SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    Habitué Schermafbeelding van atwee
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky Pro
    Firewall
    Windows Firewall

Schijfbeheer in Windows 10

Ik gebruik momenteel Linux Mint 19 Xfce naast Windows 10 op dezelfde SSD. Als ik de grootte van de partities controleer dan zijn in Windows MiniTool Partition Wizzard en in Linux GParted het met elkaar eens wat betreft de schijf- en partitiegroottes.

Schijfbeheer in Windows laat echter geheel andere cijfers en partities zien.

Komt het voor dat schijfbeheer in Windows niet geheel naar behoren functioneert?

Aanvulling: Het schijfbeheer blijkt bij nader inzien wel correct, maar de verwarring, bij mij veroorzaakt, ligt bij: Instellingen, Opslag, Lokale opslag. Dit geeft m.i. een vertekend beeld.

Ik wijzig hiermee de vraagstelling: het aantal GB in de Windows-schijf is veel hoger dan normaal. Voor systeem en gereserveerd is totaal 51 GB. Normaal voor Windows is ongeveer 29 GB. Heeft dit te maken met de op handen zijnde update?
    Laatst gewijzigd door atwee; 26-11-18 om 22:42.
    Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Wil je antwoorden dan zouden screenshots van schijfbeheer en de andere gebruikte partitietools kunnen helpen en nee er wordt geen ruimte gereserveerd voor toekomstige updates.

En de vraag blijft onduidelijk, overigens.

Kijk met Treesize wat de ruimtes inneemt.
    https://www.jam-software.com/freeware/
    Mapopties zo instellen dat alles is te zien en het progje openen als admin.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky Pro
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk Berichten
    En de vraag blijft onduidelijk, overigens.
    Inderdaad is de vraag chaotisch; ik vind het dan ook een zeer abstract probleem.

Hierbij de screenshots van MiniTool, Schijfbeheer van Windows, Eigenschappen van de C-schijf en de lokale opslag.

Met name de lokale opslag op de C schijf snap ik niet. De C- schijf in MiniTool en in Schijfbeheer geven iets anders aan. Ik begrijp niet waar het hoge verbruik vandaan komt. Dat zie ik niet terug in de schijfoverzichten. Ook de grootte van de partitie snap ik niet; kennelijk zijn Windows en Linux samengetrokken.
    Ik hoop dat de vraag zo iets duidelijker is en de bijlagen goed leesbaar zijn.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      miniTool.jpg
Bekeken:   9
Grootte:   231,2 KB
ID:        15920

Naam:      SchijfbeheerWindows.jpg
Bekeken:   5
Grootte:   205,7 KB
ID:        15921

Naam:      Eigenschappen,jpeg.jpg
Bekeken:   4
Grootte:   71,9 KB
ID:        15922

Naam:      Lokale opslag.jpg
Bekeken:   6
Grootte:   199,1 KB
ID:        15923
    Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Bijna alles klopt alleen die laatste van W10 en opslag niet, die geeft de C: aan terwijl er de hele bruikbare schijf wordt bedoeld.
    Zelfde gebeurt hier ook.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky Pro
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk Berichten
    Bijna alles klopt alleen die laatste van W10 en opslag niet, die geeft de C: aan terwijl er de hele bruikbare schijf wordt bedoeld.
    Zelfde gebeurt hier ook.
    Ik snap van het hele geval niets, maar ik leg het naast mij neer. Ik kan er waarschijnlijk geen invloed op uitoefenen. Bedankt voor de hulp.

Forum Rechten