SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 13 van de 13

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Premium 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Online armor

Online armor firewall blokkeert al het http verkeer

Hallo allemaal,

Al ruime tijd heb ik last van een internetverbinding die het soms wel en soms niet goed doet. De laatste paar dagen kan ik helemaal niet meer surfen. Firefox geeft bij het bezoeken van iedere site meteen de melding dat de pagina 'geherinitialiseerd' werdt. Er is nog wel sprake van een verbinding met internet, want sommige sites met beveiligde verbinding (https) doen het nog wel.
    Ik ben er inmiddels achter dat het uitschakelen van de firewall het probleem verhelpt. Het probleem zit dus denk ik bij een instelling van Online Armor Free

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, want ik heb alle instellingen van OA al 20x nagelopen en weet het nog niet.
    Alvast bedankt voor je reactie

Groeten,
    Errel

Hier een aantal gegevens die misschien belangrijk zijn voor het probleem
    - De map van avast heb ik aangevinkt in het menu opties --> uitzonderingen (van OA). Hierna werden pagina's soms wel (langzaam) geladen en bleef de herinitialisatiemelding van firefox weg.
    - Ik gebruik voornamelijk met firefox, maar met IE heb ik hetzelfde probleem.
    - Ik heb een laptop van ASUS, maar gebruik geen draadloze verbinding.
    - Online armor is geupdate naar de laatste versie
    Laatst gewijzigd door Errel; 06-12-11 om 16:26.

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Errel,

Toont Online Armor Geschiedenis enige aanwijzingen die mogelijkerwijs betrekking hebben op 't probleem?

Wanneer je in Online Armor > Programma's kijkt, zie je dan ook programma's vermeld die niet vertrouwd zijn? Zet onderin een vinkje bij "Vertrouwde verbergen", dan verdwijnen alle vertrouwde programma's uit de lijst.

Zie je dan nog programma's staan waarbij staat "Toegestaan" dan wil dat alleen maar zeggen dat het programma is toegestaan te starten, niet dat het programma Vertrouwd is.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Online armor
    Wat voor aanwijzingen zou ik uit de geschiedenis kunnen halen dan?
    Ik zie niks geks, alleen meldingen: toegestaan, af en toe een kernelactiviteit en een enkel proces dat geblokkeerd is (wat ik zelf heb gedaan).

In totaal zijn dit de enige bestanden in de lijst programma's die worden geblokkeerd:
    - GoogleCrashHandler.exe (geblokkeerd)
    - Rpcnet.exe (geblokkeerd)
    - Rpcnetp.exe (geblokkeerd)
    - Subtitles11.exe (geblokkeerd)
    - Subtitles11.tmp (geblokkeerd)
    - Subtitles11.tmp (geblokkeerd)

Ik heb niet alle programma's vertrouwd, er zijn er ook die zijn toegestaan of die nog op 'vragen' staan. De map van avast is uitgesloten (bij de opties).
    Bij de firewall staan bij het tabblad computers 3 andere computers. Deze heb ik sinds vandaag alle 3 vertrouwd gemaakt.

Ik heb nog een keer de internetverbinding getest met firewall aan. De symptomen zijn al iets minder erg geworden. Pagina's laden nu 50% van de tijd wel, maar een stuk langzamer dan met de firewall uit. De andere 50% van de tijd blijft een pagina proberen te laden, maar gebeurt er niks.
    Internetten met de firewall aan gaat dus wel, maar erg moeizaam.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Programma's die wel zijn Toegestaan maar niet Vertrouwd zijn worden door Online Armor's Programmabewaking (HIPS) nauwlettend in de gaten gehouden.
    Dit kan bij programma's die veel activiteiten vertonen (ook al zie je dat niet) voor vertraging zorgen.

Misschien is 't het beste om bepaalde onderdelen van Online Armor tijdelijk uit te schakelen om te ontdekken of de vertraging nu wordt veroorzaakt door de firewall, webbescherming, programmabewaking of de anti-keylogger.

Wanneer eenmaal bekend is welk onderdeel voor de vertraging zorgt wordt het meestal iets eenvoudiger om te achterhalen welk programma in combinatie met dat vertragende onderdeel van Online Armor voor het probleem verantwoordelijk is.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Vergeet 't helemaal te vragen en ga er voor het gemak al van uit dat in AVAST is aangegeven dat het Online Armor niet hoeft te controleren.

Is Online Armor uitgesloten in AVAST?

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Online armor
    Ja, avast heb ik uitgesloten ja.
    Dit zorgde al voor verandering (daarvoor kon ik helemaal niet internetten)
    En het probleem zit volgens mij echt bij de firewall.
    Als ik die uit heb staan heb ik nergens last van, HIPS staat dan wel ingeschakeld.

Ik heb onlina armor toch al een jaar op mijn pc staan maar het probleem met internet doet zich pas een paar maanden voor.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Errel, AVAST is uitgesloten in Online Armor.
    Maar is Online Armor ook uitgesloten in AVAST?

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Online armor
    Mijn excuses, ik heb je vraag verkeerd gelezen.
    Ik had inderdaad in Avast Online Armor niet uitgesloten.
    Avast heeft 8 actieve schilden. In het bestandssysteem schild heb ik online armor uitgesloten.

Ik merk echter nog steeds een zeer groot verschil met het aan of uitschakelen van de firewall.

Is het nodig om in het gedragsschild van Avast ook nog de draaiende processen van online armor uit te sluiten? Als ik hier ga zoeken dan stuurt Avast mij naar de map System32. Ik heb echter geen flauw idee hoe de actieve processen van OA heten en of ik die daar kan vinden.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Errel,

Ik ben verder niet bekend met AVAST. Maar het kan zeker geen kwaad om de processen van Online Armor uit te sluiten. Dat zijn de processen; oacat.exe, oasrv.exe, oaui.exe en oahlp.exe.
    Deze zijn te vinden in de map waarin Online Armor is geďnstalleerd.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Online armor
    Voor zover ik kan zien heb ik OA nu goed uitgesloten in Avast.
    Ik hoopte stiekem dat dit de oorzaak zou zijn
    Maar heb probleem is nog steeds niet opgelost, ik kan nog steeds niet surfen met de firewall aan.

Misschien nog een idee wat ik zou kunnen uitproberen?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Errel,

1. Ik kan niet zien welke programma's er wel zijn Toegestaan maar nog niet als Vertrouwd zijn ingesteld. Het is heel goed mogelijk dat daar 't probleem gezocht moet worden. Wanneer je een programma vertrouwt, stel dit dan ook in als een Vertrouwd programma. Vertrouw je een programma niet, verwijder dat programma dan.

2. Het is ook mogelijk dat andere beveiligingssoftware voor 't probleem zorgt. Ook al lijkt die andere software te zijn verwijderd, soms blijft er nog iets achter dat problemen oplevert. Mocht je voor Online Armor een internet security pakket of andere softwarematige firewall hebben gebruikt, kijk dan op het forum of de website van dat programma of er een zgn. verwijdertool beschikbaar is die restanten van die software kan detecteren en verwijderen.

3. Misschien kan ik iets ontdekken in Online Armor's geschiedenis. In online Armor's Geschiedenis zie je onderin een knop "Exporteren". Klik daarop en de geschiedenis wordt opgeslagen als een .*csv bestand.
    Je kunt dat bestand mailen naar en vermeld er dan wel even de naam "Errel" bij anders heb ik geen flauw idee van wie 't afkomstig is

Nog een optie is; Nieuwste setupbestand van Online Armor downloaden, Online Armor te deďnstalleren. Computer 2x opnieuw opstarten en Online Armor 5.1.1.1395 opnieuw installeren. Hierdoor zal Online Armor weer met de standaardinstellingen werken en is 't probleem misschien ook verholpen.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Online armor
    Hallo Emsisoft,

Ik heb gezocht naar resten van beveiligingssoftware (met probeer versie van revo uninstaller pro), maar niks gevonden. De lijst met vertrouwde en toegestane programma's heb ik al vaak doorgespit, maar essentiele programma's als firefox, die met internet te maken hadden, had ik al op vertrouwd staan.

Ik heb er uiteindelijk toch maar voor gekozen om online armor opnieuw te installeren. Dit heeft gelukkig gewerkt, ik kan weer surfen zonder vertraging met de firewall aan. Hierdoor is mijn nieuwsgierigheid naar de oorzaak niet bevredigt, maar het was denk ik wel de snelste manier om het opgelost te krijgen.

Ontzettend bedankt voor alle hulp en snelle reacties! Ik ben in ieder geval wel weer wat wijzer geworden over de werking van online armor.

Groeten,
    Errel

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Errel,

Mooi dat 't probleem is verholpen.

Opnieuw installeren is vaak de makkelijkste en snelste oplossing.
    Natuurlijk zou het mooier zijn wanneer de oorzaak van 't probleem was gevonden.

De tools die door de fabrikanten zelf worden aangeboden om restanten van beveiligingssoftware te verwijderen werken in de meeste gevallen beter dan Revo uninstaller. Het is aanbevolen om eerst het programma te gebruiken dat door desbetreffende softwarebedrijf wordt aangeboden, daarna kun je altijd nog andere programma's proberen.

Forum Rechten