Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Twintig procent gebruikers draait lekke applicaties"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• "Twintig procent gebruikers draait lekke applicaties"

Twintig procent van de meer beveiligingsbewuste gebruikers draait toch nog applicaties die lek zijn, ook al is er een patch of update beschikbaar. Het getal is afkomstig van het Deense Secunia, dat van 14.500.000 applicaties op de computers van haar gebruikers het patchniveau controleerde. De "Personal Software Inspector" is ontwikkeld voor Windows gebruikers en laat snel zien of men bepaalde patches niet heeft geïnstalleerd en/of kwetsbare software draait.

De software is dan ook voornamelijk in trek bij consumenten en bedrijven die zich meer zorgen over hun beveiliging maken dan de doorsnee gebruiker, wat dus doet vermoeden dat het percentage bij deze groep nog hoger ligt.

security.nl

EotT,

toch een vraagje i.v.m jou thread hierboven.
    Is het niet zo dat je als je een klein beetje veilig wilt werken het zo is dat je regelmatig kijkt of er updates zijn voor de applicaties die er zijn of vind je het nodig dat je die software waarnaar verwezen wordt uit veiligheid toch maar beter installeerd?
    Vriiendelijke kerstgroeten vanuit brugge

Voetalliestje

Comment

ik doe dat hier mee

Comment

Metriod,

Alvast bedankt voor je reactie.Ik ga dat even uitproberen.Weet je ook als dit programma veel ruimte nodig heeft op je pc?En vind je het nodig dit programma te downloaden?

Groetjes en fijne kerstdagen,

Voetalliestje

Comment

100kb to download and only takes seconds to run! In fact on our test machines the process is complete in under 2 seconds!
          Last edited by metriod; 26-12-07, 17:23.

Comment

Metriod

In dit geval ga ik dat eens uittesten.

Comment

Ik gebruik die van metriod ook. Heel klein programma, snel en gemakkelijk.
              Ook gerbuik ik af en toe eens de online scanner van secunia.

Vele programma's hebben wel al een automatische update functie, zadat je zelf ni moet gaan controleren of je de leetste versie hebt.

Je kan ook altijd eens kijken in het forumgedeelte Programma-updates.

Comment

metriod,

Dat krijg ik te zien als ik dat programma wil downloaden.
                Krijg er geen kop aan.

Comment

Als je die foutboodschap krijgt, heb je het toch al kunnen downloaden?
                  Je moet gewoon het bestand opslaan, en daarna gewoon erop dubbel klikken om te openen. Het programma start dan, zonder dat je het moet instaleren.

Edit : je hebt waarschijnlijk .NET Framework v2.0 niet geinstalleerd. Dit heb je nodig om het programma te laten werken. Je kan dit hier downloaden.
                  Last edited by EotT; 27-12-07, 08:02.

Comment

Je hebt inderdaad NET Framework v2.0 nodig.

Deze krijg je toch ook via de auto update,als ik me niet vergis?
                    Last edited by metriod; 27-12-07, 08:56.

Comment

Metriod,

Bedankt voor al je informatie.
                      Ik heb Netframework geinstalleerd en nu werkt alles perfect.
                      Toppie hoor.Bedankt.
                      Is een handig programma.
                      Tot hoors.
                      Voetalliestje
                      PHP-code:
                      :thumb

Comment

Geen dank hoor,mooi dat het werkt

Comment

95% Windows gebruikers draait lekke applicaties

Bijna alle Windows gebruikers draaien programma's met beveiligingslekken, zo blijkt uit Deens onderzoek. Slechts 5% van de 20.000 mensen die zich lieten controleren was volledig gepatcht. IT-bedrijf Secunia laat Windows gebruikers met de Software Inspector hun systeem op ongepatchte applicaties inspecteren.

Maar liefst 42% van de mensen heeft 11 of meer applicaties geïnstalleerd waar een nieuwere versie voor beschikbaar is. Een kwart draait tussen de 6 en 10 onveilige applicaties, en bij 28% gaat het om vijf of minder lekke programma's.

De onderzoekers zeggen zelf dat hun website met name wordt bezocht door mensen die "security bewust" zijn, waardoor de percentages voor doorsnee gebruikers waarschijnlijk nog veel slechter zijn.

security.nl

----------------------------------------------------

eerste bericht zegt 20% , nu ineens 95% ... raar.

op de site van secunia (blog) staat het volgende :
                          About the data used in this blog entry
                          We have used statistics collected from NEW users of our Secunia PSI during the last 7 days.

Dus het is alleen gebaseerd op de laatste 7 dagen, en van alleen nieuwe gebruikers. Nogal logisch dat er zoveel dan zijn.
                          Ik kom onder de statistieken ook wel onder "lekke gebruiker" (de tijd wanneer een programma uitkomt, en wanneer ik het installeer. Sommige programma's die ik niet veel gebruik, die niet automatisch updaten en/of geen melding geven dat er nieuwe update is, zijn niet altijd meteen gepatcht.) Voor die programma's gebruik ik dan secunia.
                          Ze zouden beter het element "tijd" aan toevoegen, hoelang gebruikers lekke applicaties draaien. Dat zou een veel beter beeld geven.
                          (getallen en statistieken kan je altijd zo naar je hand draaien dat je kan laten zien wat jij wilt dat er te zien valt...kijk bv maar naar de politiek(verkiezingen, begroting,...) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metriod Bekijk Berichten
                            ik doe dat hier mee
                            Checkt dat progje ook op Windows Updates?

Btw, ik heb die PSI ook eens gedraaid, maar het valt me op dat hij ook programma's aangeeft (zoals Microsoft MDAC, wanneer vinkje 'alleen eenvoudig te patchen applicaties tonen' is uitgeschakeld) die gewoon gepatcht zijn (gezien de updategeschiedenis onder Configuratiescherm - Software) en sommige entries staan er dubbel in.
                            Is andere mensen dit ook opgevallen?
                            Last edited by Stijnson; 10-01-08, 13:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijnson Bekijk Berichten
                              Checkt dat progje ook op Windows Updates?
                              nee

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X