SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64 bits
    Antivirus
    Avira
    Firewall
    Avira

privacyinstellingen in windows 10

Een bericht om mijn primaire ervaringen te 'delen'.

Ik heb sinds kort een nieuwe desktop en ben - met tegenzin - dan maar aan de Windows 10 gegaan ivm aflopende ondersteuning van Windows 7. Windows 7 beviel me overigens prima. Ook meteen maar een 'nieuwe' Office versie nl. 2013 (ik had 2007 en op andere computers 2010).

Ik vind het behoorlijk wennen allemaal. Veel zaken vind ik geen verbetering in de zin van gebruikservaring (bijv. de schermindeling/opmaak en standaardinstellingen van de Office-programma's: knetterwit allemaal en met belachelijk grote headers in de voorbeeldweergave van mails in Outlook waardoor er van de inhoud van de mails vrijwel niks te zien is zonder ze eerst te openen en waarom heb je dan nog een voorbeeldweergave?). Het is allemaal een stuk minder zakelijk, efficiŽnt en overzichtelijk dan voorheen. Ik ben dus de hele tijd onder Opties aan het zoeken hoe ik het zo ingesteld krijg dat ik het prettig vind.

Verder heet alles plotseling een App, wat voor mij wat verwarrend is op een desktop. Ook staat er op de taakbalk een Mail App terwijl ik dus ook Outlook heb. Dat voelt dubbel, wat moet ik ermee? Ook het opdringen van OneDrive is enorm storend. Ik weet niet precies wat dat is maar het is vast iets met online en synchroniseren van al je apparaten. Ik heb het niet nodig en ga het niet gebruiken.

Maar mijn grootste ergernis en zorg zit hem in het gevoel dat alles wat ik doe zonder dat ik het overzie online gesurveilleerd wordt door ik weet niet wie allemaal. Al bij het installeren van W10 kreeg ik een hele reeks vragen die te maken hebben met de instellingen op dat vlak en ik heb natuurlijk overal 'nee' gekozen. Dat ze het vragen is op zich een hele verbetering maar wie snapt er nu eigenlijk wat ie doet als hij/zij iets kiest. Ik denk weinig mensen. Maar ondanks al dat 'nee' blijf ik het gevoel houden dat ik niet gewoon op mijn eigen computer met mijn zelf aangeschafte programma (mijn eigendom dus) mijn dingen zit te doen. Ik wilde vanavond bijv. voor het eerst een audiobestand met een interview afluisteren. Standaardprogramma is Windows Media Player. Dat vraagt je of je aanbevolen of aangepaste instellingen wil gebruiken. Ik heb maar voor aangepaste gekozen. Pas als je dat doet, lees je dat als je dat niet doet je sowieso van alles 'deelt' met MicroSoft (wat een eufemisme!). Vervolgens kom je in zo'n scherm met 9 tabbladen die al sinds jaar en dag van positie verspringen nadat je er een hebt aangeklikt waardoor je nooit meer weet welke je al had bekeken. En in die schermen weet je zelden wat je het best kan kiezen om te zorgen voor optimale functionaliteit met minimaal 'delen' van wat je doet met private partijen die het sowieso al geen zak aangaat wat je doet. En dan heb ik op zich niks te verbergen maar dat wil niet zeggen dat ik alles wil 'delen'. De EU heeft nog een hoop te doen om ervoor te zorgen dat alle instellingen standaard op niks delen staan.

Maar goed, ik heb dus (zomaar) wat instellingen in Windows Media Player aangepast voor meer privacy.
    Nu klikte ik zojuist op het tabblad Shop op deze forumwebsite en toen kreeg ik vervolgens te zien wat er in de bijlage staat. Ligt dat aan deze website of aan mijn instellingen?

Groet, OjehOjehPrtScreen nucia.docx

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Zijn diverse tools om verbindingen met Microsoft te stoppen.
    https://www.geckoandfly.com/25083/fr...-tracking-you/

En welke browser gebruik je?
    Bij het hppts adres krijk ik ook deze.
    "www.nucia.eu gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat."

Tevens is de kernel nog steeds die van NT, wel met diverse aanpassingen maar de werking blijft hetzelfde van al die Windows NT versies, de gui is wel aangepast maar toch.

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64 bits
    Antivirus
    Avira
    Firewall
    Avira
    Dank voor de link, Pearl. Zal hem eens bekijken.

Ik gebruik uit gewoonte Chrome, al ben ik me bewust dat dat eigenlijk niet zo'n goed idee is. Firefox is geloof ik een betere optie toch?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Maakt niet uit, ze werken beide en ik gebruik FF die met https die melding gaf.

Forum Rechten