SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Firewall

Red face Problemen met outlook / interne HDD

Het is gelukkig al een tijdje geleden dat ik hier een probleem heb moeten melden, maar het is nu toch weer eens zover. Hopelijk kan ik hier de broodnodige hulp vinden.

Mijn usersysteem is hier te vinden https://nl.hardware.info/usersystemen/20855/first-build

Welnu sinds 2 maanden ervaar ik problemen met outlook. In eerste instantie outlook 2013, maar na de installatie van office 2016 was het niet verholpen dus nu met outlook 2016.
    Het exacte tijdstip wanneer dit is begonnen weet ik niet meer omdat ik al een hele tijd bezig ben om naar een oplossing te zoeken. Daarnaast was in het begin het probleem minder groot.

In eerste instantie leek het probleem namelijk niet als ik de PC opstarte, hem even een half uur de tijd gaf en dan pas outlook opende. Op zich al raar want binnen ca. 30 sec. is mn PC opgestart, maar het leek of hij enkele processen nodig had voor outlook die helemaal achteraan het opstartproces staan.

Op dit moment kan ik outlook eigenlijk helemaal niet meer gebruiken. Outlook start op, loopt vast, maar tegelijkertijd kan ik van mn HDD van 1 TB geen bestanden meer openen (ze zijn nog wel zichtbaar in de verkenner). Voordat ik outlook opende kon ik die bestanden nog wel openen. Toevallig (of misschien niet ) staat op diezelfde HDD mijn PST bestand waarnaar outlook verwijst.
    In het verleden heb ik die in al mijn wijsheid daar weggezet (i.p.v. op de SSD)

Het PST bestand repareren met SCANPST lukt niet, dan krijg ik een foutmelding. Ook als ik na een herstart (als outlook nog niet is opgestart) dat PST probeer te kopieren naar andere harde schijf lukt dat niet.

Kortom ik ben ten einde raad...
    En omdat ik geen zin heb om alles opnieuw te installeren is dit mijn laatste mogelijkheid om dit op te lossen.

Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen!

PS: ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft, maar RST-service geeft ook een onbekende fout aan...

Schermafbeelding van dorado
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    13
    Kijk naar dit artikel of maak een nieuw mail profiel aan.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Firewall
    Zojuist een nieuw profiel ingesteld, wat voor outlook lijkt te werken. Echter met vlagen kan toch de interne HDD waar het oude pst bestand op staat niet gelezen worden. Bij het openen of kopiëren van dat pst bestand lijkt de pc dat bestand. Ist te kunnen vinden.

Zojuist ook geprobeerd het oude pst bestand te importeren in Mn nieuwe profiel, maar ook daarbij liep de pc vast....
    Morgen maar weer verder, maar suggesties blijven welkom

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Firewall
    Even een update...

Tot op heden nog weinig succes ;(
    Zoals gezegd met een nieuw profiel lijkt outlook op zich te werken, alleen lijkt het er op dat het originele PST bestand toch beschadigd is.

- nadat de foutmeldingen zijn begonnen heb ik een upgrade gedaan van outlook 2013 naar 2016. Ook dit heeft het probleem niet verholpen.
    - Safe mode werkt niet, zelfde fouten;
    - Outlook als administrator openen geeft eveneens geen verschil;
    - SCANPST.exe blijft dezelfde foutmelding geven dat de toegang is geweigerd en dat ik moet controleren of de schijf niet vol is of dat het bestand niet tegen schrijven beveiligd is. (en dat terwijl ik als eigenaar "volledige rechten" heb op het bestand)
    - het uitschakelen van add-ons haalt ook niets uit.
    - Avast gratis antivirus gedeinstalleerd --> probleem niet opgelost

Bij het offline werken heb ik een poging gedaan om een export te maken, maar ondanks dat het originele PST-bestand bijna 700 mb is loopt de export moeizaam en loopt hij vast waarna het geëxporteerde pst-bestand 265 kb is.

Al met al zal ik het blijven proberen, maar tips zijn welkom !

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    13
    En na het uitvoeren van de Inbox Repair Tool?

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Firewall
    Deze had ik al geprobeerd, maar zoals gezegd krijg ik dan de foutmelding dat de toegang is geweigerd en dat ik moet controleren of de schijf niet vol is of dat het bestand niet tegen schrijven beveiligd is. (en dat terwijl ik als eigenaar "volledige rechten" heb op het bestand)

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    13

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Firewall
    Deze had ik idd ook al gevonden en bekeken.
    Ik heb volledige rechten op het bestand.
    Wel staat hier een andere gebruiker met een of andere lange code als naam, maar omdat ik niet weet wat dat is of waar die vandaan komt durfde ik deze niet zomaar te verwijderen.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    13
    Kijk even naar dit artikel hoe je jezelf eigenaar kan maken.

Forum Rechten