Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microsoft onthult nieuwe functies Internet Explorer 8

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Microsoft onthult nieuwe functies Internet Explorer 8

Routes afsnijden met WebSlices en Activities

Naar verwachting lanceert Microsoft deze week de eerste bèta van Internet Explorer 8, tijdens de Mix '08-conferentie in Las Vegas. De welkomstpagina voor testers staat alvast online; en hier worden enkele nieuwe functies onthuld. Nieuwe functies zijn WebSlices, Activities en automatisch crashherstel.
    Voor zover we kunnen opmaken uit Microsofts beknopte uitleg, is WebSlices een technologie die het makkelijk maakt om gedurende het surfen bij te houden wat er op favoriete webpagina's gebeurt. Ontwikkelaars kunnen delen van webpagina's markeren als WebSlices. Dat maakt het voor gebruikers mogelijk om de content op die webpagina te monitoren. De nieuwe favorietenbalk toont rich visuals van de WebSlices.

Met Activities krijgen gebruikers vanaf iedere webpagina direct toegang tot webdiensten, via een tekstmenu onder de rechtermuisknop. Zo kunnen ze snel allerlei activiteiten uitvoeren, zoals informatie opzoeken of versturen. "Beginnen met een Activity is zo eenvoudig als tekst selecteren", aldus Microsoft. Volgens het bedrijf maakt Activities het gemakkelijk voor ontwikkelaars om het bereik van hun online diensten uit te breiden.

Een mooie nieuwe functie is het automatisch crashherstel. Mocht de browser het begeven, dan worden de tabbladen automatisch hersteld. Het verbeterde phishingfilter blokkeert, naast bekende phishingsites, nu ook sites waarvan bekend is dat ze malware bevatten.

Ingebouwde ontwikkeltools
    Microsoft wil ontwikkelaars ingebouwde tools aanreiken, waarmee het voor hen niet nodig is om te wisselen tussen de browser en een aparte ontwikkelomgeving. Die gereedschappen moeten zowel voor professionals als voor beginners bruikbaar zijn. Ook gaat IE8 zo veel mogelijk rekening houden met webstandaarden bij het weergeven van webpagina's, zo maakte Microsoft eerder deze week bekend.

De eerste IE8-bèta zal aanvankelijk waarschijnlijk voor een gesloten groep bestemd zijn, maar Microsoft wil deze later voor het publiek beschikbaar maken. Het is nog niet duidelijk wanneer we de definitieve versie van de opvolger van IE7 kunnen verwachten. Mogelijk nog in de eerste helft van dit jaar.

Met een bijdrage van Mary Jo Foley, ZDNet.com

zdnet.nl

Ben ik nou de enige die niet op al die onzin zit te wachten :-)?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Een mooie nieuwe functie is het automatisch crashherstel. Mocht de browser het begeven, dan worden de tabbladen automatisch hersteld.
      Mooi....nieuw..? Gewoon van Firefox afgekeken.
      amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
        Gewoon van Firefox afgekeken.
        Die het weer van Opera had afgekeken.
        Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Komt natuurlijk zometeen ook weer als een Windows Update binnen

Comment

Ach.. Ik draai nog steeds IE6, ze doen hun best maar .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EotT Bekijk Berichten
              Ingebouwde ontwikkeltools
              Microsoft wil ontwikkelaars ingebouwde tools aanreiken, waarmee het voor hen niet nodig is om te wisselen tussen de browser en een aparte ontwikkelomgeving.

Gaap. Geeuw.

Oorspronkelijk geplaatst door EotT Bekijk Berichten
              Ook gaat IE8 zo veel mogelijk rekening houden met webstandaarden bij het weergeven van webpagina's
              Standards support

We take pride in supporting all major Web standards currently in use, including CSS 2.1, XHTML 1.1, HTML 4.01, WML 2.0, ECMAScript, DOM 2 and SVG 1.1 basic.

Bron: http://www.opera.com/products/desktop/features/
              Last edited by Guus abc; 05-03-08, 19:20.

Comment

Ook gaat IE8 zo veel mogelijk rekening houden met webstandaarden bij het weergeven van webpagina's
                Wordt eens tijd ().

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
                  Wordt eens tijd.
                  Eind vorig jaar slaagde Microsofts browser-in-aanbouw voor de Acid2-test.
                  Alleen wanneer de browser de richtlijnen van het World Wide Web Consortium (W3C) precies volgt, slaagt deze voor de test.
                  Dat werd ook eens tijd. IE maakte daar van alle browsers het gekste plaatje van:

In Firefox was ie tenminste nog een klein beetje herkenbaar:

In Opera was ie natuurlijk altijd al goed:

Comment

downloadlink : klik

bij systeem eisen staat het volgende :
                    Memory
                    • Windows Vista - 512MB
                    • Windows Vista Service Pack (SP1) - 512MB
                    • Windows XP Service Pack 2 (SP2) - 64 MB
                    64 MB voor xp.ok, maar 512MB voor vista??
                    Last edited by EotT; 06-03-08, 07:55.

Comment

Tuurlijk, 512 is minimaal voor Vista (of in ieder geval Home Basic).
                      Dit soort programma's houden altijd minimale eisen aan en soms zelfs minder (en dat vind ik dan weer wel knap) dan het OS.

Comment

van IE lig ik nooit echt wakker :P Heb meer zin in firefox 3

@ eagle

ja idd IE6 is tenminste niet zo zwaar te gebruiken

Comment

Opera: IE8-beta stap in de goede richting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smeenk Bekijk Berichten
                            Komt natuurlijk zometeen ook weer als een Windows Update binnen
                            Bij mijn WSUS server staat 'ie er al tussen zelfs.

Comment

Internet Explorer 8 beschermt gebruikers tegen malware

Net als Firefox 3 zal Internet Explorer 8 gebruikers tegen malware op websites beschermen. De in ontwikkeling zijnde browser is voorzien van een veiligheidsfilter dat bekende Phishing sites en pagina's die kwaadaardige code verspreiden blokkeert. Microsoft zou het filter hebben geoptimaliseerd zodat het gebruikers nog sneller kan beschermen.

Voor systeembeheerders is er de mogelijkheid om deze optie voor gebruikers te verplichten, zodat bekende gevaarlijke websites altijd worden geblokkeerd. Microsoft gebruikt voor haar filter een eigen beheerde blacklist, terwijl Mozilla voor Firefox 3 door Google wordt bijgestaan.

security.nl

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X