SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 11 van de 11

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64 bits
    Antivirus
    Avira
    Firewall
    Avira

Livedrive - een applicatie voor synchronisatie bestanden - crasht

Ik gebruik met 2 anderen al jaren Livedrive om onze gezamenlijke bestanden te synchroniseren.
    Sinds ca 15 februari, direct nadat op 12 en 14 februari diverse Windows updates waren geinstalleerd, heb ik problemen met de werking van de applicatie. Ik kreeg bij opstarten de melding van Livedrive dat ik een Integrity Check moest doen om te checken of alle bestanden goed gesynchroniseerd zijn met de server. Ik heb dat eerst genegeerd omdat het tijdrovend is.

Vanavond wilde ik die Integrity Check gaan doen maar die kon niet worden uitgevoerd. In plaats daarvan krijg ik sinds dat moment direct na opstarten steeds een pop up 'Livedrive needs to close'. Ik kan kiezen voor Exit (dan stopt Livedrive geheel) of Restart (dan kom ik in een loop van steeds dezelfde melding).

Ik heb al diverse systeemherstelpunten van voor de Windows Updates geprobeerd maar blijf de pop up krijgen. Ook de applicatie diverse malen gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.

Niks helpt. M.a.w. de applicatie werkt nu in het geheel niet meer en ik kan niet meer bij belangrijke bestanden.

Hulp bij het oplossen stel ik zeer op prijs. Ik heb een Event Log bijgevoegd.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

Schermafbeelding van dorado
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:

wmic qfe list brief /format:texttablewsys > "%USERPROFILE%\desktop\updateslog.txt"
    start notepad "%USERPROFILE%\desktop\updateslog.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:updateslog.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → Als administrator uitvoeren

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avira
    Firewall
    Avira
    Dank je wel, Dorado. Ik heb die stappen uitgevoerd en het updateslog bijgevoegd. Wat maak je daaruit op?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Kun je de update van KB4486563 ongedaan maken? Vervolgens deze verbergen.

Om het steeds weer terugkeren van probleemveroorzakende updates te voorkomen, heeft Microsoft de tool Show or hide updates tool ter beschikking gesteld. Deze tool kan de via Windows Update aangeboden updates verbergen (knop Hide updates) en/of weer zichtbaar maken (knop Show hidden updates). Het is wel belangrijk om de update op tijd te verbergen, is de installatie eenmaal gestart dan ben je te laat en zal je hem eerst weer moeten verwijderen!
    Laatst gewijzigd door dorado; 22-02-19 om 10:42.

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avira
    Firewall
    Avira
    Ik heb die update verwijderd en daarna opnieuw opgestart. Helaas krijg ik direct dezelfde meldingen van Livedrive. Heb het EventLog bijgevoegd.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Kun je logs uit de introductiepost plaatsen?

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avira
    Firewall
    Avira
    Stap 1 uitgevoerd (MiniToolBox)

Ook stap 2 gedaan. In C:\Windows\Minidump stond slechts 1 bestand van 14-2-2019.

Ik kon overigens niet rechtstreeks vanuit C:\Windows\Minidump uploaden want ik lijk plotseling allerlei rechten niet meer te hebben. (Ik heb het bestand gekopieerd naar de map documenten, toen lukte het wel.) Ik kon eerder vanavond bijv. ook het Livedrive-programma niet meer verwijderen omdat ik daar nu de administrator rechten niet meer voor heb. Vreemd.)

Ik hoop dat dit de link is die je bedoelt. Verder zag ik geen links. http://www.osronline.com/dump/DA2.cfm

En stap 3 (Look My Hardware)Look_my_hardware.txt

Als laatste stap 4 AutoRunsAutoRuns.txt
    • Bestandstype: txt MTB.txt (39,8 KB, 6 keer bekeken)
    Laatst gewijzigd door dorado; 23-02-19 om 07:39. Reden: berichten samengevoegd

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14

Wink

Ik wil je adviseren niet de security updates, maar de gewone updates niet meer te laten installeren en de laatste gewone updates ook te verwijderen. (Zo aan het log te zien heeft het probleem verband met .NET Framework)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OjehOjeh Bekijk Berichten
    Ook stap 2 gedaan. In C:\Windows\Minidump stond slechts 1 bestand van 14-2-2019.

Ik kon overigens niet rechtstreeks vanuit C:\Windows\Minidump uploaden want ik lijk plotseling allerlei rechten niet meer te hebben. (Ik heb het bestand gekopieerd naar de map documenten, toen lukte het wel.) Ik kon eerder vanavond bijv. ook het Livedrive-programma niet meer verwijderen omdat ik daar nu de administrator rechten niet meer voor heb. Vreemd.)

Ik hoop dat dit de link is die je bedoelt. Verder zag ik geen links. http://www.osronline.com/dump/DA2.cfm
    Op een of andere manier werkt die te kopiren link niet. Wil je het verslag posten of Bluescreen gebruiken uit de introductiepost en het resultaat in je volgende reactie delen?
    Laatst gewijzigd door dorado; 25-02-19 om 21:03.

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avira
    Firewall
    Avira
    Niet dat ik er verstand van heb maar ik had ook de indruk dat het met .NET Framework te maken heeft.

Hierbij de minidump als kladblokbestand.bsod.txt

Ik had als eerste een paar recente systeemherstelpunten geprobeerd maar dat loste het probleem dus niet op. Is het een idee om nu eerst naar een wat ouder systeemherstelpunt te zoeken waar Livedrive nog wel functioneert (gesteld dat er zo'n punt is)? En daarna handmatig te bepalen welke Windows Updates ik nog wil.

Of kan ik beter overstappen op Windows 10 (met pijn in het hart) en de Livedrive bestanden opnieuw binnenhalen (wat ongeveer 3 dagen duurt :-( ).
    Laatst gewijzigd door OjehOjeh; 23-02-19 om 18:55.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    14
    Ik had als eerste een paar recente systeemherstelpunten geprobeerd maar dat loste het probleem dus niet op. Is het een idee om nu eerst naar een wat ouder systeemherstelpunt te zoeken waar Livedrive nog wel functioneert (gesteld dat er zo'n punt is)? En daarna handmatig te bepalen welke Windows Updates ik nog wil.
    Lijkt me ook een goed idee.
    Zoals je zegt, moet je inderdaad daarna de update instelling aanpassen. Zet na verwijdering de update-instellingen weer terug op Updates automatisch installeren (aanbevolen). Verwijder het vinkje bij: "Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates".
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      updatesinstellingen.png
Bekeken:   4
Grootte:   7,0 KB
ID:        15977

Of kan ik beter overstappen op Windows 10 (met pijn in het hart) en de Livedrive bestanden opnieuw binnenhalen (wat ongeveer 3 dagen duurt :-( ).
    Is niet nodig
    Laatst gewijzigd door dorado; 23-02-19 om 20:16.

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avira
    Firewall
    Avira
    Tegenvaller. Ik zie dat er alleen nog maar vrij recente herstelpunten bewaard zijn. Daar schiet ik dus niks mee op. Jammer.
    Ga dan nog even proberen of het helpt om een hele serie recente updates te verwijderen (muv de beveiligingsupdates). Wordt vervolgd...

Forum Rechten