SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall

Kanaal veranderen op Linksys

Eerst even duidelijk maken, ik vroeg ook op een ander forum hier hulp voor, daar kwam niet echt reactie, dus vroeg ik daar om af te sluiten zodat ik hier, 'Zonder de regels te schenden', hulp kon vragen.
    Mijn Proximus modem staat in de huiskamer, daar heb ik uiteraard WiFi.
    Dan loopt er een FTP kabel cat 6, van 30 meter naar de studio, waar mijn desktop(s) zijn op aangesloten.
    Begin dit jaar besloot ik dat ik daar graag ook WiFi zou hebben, en kocht een Linksys WAP1200AC
    Terwijl mijn Smartphone en de laptop van mijn vrouw het daarmee gemaakte wifi verbinding goed vonden, had mijn (oude) laptop geen verbinding. Na veel zoeken (met hulp) ontdekten we dat mijn laptop problemen heeft met kanalen boven tien en perfect werkte op een ander kanaal. Dus zetten wij de Linksys op een ander kanaal, en alles was OK. Dit was Januari dit jaar.
    Enkele dagen geleden kreeg mijn laptop plots op LInksys geen verbinding meer. Voor Smartphone en laptop van mijn vrouw geen probleem, voor mijn laptop geen verbinding. Voor alle duidelijkheid, mijn laptop werkt wel op ander WiFi bronnen, zoals bij mij in de woonkamer, en bij mijn dochter.
    Met Acrylic ontdekte ik dat 'Linknet' (de wifi in de studio) op kanaal 11 stond. Dus simpel oplossing, mijn kanaal veranderen. En nu komt mijn probleem, als ik 198.168.0.1 intik zoals overal wordt gezegd, krijg ik geen verbinding en de melding dat 'de zoektijd is verlopen'. typ ik 198.168.1.1 kom ik op Proximus dat ik dus wel kan gebruiken om mijn WiFi kanaal 'ANNIE' (in de huiskamer) te verzetten, maar niet voor mijn Linksys.
    Hopelijk heeft er nog iemand Linksys en weet hoe ik nu op de site kan geraken waar ik het kanaal kan veranderen. Met dank bij voorbaat.
    Laatst gewijzigd door theo2602; 15-12-18 om 12:26.

Schermafbeelding van Giant
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Probeer eens deze om in je Linksys router te komen:

192.168.1.1

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Dat zal ik morgen proberen. Bedankt
    Laatst gewijzigd door theo2602; 16-12-18 om 20:05.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Beste mensen bedankt voor de hulp. Eigenlijk is het probleem, in dit geval, simpel: je gaar met een toestel dat verbinding heeft naar VERKENNER, dan Netwerk en Internet, en als je daar op klikt kom je in de setup pagina van de Linksys.
    Dit mag dus dicht.

Forum Rechten