SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27
    Schermafbeelding van olaf-raoul
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    McafeeTotalProtection2013
    Firewall
    McAfee
    Hoi Pearl,
    dank je wel voor je adviezen. Helaas vraagt de universiteit een antivirus programma en MS Defender staat niet op het lijstje. McAfee wel.

Office 365 hersteld.

Log systeem gerepareerd.

Verse installatie gaat eind augustus begin september gebeuren (wellicht eerst nog even een kloon op een grotere schijf.

Helaas geeft windows aan dat de X en Y-partitie op de 1TBschijf een onherstelbare hardwarefout heeft. Bij het opstarten van de pc werd nog wel voor de zoveelste keer een chkdsk /f op X uitgevoerd. Duurde enige tijd, maar de schijf of partitie is niet benaderbaar, ook niet met minitool. Moet nog even goed kijken naar de app van Dorado

De schijf met de D en E partitie bleek ook niet stabiel. een deel van de bestanden bleek niet benaderbaar. Na een chkdsk /r lukte het mij om de bestanden om te zetten.

Inmiddels heb ik dus beide HDD's vervangen voor 2x WD blue 1TB (kleiner is niet meer leverbaar)

Zijn er nog opties voor een recovery van de X- partitie?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Laat eens een screenshot zien van de schijf via Minitool en een chkdsk /f kijkt alleen naar bestandssysteem, een chkdsk /r ook maar tevens naar de msgnetisering van het schijfoppervlak, zet bestanden over van beschadigde sectoren naar reserve sectoren.
    Die wil ook niet via de CMD of PowerShell?

En voor schijven die problemen hebben zou je TestDisk erop los kunnen laten, er mag geen andere partitietool openstaan, is er spartaans maar wel goed.
    https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_NL
    Lees de gebruiksaanwijzing eerst, stap voor stap heet die.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    Firewall
    McAfee
    Hi Pearl,
    heb de 1TB X schijf opnieuw aangesloten. Duurde 1 uur en 47 minuten voordat de pc opgestart was. Weer een automatische fix van de 1TB X schijf. Geprobeerd minitool op te starten. Dit lukt niet. en na plm 20 minutren wachten nog steeds geen reactie. Nieuwe download; oude minitool gede´nstalleerd en nieuwe download ge´nstalleerd. opnieuw geen reactie. In de verkenner bleek alleen de c schijf beschikbaar. De overige schijven stonden er wel, maar zonder balkje eronder (net als bij de 1TB schijf X
    Na het ontkoppelen van de 1TB schijf en opnieuw opstarten kwamen de andere schijven gelukkig toch weer op. Ook Minitool start gewoon op.

Vraag: kan ik de x-schijf ook via een USB-SATA adapter aansluiten en dan Minitool of TestDisk draaien?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Zet de ISO via Rufus op een stick en start ermee op, staat ook TestDisk op o.a.
    https://www.ultimatebootcd.com/
    https://www.ultimatebootcd.com/download.html

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    Firewall
    McAfee
    hoi Pearl, kan ik voor deze actie uitsluitend de X schijf aan de pc gekoppeld hebben. (de overige schijven loskoppelen?) om er zker van te zijn dat er met de goede schijven niets gebeurd?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Ja hoor, dat kan.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    Firewall
    McAfee
    Hoi Pearl,
    ben nu een paar dagen aan het uitproberen geweest. PC strt vanaf de usb stick op en met test disk zie ik op de defecte schijf beide partities. EÚn en ander geprobeerd, maar de volgende stappen zijn me op dit moment onduidelijk. Zodra ik de pc weer opstart begint het feest met een chkdsk met een eta van 179 uur. Ik ga eerst de handleiding maar eens goed bestuderen.

De schijf met de X en Y partitie heb ik inmiddels ingebouwd in een andere pc. Ook in deze pc staat de schijf al enige uren op 100% te draaien
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      fig 20.PNG
Bekeken:   12
Grootte:   41,8 KB
ID:        16132

Inmiddels zover dat ik de Y partitie kan zien. Blijkt nog een behoorlijk bestand met foto's op te staan. ik ben bezig deze over te zetten naar een andere disk. de rest zijn spellen en zijn onbelangrijk. Deze zal ik wissen (minder ballast)
    Laatst gewijzigd door olaf-raoul; 26-07-20 om 14:47.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum Rechten