SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32 bits
    Firewall

Heb een nieuwe harde schijf gecloned, maar kan nu niet bij partitie

Goedendag,

Heb een windows 7 PC, met P5b moederbord, computer is 10 jaar oud, had 2 harde Samsung schijven van 300 gb. 1 van de 2 schijven,met windows erop, was er slecht aan toe.
    Heb een WD harde schijf van terrabyte gekocht en erin gezet. Gecloned met clonezilla, heb eerst de partities op de nieuwe schijf gezet en toen gecloned, dit is allemaal goed gegaan, heb inmiddels de samsung windows schijf
    eruit gehaald, qua belettering is dit ook goed gegaan. De nieuwe schijf heeft keurig een C, en E partitie en nog een rest partitie van 643000 bytes. Alleen, met schijfbeheer wil ik deze vastleggen in een partitie, maar ik krijg steeds de melding dat : Er is onvoldoende ruimte op de schijven aanwezig!
    Heb zelfs geprobeerd een partitie met 100 gb minder aan te maken, maar krijg dezelfde melding!
    Ook geprobeerd om de E schijf te vergroten, maar deze optie is niet aan te geven!.
    Hoe kom ik bij die partitie van 643000 bytes?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Je kloont de hele schijf op een maagdelijk lege schijf, niet eerst partities aanmaken die vaak bij het klonen toch eerst worden verwijderd, die worden door de tool aangemaakt, later kun je die partities aanpassen qua grootte met een daarvoor bestemde tool zoals Minitool free, waar je ook mee kunt klonen overigens.
    Dat als je het nog eens wilt doen.
    https://www.partitionwizard.com/free...n-manager.html

Het indelen of veranderen van partities kan alleen indien er een extended partitie is gemaakt die ook aangepast wordt.

Kom je er niet uit, zet hier de screenshots neer.

Forum Rechten