Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mozilla dicht vijf lekken in Thunderbird

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mozilla dicht vijf lekken in Thunderbird

Mozilla heeft een update voor haar e-mailclient Thunderbird uitgebracht, die vijf beveiligingslekken verhelpt, waardoor een aanvaller in het ergste geval het systeem kon overnemen. Eén van de vijf kwetsbaarheden kreeg de omschrijving "kritiek", omdat het mogelijk was willekeurige code uit te voeren en zo het systeem over te nemen als het slachtoffer een kwaadaardige e-mail zou bekijken.

Bij twee andere lekken zou het uitvoeren van code in theorie ook kunnen, toch bestempelde Mozilla deze kwetsbaarheden als "moderate". Onlangs liet Mozilla nog weten te gaan werken aan Thunderbird 3.0, waarmee men het succesverhaal van Firefox wil herhalen. De nieuwste versie van 2.0 is hier te downloaden.

security.nl

ben ik blij dat ik mn mail gewoon online check :P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roxas Bekijk Berichten
      ben ik blij dat ik mn mail gewoon online check :P
      tja, precies of er geen lekken in je browser zitten....

Comment

ja maar niet int email systeem :P

Comment

Wie zegt dat?

En trouwens, al zou het e-mailsysteem lek-vrij zijn, kan je alsnog problemen krijgen door lekken in je browser...

Comment

overal zijn lekken maar gaat mij erom dat mn emails maar veilig zijn en die zijn denk ik online veiliger dan op je pc

Comment

Ik denk het niet.

Comment

iemand zijn/haar PC word sneller gehackt dan een heel bedrijf als bijv AOL toch?

Comment

Klopt, maar je hoeft geen heel bedrijf te hacken om online mail te verkrijgen. Dat kan net zo "snel" als iemand's pc te hacken. (Als je pc de mailsite bezoekt bijvoorbeeld).

Maar goed, ik wil geen discussie opvoeren. Ik zou me niet zo veel zorgen maken hoor.

Comment

Ik zou niet weten waarom webmail veiliger zou moeten zijn? Ook bij webmail komen er regelmatig lekken in het nieuws. Daar komt bij dat webmail, zeker als zaken als HTML toegestaan worden, potentieel onveiliger is omdat er gebruikt gemaakt kan worden van alle lekken in de browser waarmee je de E-mail opent.

En het gaat hier niet zozeer om hacken dus de vergelijking van AOL (wat doe jij met AOL??) en jouw eigen PC gaat niet op.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

ik open AOL email met firefox

is aol eigenlijk veiliger dan hotmail?

Comment

Daar is geen antwoord op te geven.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X