SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 3 van de 3
    HabituÚ Schermafbeelding van atwee
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky free
    Firewall
    Windows Firewall

Firefox instellen als hoofdbrowser in Windows 10

Gister heb ik in Windows 10 1903, Firefox 69.03 ge´nstalleerd. Nu lukt het maar niet om die in te stellen als hoofdbrowser. In FF klik ik op "standaard maken", om vervolgens doorgeleid te worden naar de instellingen in Windows 10. Hier bevind ik mij dan in "de standaard-apps", waar echter geen mogelijkheid is op Firefox aan te klikken. Alleen Edge staat vermeld onder "Webbrowser".
    Ik heb al geklikt op "Opnieuw instellen", maar alleen Edge wordt vermeld. Wat is hier nog aan te repareren?

Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Combinaties
    Firewall
    Combinaties
    Lijkt eerder een probleem in je Windows dan in Firefox, maar je kan altijd Firefox compleet verwijderen en opnieuw installeren.

Mijn advies is om het volgende te proberen om je Windows te controleren:
    Open CMD als administrator
    typ: "SFC /Scannow" (Zonder quotjes)
    Laat deze scan aflopen

Zodra bovenstaande scan afgelopen is gaarne het volgende proberen:
    Typ: "Dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth" (zonder quotjes)

Heb je al gecontroleerd dat alle Windows updates geinstalleerd zijn?
    Caches geleegd met bijv. CCleaner?
    Je hebt bij Firefox ook een optie om hem te herstellen naar fabrieksinstellingen, heb je dat ook al geprobeerd?

HabituÚ Schermafbeelding van atwee
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky free
    Firewall
    Windows Firewall
    Bedankt voor de reactie Scorpi Caruso.

Lijkt eerder een probleem in je Windows dan in Firefox, maar je kan altijd Firefox compleet verwijderen en opnieuw installeren.
    Lijkt mij ook; vandaar dat ik de vraag gesteld heb in het forumonderdeel Windows 10. Firefox heb ik twee dagen geleden kersvers ge´nstalleerd en is zojuist ge-update.

Heb je al gecontroleerd dat alle Windows updates geinstalleerd zijn?
    Windows is geheel up to date.

Caches geleegd met bijv. CCleaner?
    Ccleaner gebruik ik na herhaald advies niet meer. Wel heb ik schijfopruiming gedaan.

Je hebt bij Firefox ook een optie om hem te herstellen naar fabrieksinstellingen, heb je dat ook al geprobeerd?
    Zoals boven vermeld heb ik Firefox nog maar twee dagen geleden ge´nstalleerd en heb zojuist de nieuwste versie gekregen.

De beide bewerkingen in "Opdrachtprompt"heb ik uitgevoerd. Na de scan werd opgemerkt dat er ook nog corrupt files waren die niet hersteld kunnen worden. Mij is niet bekend welke dat zijn. De bewerkingen hebben niet tot een gewenst resultaat geleid.

Overigens is het mij niet duidelijk waarom Firefox ingesteld moet worden als standaardbrowser. Het falen hiervan bezorgt mij geen enkele hinder.

Edit: uiteindelijk is het toch gelukt Firefox in te stellen als standaardbrowser. Ik probeerde Chrome in te stellen, waarop in het lijstje te kiezen browsers in Windows 10 ook Firefox verscheen.
    Laatst gewijzigd door atwee; 24-10-19 om 04:35.
    Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Forum Rechten