SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: windows vs linux

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall

windows vs linux

hoi
    sinds kort heb ik op mijn desktop naast windows 7 ook Linux Mint geinstalleerd. heb 2 partities van de harde schijf gemaakt, met ene partitie dus windows 7 en op de andere Linux MInt 19. Omdat in januari 2020 de updates en dergelijke stoppen voor windows 7 heb ik dus Linux geinstalleerd om alvast een beetje te wennen om straks helemaal over te stappen op Linux.
    Tijdens het installeren van Linux kon je zelf kiezen hoe groot de partities moesten worden. Ik heb dit ongeveer ingesteld op 269.85 gb voor windows 7 en ongeveer 185.66 gb voor Linux en dan nog 10.24 gb over voor de herstel partitie.
    Maar sinds de installatie van Linux lijkt Windows helemaal van slag te zijn. Word steeds trager met opstarten van pagina's en ook de tijd wijkt steeds af van de normale tijd. Als ik met windows begin dan is alles goed met de tijd (niet met laden van pagina's) maar als ik switch van Linux terug naar Windows dan staat de tijd vaak nog 2 tot 3 uur terug. Dus als actuele tijd 20:00 uur is dan is het op Windows bijv. nog maar 18:00 uur.
    Heb van alles geprobeerd met de tijd, zoals internettijd instellen, maar dit probleem blijft zich voordoen.
    Wat is hier aan de hand? Ligt het aan de toegewezen partities van Windows en Linux of heeft dit daar helemaal niks van doen? Moet ik bijv. de partitie van Windows iets groter nog maken? Zo ja...hoe dan dit te doen?

ik heb dus een desktop pc met Windows 7 Premium (64 bit) met 4 gb aan RAM. En ook is service pack 1 geinstalleerd. Een paar maanden terug heb ik Windows opnieuw geinstalleerd (schone versie) en alle updates zijn erin opgenomen die tot nu toe beschikbaar waren.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Firewall
    Lijkt me sterk dat het met de partitiegrootte te maken heeft. Als je geen vrije ruimte over zou hebben kan dat vertragend werken maar niet tot het vertragen van de klok.

Ik vermoed dat je het eerder op vlak vd bootloader moet zoeken op dit vlak.
    Hoe heb je trouwens de zaak precies ingericht?

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    hoi eNdEmiOn bedankt voor je reactie. Ik zelf had het ook nogal raar gevonden als het aan de partitie indeling zou liggen, maar het was misschien een insteek. En zoals ik al zei is het niet alleen het vertragen van de klok maar ook pagina's die steeds trager laden. Opstarten gaat redelijk vlug maar pagina's laden dan weer niet. Internetbalkje geeft aan dat ik voldoende bereik heb, dus lijkt me sterk dat het daar dan aan kan liggen.
    Maar je vroeg me hoe ik alles heb ingericht? Kan je hierover wat specifieker zijn want eerlijk gezegd weet ik niet goed wat je hiermee bedoeld. Want hoe ik de partities heb ingedeeld had ik al verteld in mijn topic. Ik hoor het wel van je.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
    Schijf is nog goed?

En Linux heeft een swap nodig, daar is ook een partitie voor?

En in Lunux de tijd goed zetten, die past anders de tijd in de bios aan die vervolgens als Windows wordt gebruikt die tijd weer wordt gebruikt.

Je zou ook Windows op 1 schijf kunnen zetten en indien nog een schijf aanwezig daar Linux op kunnen zetten, afzonderlijk installeren en indien niet het standaard OS willen, die via het bios bootmenu starten, zo heb er een paar draaien.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    hoi Pearl. Volgens CrystalDiskInfo 8.3.0 geeft aan dat de PC in goede staat is. Verder kan ik niet veel wijs uit de info die er nog meer bij staat. PC word in ieder geval NIET te warm of zo, blijft ong. op 25gr.
    Je hebt het vervolgens over een Swap maar ik weet niet wat dat is. Maar ik heb Linux geinstalleerd na het te downloaden. Je kan tijdens het downloaden aangeven of Linux naast Windows geinstalleerd dient te worden of op de hele schijf. Ik heb gekozen voor een zgn partitie indeling en naast Windows te installeren. Dan krijg je de optie hoe groot de partitie moet zijn voor Linux en dat kan je instellen door met de partitiebalk te schuiven. Dan zie je hoeveel ruimte je gebruikt voor Windows en voor Linux. Hoe groot de partities zijn geworden heb ik op het begin van mijn topic al verteld. Maar heb nooit iets gelezen of gehoord over een zgn swap. De tijd in Linux word wel goed weer gegeven maar in Windows niet. Soms als ik eerst Windows opstart staat de tijd wel goed, maar vaak als ik switch van Linux terug naar Windows loopt de tijd vaak ineens achter.
    Het is de bedoeling om langzaam over te schakelen naar Linux omdat ik nu Windows 7 draai en daar vanaf volgend jaar geen updates meer van zullen komen en geen realtime protection. Dus vandaar dat ik dit wilde uitproberen en Linux dus naast Windows heb geinstalleerd. Ik heb nog wel ergens een HD liggen dus misschien moet ik die inbouwen en daar Linux compleet opzetten zonder een partitie indeling. Ik ga dat in overweging nemen.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Je kunt nog gratis naar Windows 10 upgraden.
    https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10
    Ziet er wat anders uit maar de motor is vrijwel gelijk.

Mocht je Mint blijven hoeden, loop de instellingen nog eens na volgens deze blog.
    https://makkelijkelinuxtips.blogspot...stalleren.html

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Windows Firewall
    Hoi Pearl. Ik heb vanmiddag Linux van mijn pc verwijderd. Helaas ging dit niet zonder horten en stoten en was ik genoodzaakt om Windows 7 opnieuw te installeren. Dus een 'schone' versie. Ik kon zelfs Hirens BCD niet meer aan de gang krijgen om mijn pc te herstellen. Heb nu dus weer een verse pc. Maar ik wil Windows 10 ook best wel keer uitproberen dus via de link die je me gegeven hebt ga ik dat eens proberen. Ik neem aan dat het dan het beste is om Windows 7 helemaal te overschrijven en geen partitie indeling te maken?

op dit moment geen problemen meer nu ik de partitie van Linux heb verwijderd. Ik probeer nu een andere versie van Linux uit (Elementary OS) maar dan via usb-stick. En mocht dit goed bevallen dan installeer ik deze wel op mijn pc ipv Windows 7 tegen de tijd dat er niks meer word ondersteund. Heel hartelijk dank voor jullie reacties en oplossingen.
    Laatst gewijzigd door dorado; 01-10-19 om 06:02. Reden: Berichten samengevoegd

Forum Rechten