SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 11 van de 11

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall

laptop blijft zichzelf opstarten als ik hem in de slaapstand zet.

Titel zegt het meeste al wel.

Sinds kort start mijn laptop zichzelf opnieuw op als ik hem dichtklap of via het startmenu in de slaapstand zet.
    Eerst gaat hij in de slaapstand en na een 10 tot 20 tal seconden start hij weer op.

Muis uitzetten maakt geen verschil, dus daar zit hem het probleem niet.

Iemand een idee?

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Firewall
    Gebeurt dit ook in de veilige modus?
    http://www.gratisvirusscanner.be/win...veilige-modus/

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk Berichten
    Gebeurt dit ook in de veilige modus?
    http://www.gratisvirusscanner.be/win...veilige-modus/
    Bedankt voor uw reactie eNdEmiOn,

Als ik de laptop in veilige modus opstart, dan zie ik uberhaupt nergens een mogelijkheid om de laptop in slaapstand te zetten.
    -in het startmenu is er geen mogelijkheid te zien...
    -de laptop dichtklappen heeft geen enkel effect. De computer blijft dan gewoon "aan" staan. Ik hoor de ventilator suizen en als ik hem weer open klap, dan zie ik meteen hetzelfde scherm. Hij hoeft dus niks terug op te starten.
    -fn, f3, wat de laptop normaliter ook in de slaapstand zet werkt ook niet.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Firewall
    Ik wist niet dat dat niet beschikbaar was in de veilige modus. Jammer dan kunnen we op die manier dus niet even bevestigen dat het een software probleem is. De "clean boot" (beetje omslachtiger) optie zou als alternatief kunnen maar laten we eerst onderstaande maar doen waar we waarschijnlijk toch bij uit komen.

Volgende stap:

Start Zoek "cmd" voer cmd uit als admin (via rechtsklik) voer het volgende commando uit:
    powercfg -requests >"%userprofile%\desktop\PWconfig.txt"

Dit plaatst een bestandje op je bureaublad genaamd PWconfig welke zaken weergeeft die de slaapstand tegen houden. Met een beetje geluk wijst dit de boosdoener uit.
    Laatst gewijzigd door eNdEmiOn; 07-09-19 om 12:32.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Als ik dat commando kopieer en plak in cmd en daarna op "enter" druk, dan verschijnt er gewoon een nieuwe regel : C\windows\system32.

Of moet ik gewoon even wachten?

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      qws.png
Bekeken:   5
Grootte:   10,1 KB
ID:        16040

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Firewall
    Dat klopt, dat bestandje verschijnt echter wel gewoon op je bureaublad, je krijgt daar verder geen melding van in de command prompt.

Je kunt ook alles na -requests weg laten dan krijg je het resultaat in de command promt, maar zo'n bestandje is makkelijker met kopieer en plakwerk.
    Laatst gewijzigd door eNdEmiOn; 07-09-19 om 12:37.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    In het bestand op mijn bureaublad staat het volgende:

DISPLAY:
    Geen.

SYSTEM:
    Geen.

AWAYMODE:
    Geen.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Firewall
    Dan probeer toch nog eens of het probleem zich voordoet met een clean boot zie toevoeging post 4.

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Ik probeer de stappen op de "clean boot" website te volgen, maar kom al gauw op iets uit dat me schrik aanjaagt.

Bij msconfig.exe moet ik "startonderdelen laden" uitvinken, maar onder die aanwijzing staat het volgende:
    "Important If the computer is connected to a network, network policy settings may prevent you from following these steps. We strongly recommend that you don’t use the System Configuration utility to change the advanced boot options on the computer unless a Microsoft support engineer directs you to do this. Doing this may make the computer unusable."

Ik weet niet goed wat ik daarvan moet maken.

mijn internet loopt via een soort thuisnetwerk geloof ik.
    Tenminste, bij het installeren van internet is dat de optie die ik gekozen heb dacht ik.
    Geldt dat als aansluiting op een netwerk en kan ik dan dus niet verder met het opvolgen van de instructies?

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Firewall
    Dat netwerk gebeuren gaat er meer over dat wanneer je bv op een bedrijfssysteem of mogelijk openbaar systeem zit dat de admin allerhande zaken geblokkeerd kan hebben voor de gewone gebruiker waardoor je wellicht ook msconfig niet zou kunnen openen.

Verder die dingen die we hier doen met msconfig daar mag je geen opstart problemen van krijgen. Zo staat er ook op die pagina "Your computer may temporarily lose some functionality while in a clean boot environment, however that functionality will return when you reset the computer to start normally after you have finished your troubleshooting."

Forum Rechten