "windows liven asennustyökalu"? Hoe komt nu een Windows Live in een dergelijke vreemde taal op een spiksplinternieuwe pc terecht?
    Deze is zonder zelf in te grijpen met de noorderzon verdwenen.

Dat de andere taal modules voor "Windows Live Mesh ActiveX-besturingselement voor externe verbindingen" eventueel verwijderd zouden mogen worden had ik wel verwacht.
    Ik heb ze dan ook verwijderd.

Na meermaals opstarten en afsluiten blijkt de pc terug zeer stabiel te zijn.
    Ik hou hem nog een dag in observatie alvorens hem aan de eigenaar toe te vertrouwen. Indien in die tijd het probleem terug komt opzetten dan laat ik het wel weten natuurlijk.

Ik dank jullie voor de respons.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Graag gedaan. Ik hoop dat het opgelost is.
    Notebook MSI FX600

Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    MSE
    Firewall