Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inloggen als administrator nog altijd populair

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Inloggen als administrator nog altijd populair

Beveiligingsexperts prediken al lange tijd dat gebruikers met minder rechten moeten inloggen, omdat dit de gevolgen van malware kan beperken. Microsoft gebruikte dit zelfs als basis voor het User Account Control (UAC) in Windows Vista. Ondanks alle aandacht voor UAC, blijkt nog altijd bijna de helft van de Security.NL lezers gewoon als administrator in te loggen. Twee jaar geleden werd bezoekers dezelfde vraag voorgesteld, toen logde 43,5% nog in als administrator.

Dat aantal is nu naar 46,8% gestegen. En die cijfers komen voor velen als een verrassing. "Schrikbarend hoeveel bezoekers van een security site als administrator ingelogd zijn", zo luidde het twee jaar geleden. Ook dit jaar waren opmerkingen als "redactie pak je spullen en ren !" niet van de lucht.

Het percentage gebruikers dat als root of guest inlogt, is ondanks de twee jaar verschil, identiek, respectievelijk 2,3% en 1,5%. Het aandeel gebruikers dat als "User" inlogt steeg sterk, maar dat komt waarschijnlijk omdat in 2006 ook de optie "als mijzelf" aanwezig was. De discussie of oplossingen zoals Vista's UAC wel of geen bescherming tegen malware bieden zijn aan de resultaten te zien dan ook nog niet voorbij.

Security.NL
    Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
    Wordt er zelf ook door verwarmd

ik log ook altijd in als admin, zo krijg je geen gezeur bij instellingen veranderen of wat dan ook :P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roxas Bekijk Berichten
      ik log ook altijd in als admin, zo krijg je geen gezeur bij instellingen veranderen of wat dan ook :P
      dito
      hoi.
      hoi

De beste manier om je toekomst te voorspellen is haar zelf te creëren

Comment

M'n eigen account is Admin en ik heb UAC volledig ingeschakeld. Ik klik geen onzin, dus 't zit wel goed hier.
        Last edited by The7thStranger; 21-01-08, 21:23.

Comment

Ik log normaal in, UAC ingeschakeld... Is toch wel een belangrijk deel v/d beveiliging van Vista.

Comment

administrator, UAC uit ..

Comment

administrator, UAC aan.

Comment

Wat ik me nu afvraag over al die mensen die Vista hebben: werken jullie dan onder "Administrator" of over XX met administrator rechten?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

ik over XX met administrator rechten en UAC

Comment

hier is maar 1 account op de pc.
                    als de pc aangaat hoeven we ook geen gebruiker te kiezen, deze wordt automatisch aangemeld.
                    en net als moppentappers met alle rechten en UAC is hier uit
                    hoi.
                    hoi

De beste manier om je toekomst te voorspellen is haar zelf te creëren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moppentappers Bekijk Berichten
                      ik over XX met administrator rechten en UAC
                      Same here.

Comment

Mocht het niet duidelijk zijn.. XX met Administratorrechten. Ik vind dat woord Administrator zo cool onder m'n naam staan.

Comment

volgens mij ben ik echt wel administrator: (of niet?)

klikbaar
                          Stond zo toen ik de pc kocht, voor de rest geen andere gebruikers

Comment

Administrator
                            Administrator

Het is dus de Admin-account, en ja die heeft Administratorrechten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The7thStranger Bekijk Berichten
                              Mocht het niet duidelijk zijn.. XX met Administratorrechten. Ik vind dat woord Administrator zo cool onder m'n naam staan.
                              Tja.. Maar je bent nu eenmaal Lunatic ().

Oorspronkelijk geplaatst door EotT Bekijk Berichten
                              volgens mij ben ik echt wel administrator: (of niet?)

klikbaar
                              Stond zo toen ik de pc kocht, voor de rest geen andere gebruikers
                              Jij bent écht administrator.
                              Wel raar dat dit zo was standaard.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X