SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 15 van de 15
    Schermafbeelding van Schorl
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64 bits
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows FW + Router FW

kan geen schijfcontrole en systeemherstel doen

Mijn pc is 2x achter elkaar vast gelopen (moest de stekker eruit trekken) en nu krijg ik "er is een beschadiging in het bestandssysteem". En ik moet schijfcontrole doen.

Als ik schijfcontrole wil doen staat er dat dit niet kan - door een fout van een onlangs ge´nstalleerd softwarepakket of zoiets - ik kan niet zo snel lezen wat er staat, want het is heel snel verdwenen. En dat ik systeemherstel moet doen.

Als ik systeemherstel wil doen krijg ik: dat er fouten op C: zijn, dat er een beschadiging in het bestandssysteem is en dat ik eerst schijfcontrole moet doen.

Nu kan ik geen kant meer op.

Graag jullie hulp!!!!

Nog een aanvulling voor wat meer info:
    Gisteren heb ik een vst-instrument-library ge´nstalleerd, maar dat is op de D-schijf gebeurd. Ook heb ik een update gedaan van Kontakt (een vst-speler in mijn muziekstudio), die staat wel op C:/.

Bij een poging tot systeemherstel ontdekte ik 2 ge´nstalleerde pakketten van Microsoft, ook gisteren:
    Microsoft Visual C++2017 Redistributable (x64)
    Microsoft Visual C++2017 Redistributable (x86)
    En op 8 nov is er met Windows Update een update voor Office 2010 (KB4011188) geweest.

Op 10 nov heb ik de laatste versie van MalwareBytes verwijderd mbv van de verwijdertool, omdat ik weer allerlei problemen kreeg met starten en vastlopen van programma's. Na verwijdering heb ik een oudere versie ge´nstalleerd: 3.1.2.1733 - 1.0.160.
    Laatst gewijzigd door Schorl; 12-11-17 om 12:32.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Vermoedelijk geen systeemherstelschijf gemaakt waarmee je een chkdsk /r kunt uitvoeren in de CMD en ook herstelstelpunten terug kunt zetten?
    Eventueel hier op te halen als er geen W7 64 bit machine verder gebruikt kan worden daarvoor.
    https://www.pc-helpforum.be/topic/28...sta-windows-7/
    ISO branden met ImgBurn b.v.
    Neem aan dat het om de machine gaat met W7 uit je onderschrift.

Via F8 kun je het opnieuw opstarten bij systeemfouten uitschakelen, overigens.

Tip, maak regelmatig images en/of backups die je terug kunt zetten.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows FW + Router FW
    Jawel, ik heb een herstelschijf. En ook een image. Wat kan ik het beste doen?
    Onderschrift klopt: Win 7 Prof 64 bits.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    waarmee je een chkdsk /r kunt uitvoeren in de CMD en ook herstelstelpunten terug kunt zetten
    Image kan natuurlijk altijd als die een beetje recent is.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows FW + Router FW
    Dan ga ik maar een image terugzetten. Die is van half oktober, dus dat is redelijk kort geleden. Maar ben ik dan wel dat beschadigde bestandssyteem kwijt?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Zou eerst een chkdsk /r uitvoeren, mochten er beschadigde sectoren zijn waardoor het bestandssyteem was beschadigd dan wordt daar een flag bij gezet zodat die niet meer worden gebruikt, mocht het een SSD zijn dan is dat niet nodig, gelijk de image terug zetten kan dan.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows FW + Router FW
    Allereerst dank voor je begeleidende hulp.
    Ik dacht ineens "huppeta, gewoon die image terugzetten en niet zeuren"... maar je hebt gelijk de foutmelding is er niet uit. Dus nu chkdsk /r gaan uitvoeren en dan opnieuw de image terugzetten.
    Vanuit programma's /cmd neem ik aan. Afijn, dat ga ik gewoon doen, maar nu nog niet, want ik moet daar misschien heel veel tijd voor uittrekken. Laat weten als het achter de rug is.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows FW + Router FW
    Toch maar geprobeerd (Start / Programma's / cmd en daarin chkdsk /r getypt). Lukt ook niet: in het DOS-schermpje moet ik aangeven dat de schijfcontrole bij de eerstvolgende start van Windows wordt uitgevoerd, omdat Volume C in gebruik is. En dan ben ik weer terug bij af.

In oude Windows-versies kon je in DOS komen, herinner ik me, dan kon je buiten Windows om chkdsk doen. Maar nu weet ik niet hoe dat kan. Of is er een programma dat het kan doen?
    Wat een gezeur, hŔ?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Ik schreef ook dat het v.a. de herstelschijf in de CMD, de command-interpreter, lijkt op een DOS scherm, moest doen, chkdsk /r, je kunt daar ook een systeemherstel doen, staat allemaal in de gegeven link.

Hij roept daar wel wat over MS-DOS opdrachten maar het zijn NT opdrachten.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows FW + Router FW
    Ah ..... ja, ik zie het. Ik ga ermee aan de slag en laat weten hoe het is afgelopen (heb morgen geen tijd, wordt ws. woensdag).

Sorry voor het niet goed lezen en dankjewel voor je geduld.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows FW + Router FW
    Schijfcontrole vanaf de herstelschijf gedaan. Er zijn geen problemen gevonden. Het laatste stukje info van chkdsk bericht:

383483903 kB totale schrijfruimte
    151981828 kB in 461828 bestanden
    247108 kB in 59195 indexen
    0 kB in beschadigde sectoren
    660339 kB in gebruik door het systeem
    Het logboekbestand neemt 65536 kB in beslag.
    230594628 kB beschikbaar op schijf.

4096 bytes per cluster
    95870975 clusters in totaal op schijf
    57648657 clusters beschikbaar op schijf
    Kan berichten in logboek niet overbrengen naar gebeurtenislogboek. Status 50.

Het bestandssysteem is gecontroleerd. Er zijn geen problemen vastgesteld.

Ik heb nu niet meer een image teruggezet, want als er toch geen fouten zijn gevonden, waarom zou ik dat dan doen?

Als ik nu opnieuw schijfcontrole vanuit Windows laat doen (bij de eerstvolgende start) dan krijg ik dezelfde foutmelding.
    Ik ben nu geneigd aan te nemen dat er geen fouten zijn en dat Windows' autochk mogelijk niet goed werkt. Lijkt dit reŰel?

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows FW + Router FW
    Misschien slaat dit nergens op, althans niet op mijn topic, maar ik schrijf onderstaande aanvulling toch maar op:

Intussen heb ik ook sfc /scannow gedaan. Bericht: geen schendingen van de integriteit gevonden.

Wat betreft mogelijke malware: ik heb Malwarebytes Premium, die maakt elke dag een scan. Antivirus: Avira (gratis versie). En ik heb HitmanPro (licentie): die scant bij opstarten.
    Laatst gewijzigd door Schorl; 15-11-17 om 17:12.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Zou die image wel terugzetten, kan ook een fout in Windows zelf zitten, hoeft geen systeembestand te zijn, kan ook een xml file zijn die niet wordt nagezien met de SFC, als die image wel goed werkte.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows FW + Router FW
    OkÚ, ga ik morgen doen. Dank je.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows FW + Router FW
    Ik ben nog even anders bezig gegaan. Heb namelijk het sterke vermoeden dat het met Malwarebytes Premium te maken heeft. En die zit in de image, en ook in een vorige (mei 2017). Dat zit zo:

Na de upgrade van versie 2x naar 3 ging er van alles mis: heel trage start van programma's en het geluid was kwijt (dat kon ik niet gebruiken ivm mijn muziekstudio). Dat heb ik teruggezet naar versie 2x. Later dit jaar heb ik opnieuw versie 3 ge´nstalleerd en toen liep het beter. Maar na de recente engine-update was het weer gesodemieter. Toen heb ik wat zitten klooien met oudere 3-versies. Wel aanwijzingen opgevolgd om de verwijdertool te gebruiken, maar vandaag intensief gezocht om het goed aan te pakken en diverse, verschillende aanwijzingen gevonden. Dus nu een veel gedegener procedure gevolgd om Malwarebytes te verwijderen. Hij is er nu helemaal af.

Ik vraag me ook af of Malwarebytes en Avira (gratis versie) wel goed samengaan. Op de site van Malwarebytes beweren ze dat je geen antivirus meer nodig hebt met de nieuwste versie. Dat zou wat zijn. Maar ik weet niet of ik daar op kan vertrouwen.

Ik wil voorlopig proberen hoe het werken met enkele programma's gaat (met name studiosoftware en tekensoftware: CorelSuite). En ook uitproberen of de autochk-functie het weer gaat doen, maar daar heb ik tijd voor nodig. Ik meld me weer als ik duidelijkheid heb.

Maar strikt genomen heb je mijn vraag/probleem eigenlijk opgelost: ik heb met jouw aanwijzingen een chkdsk kunnen doen. Weliswaar via een omweg, maar toch ....

Forum Rechten