Mededeling

Collapse
No announcement yet.

30 virusscanners getest, Symantec de beste

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 30 virusscanners getest, Symantec de beste

Het Duitse testorgaan AV-test.org heeft weer een groot aantal virusscanners getest, waarbij Symantec's Norton als beste uit
    de bus komt. Anti-virus software lijkt nog altijd een noodzakelijk kwaad. In januari en februari werden meer dan 1,1 miljoen exemplaren ontdekt die zich via het internet verspreidde.

AV-test heeft daarom een nieuwe test ontwikkeld om te zien hoe goed virusscanners met deze dreigingen omgaan. Het scannen van al bekende malware exemplaren die in The Wild List aanwezig zijn, is namelijk geen goede graadmeter voor de effectiviteit van anti-virus software, aldus Andreas Marx, de man achter AV-test. "Als je het met de veiligheid van auto's vergelijkt, kijken we niet alleen naar de gordels, maar ook naar het ABS systeem, de airbags, kreukelzones, de ESP, constructie en andere eigenschappen die de auto veilig maken. De verschillende detectie types moeten bij elkaar worden beoordeeld om een goed beeld te kunnen geven. Zowel statische als proactieve detectie mechanismen kunnen niet alle malware detecteren."

Spyware
    De test keek dit keer niet alleen naar malware exemplaren, maar ook hoe goed virusscanners met spyware en adware omgaan. Hiervoor werden 80.000
    verschillende exemplaren gebruikt. Ook de systeembelasting werd vergeleken en de detectie van rootkits. Een ander belangrijk punt was de snelheid waarmee anti-virusbedrijven updates uitbrengen. Opmerkelijk is dat Marx dit keer laat weten dat gebruikers en bedrijven die anti-virus software zoeken niet alleen naar deze test, maar ook andere resultaten moeten vergelijken.

Bij onderstaande tabel de opmerking dat de gratis versies van AntiVir en AVG geen spyware en ad-ware detecteren. Bijna alle bekende virusscanners laten een goede score zien, zowel bij de detectie van bekende malware als spyware.

De eerste interessante zaken komen bij de volgende twee tests aan het licht. Zo blijkt de belasting van Symantec erg mee te vallen, terwijl dit vaak als nadeel van dit product werd gezien. Verder scoren BitDefender en Kaspersky slecht, terwijl die juist bij tests in het verleden beter presteerden op dit onderdeel. De tweede test, reactie op nieuwe uitbraken, laat zien hoe goed virusscanners proactief nieuwe malware detecteren. Met name het populaire AVG laat wat steken vallen.

De volgende twee tabellen laten zien hoe snel anti-virusbedrijven met updates komen en hoe goed ze rootkits detecteren. Alleen bij de snelheid van updates weet Symantec dit keer geen + of zelfs twee ++ te halen. Het is echter Microsoft dat hard onderuit gaat met haar signature beleid. Gemiddeld moeten klanten meer dan 8 uur wachten voordat ze beschermd zijn tegen malware. Wederom zet AntiVir een goede prestatie neer, wat ook van de rootkit detectie van F-Secure gezegd kan worden.

De laatste tabellen laten de onterechte virusmeldingen zien en hoe goed de virusscanners malware verwijderen. False positives wordt anti-virus software zwaar aangerekend, aangezien het in sommige gevallen net zulke desastreuze gevolgen kan hebben als een malware infectie.

Conclusie
    Symantec's Norton komt als we alle scores optellen als beste uit de bus, net voor de commerciële versie van AntiVir. De twee scanners voelen echter de hete adem van NOD32, Sophos en Trend Micro in de nek. Ook de Gateway van WebWasher weet weer te overtuigen. Leek Microsoft een aantal tests geleden de weg naar boven te hebben gevonden, nu scoort het zeer matig, met name door het traag reageren op virusuitbraken. Ook het gerenommeerde Kaspersky Lab lijkt een "off day" te hebben.

security.nl

Welke versie van NOD32 is er gebruikt voor deze test? Dat zie ik jammer genoeg nergens staan (ook niet van de andere virus scanners).

Comment

Even een berichtje van een ex-Norton gebruiker.

Ik heb in het verleden altijd Norton gebruikt, maar daar ben ik nu van afgestapt.
      Ook door het feit dat ik er vaak problemen mee had, zo als dat het je systeem vertraagt en instaleren en deinstallen was altijd een ramp.
      Ik ben toen op zoek gegaan naar een andere virusscanner. Ik kreeg een verhaal te horen van de betreffende winkelier dat hij een contract had met Symantec en dat hij geen andere virusscanner mocht verkopen. Het lijkt er op dat alleen Norton in Groningen te koop is
      En als dat niet zo is wil ik wel weten waar ik Groningen andere virusscanner te koop zijn als alleen Norton. Moet ik dan deze test serieus nemen met zon verhaal in het achterhoofd.
      Terwijl er genoeg andere virusscanner zijn die ook goed zijn, ik gebruik zelf Kaspersky.
      Ik krijg het gevoel dat dit verkoop truc van Symantec is.
      groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EotT Bekijk Berichten
        Zo blijkt de belasting van Symantec erg mee te vallen, terwijl dit vaak als nadeel van dit product werd gezien.
        Dat wil er bij mij niet in!

Bij elke computer die ik ´behandeld´ heb vanwege klachten van sloomheid waarop Norton was geïnstalleerd bleek, nadat ik dit product eraf gehaald had, én een andere virusscanner heb geïnstalleerd, het systeem weer als een zonnetje te lopen. En geloof me: ik heb op deze manier behoorlijk veel machientjes verlost van deze zware logge jongen.

Dat Symantec goed presteert in het bestrijden van malware heb ik niets tegenin te brengen, maar dat het met de belasting ´wel meevalt´.....sorry hoor, mijn ervaring is beslist het tegenovergestelde.

Mijn website: Sape van der Ploeg fotografie Laatste update: vrijdag 14 maart 2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikself Bekijk Berichten
          Bij elke computer die ik ´behandeld´ heb vanwege klachten van sloomheid waarop Norton was geïnstalleerd bleek, nadat ik dit product eraf gehaald had, én een andere virusscanner heb geïnstalleerd, het systeem weer als een zonnetje te lopen.
          Als een programma eenmaal een bepaald imago heeft, komt het daar moeilijk vanaf, blijkbaar.
          Maar dat de kwaliteit van deze programma's op allerlei punten blijft veranderen blijkt wel uit deze test: een zeer goed bekend staande scanner als Kaspersky blijkt nu maar erg matig te zijn. Waarom zou Norton dan nu niet verbeterd kunnen zijn t.o.v. oudere versies?
          Ik heb zelf geen ervaring met Norton, maar ik weet wel dat er veel mensen zijn die er totaal geen problemen mee hebben en die qua systeembelasting weinig verschil met andere virusscanners kunnen ontdekken.
          Oorspronkelijk geplaatst door Bobbyhs
          Ik krijg het gevoel dat dit verkoop truc van Symantec is.
          AV-Test.org is een onafhankelijk test-instituut. Dat Symantec invloed op de uitslagen van die test zou kunnen hebben, anders dan door hun software te verbeteren, lijkt me echt onzin.
          Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
            Als een programma eenmaal een bepaald imago heeft, komt het daar moeilijk vanaf, blijkbaar.
            Maar dat de kwaliteit van deze programma's op allerlei punten blijft veranderen blijkt wel uit deze test: een zeer goed bekend staande scanner als Kaspersky blijkt nu maar erg matig te zijn. Waarom zou Norton dan nu niet verbeterd kunnen zijn t.o.v. oudere versies?
            Ik heb zelf geen ervaring met Norton, maar ik weet wel dat er veel mensen zijn die er totaal geen problemen mee hebben en die qua systeembelasting weinig verschil met andere virusscanners kunnen ontdekken.
            Voor de goede orde: ik beweer niet dat Norton een waardeloos product is! Ik vind het zelfs jammer dat ik keer op keer moet ervaren dat Norton de veroorzaker is van de sloomheid van een systeem.
            Tot ong. 2½ jaar geleden was ik een zeer tevreden Norton-gebruiker, totdat mijn machientje, én die van anderen, niet meer vooruit te branden was.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die Norton zonder problemen draaien; ik ben ze nog niet tegengekomen! Het is dus niet zo verwonderlijk dat Symantec dan een bepaald beeld bij me oproept.

Vanaf het moment dat ze weer producten bedenken die het systeem minder belasten zou ik t wel weer ns willen proberen, maar voorlopig liever niet!

Mijn website: Sape van der Ploeg fotografie Laatste update: vrijdag 14 maart 2014

Comment

Tot ong. 2½ jaar geleden was ik een zeer tevreden Norton-gebruiker
              In een paar jaar kan er veel veranderen.
              Vanaf het moment dat ze weer producten bedenken die het systeem minder belasten zou ik t wel weer ns willen proberen
              Probeer het dan nu eens, zou ik zeggen. Want misschien hebben ze ondertussen inderdaad zo'n product bedacht. De testuitslag wijst erop dat dit best eens het geval kan zijn.
              Last edited by Guus abc; 12-03-08, 18:58.

Comment

Ik heb 5 jaar Norton gebruikt en ben dit jaar op Kaspersky over gegaan.
                Mijn systeem loopt nu veel sneller dan met Norton.
                Het is best een goede virusscanner, maar ik had er te veel problemen mee die Norton veroorzaakte, ook heb ik het idee dat Norton soms konflikten heeft met bepaalde programma’s, Maar bij mij komt Norton er niet meer in.

P.s. ook ben ik over gegaan op Firefox een aanrader voor iedereen die veel op internet zit.
                groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Comment

dat getuigt wel van de kwaliteit van norton, ook ik kom alleen maar problemen tegen met het product
                  symantec gebruikt allerlei vormen van propaganda om zijn product aan de man te brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moppentappers Bekijk Berichten
                    http://www.nucia.eu/forum/showthread...ewpost&t=35287
                    dat getuigt wel van de kwaliteit van norton, ook ik kom alleen maar problemen tegen met het product
                    symantec gebruikt allerlei vormen van propaganda om zijn product aan de man te brengen.
                    Helemaal mee eens, ik heb trouwens moeite gehad om mijn computer helemaal Symantec vrij te krijgen.
                    Want als je een verwijder tool gebruikt laat deze nog van alles achter op de harde schijf.
                    groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Comment

http://www.nucia.eu/forum/showthread...ewpost&t=35287
                      Het feit dat een bepaalde pc waar virusscanner XYZ op gebruikt wordt een besmetting oploopt, zegt niets over scanner XYZ.

Ik dacht dat iedereen hier ondertussen toch wel weet dat je surf- en downloadgedrag wat dat betreft het grootste veiligheidsrisico vormen. Als ik een beetje ga zoeken kan ik dergelijke voorbeelden voor elke virusscanner vinden.
                      Elke softwarefabrikant wil zijn product aan de man brengen en gebruikt daar reclame- en marketingtechnieken voor. Als je dat in het geval van Symantec ineens "propaganda" gaat noemen, geef je daarmee alleen maar aan dat jij allang geen objectief oordeel over deze scanner kunt geven, zoals je al ontelbare keren eerder hier op het forum hebt laten zien.

Comment

Het is slechts een voorbeeld van de vele gevallen, en van symantec noem ik het propaganda omdat het op meerdere manieren de gebruiker door gigantische meldingen te tonen, meldingen van virussen op een schone PC wanneer de licentie afgelopen is te tonen, zichzelf lastig te laten verwijderen en misbruikt maakt van de consument door de prijs zo hoog te maken dat zowel als placebo dient als het gevoel geeft dat je met kwaliteit te maken zou moeten hebben.
                        reclame maken vind ik geen probleem, maar dit is gewoon bedrog.

Comment

meldingen van virussen op een schone PC wanneer de licentie afgelopen is te tonen
                          Daar zou ik wel eens bewijs van willen zien.

Verder: zie antwoord Guus.

Comment

Wij hebben op mijn werk( met ongeveer 1400 users) ook Symantec, geen Norton weliswaar, en we zijn er erg tevreden over. Gebruikt weinig resources, beschermt goed. Nooit waarschuwingen, uitgebreid log op de server, verwijderd bijna alles. Ooit McAfee gehad, maar dat vertraagde enorm en gaf geen betere bescherming.
                            amiek

Comment

symantec wordt ook hier op school gebruikt (hoewel ik wel weet van de systeem beheerder dat hij hiervoor koos omdat dat het goedkoopste was) en het is in ieder geval een stuk lichter dan norton, virussen in zip bestanden herkend symantec in ieder geval niet (na het uitpakken wel dus) ik kan in ieder geval niet zeggen of het goede bescherming bied, aangezien het nogal lastig is om dat te gaan testen
                              wel was het iemand anders gelukt om norton uit te krijgen.. dus daar heb ik dan wel weer mijn bedenkingen over.
                              maargoed, over de bedrijfs versie hoor je mij niet, want daar weet ik niet voldoende van om een goede conclusie te kunnen trekken.
                              Mcafee ben ik overigens ook geen fan van, precieze werking weet ik niet maar toen ik tijdje geleden support nodig had was dat niet te vinden en ik hoor er relatief veel negatieve geluiden over
                              maargoed, het is op sommige vlakken wel wat je fijn vind,
                              over bewijs voor een waarschuwing wanneer de licentie was afgelopen, dat heb ik helaas niet meer
                              ik kan je in ieder geval melden dat op de bewuste computer na een online scan met housecall en kaspersky online scanner er niets gevonden werd
                              ook na het gebruik van spybot S&D, ad-aware en het maken van een hijackthis logje was er niets gevonden
                              zou natuurlijk kunnen dat zij de definities niet hebben, maar nadat ze norton (met een illegale licentie, originele installatie) ge activeert hadden bleek er nergens meer een melding te bekennen

2008 versie nog nooit getest overigens, maar het winnen van vertrouwen doe je bij mij in ieder geval door te laten zien dat je op lange termijn betrouwbaar bent, en symantec heeft waarschijnlijk zo'n 4 jaar goed te maken
                              Last edited by moppentappers; 12-03-08, 21:03.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X