SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Eset
    Firewall
    Eset

Windows update loopt al 5 maanden vast met foutmelding 0x80080005

Hi,

Sinds een aantal maanden heb ik een probleem met het downloaden/installeren van windows updates. In eerste instantie was me dit niet opgevallen, maar nu blijkt dat het al een flinke tijd niet werkt.

Telkens als ik een update wil doen, krijg ik de volgende foutmelding:

"Er zijn problemen bij de installatie van de*updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via*internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x80080005)"

Ik heb windows update troubleshooter uitgevoerd en de resultaten hiervan zijn te vinden in de bijlagen. Ik heb verschillende oplossingen van soortgelijke problemen proberen uit te voeren, maar tot nu toe heeft dit nog niet mogen baten.

Een tijdje terug, kwam ik erachter dat mijn virusscanner ongemerkt was verwijderd (vermoeden was dat dit door een update fout was gebeurd), ik heb deze weer opnieuw ge´nstalleerd en deze vond destijds meteen een aantal ge´nfecteerde bestanden. Mijn (nog niet onderbouwde) vermoeden is dat deze malware ervoor gezorgd heeft dat bestanden welke kritisch zijn voor windows update corrupt hebben gemaakt.

Ik hoor graag als iemand mij hierin kan helpen. Bij vragen of opmerkingen laat het dan gerust weten.

Groet,

Rogier
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Combinaties
    Firewall
    Combinaties
    Is dit probleem nog actief? Aangezien de post ouder is dan een maand.

Forum Rechten