Datum: 2008-03-18
Gepubliceerd via: website
Programma: Apple Mac OS X, Microsoft Windows
Versie: Mac OS X 10.4.11, 10.5.2, XP en Vista
Besturingssysteem: Mac OS X, Windows
Korte omschrijving
Apple heeft een nieuwe versie (3.1) van internetbrowser Safari beschikbaar gesteld. Deze nieuwe versie verhelpt een groot aantal kwetsbaarheden.
Waarschuwingsdienst.nl adviseert u de beschikbaar gestelde nieuwe versie te downloaden en te installeren. Meer informatie hierover vindt u onder "Hoe verhelp ik de kwetsbaarheid?".
Wat kan er gebeuren?
Een kwaadwillende kan toegang krijgen tot uw computer, bijvoorbeeld zodra u een kwaadaardige website bezoekt of een malafide bestand opent. Dit kan tot gevolg hebben dat:
Uw computer is kwetsbaar als u gebruik maakt van:
Waar vind ik meer informatie?
Voor meer informatie over deze update, zie de website van Apple (Engelstalig): http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=307563
waarschuwingsdienst.nl
Gepubliceerd via: website
Programma: Apple Mac OS X, Microsoft Windows
Versie: Mac OS X 10.4.11, 10.5.2, XP en Vista
Besturingssysteem: Mac OS X, Windows
Korte omschrijving
Apple heeft een nieuwe versie (3.1) van internetbrowser Safari beschikbaar gesteld. Deze nieuwe versie verhelpt een groot aantal kwetsbaarheden.
Waarschuwingsdienst.nl adviseert u de beschikbaar gestelde nieuwe versie te downloaden en te installeren. Meer informatie hierover vindt u onder "Hoe verhelp ik de kwetsbaarheid?".
Wat kan er gebeuren?
Een kwaadwillende kan toegang krijgen tot uw computer, bijvoorbeeld zodra u een kwaadaardige website bezoekt of een malafide bestand opent. Dit kan tot gevolg hebben dat:
- bepaalde applicaties niet meer reageren, waardoor deze opnieuw moeten worden gestart.
- zonder uw medeweten programma's op uw computer worden geïnstalleerd.
- kwaadwillenden in staat zijn uw computer over te nemen en kunnen beschikken over uw (persoonlijke) gegevens.
Uw computer is kwetsbaar als u gebruik maakt van:
- Mac OS X versies 10.4.11 en 10.5.2
- Windows XP
- Vista
- Automatisch (alleen voor Mac)
- Handmatig
Waar vind ik meer informatie?
Voor meer informatie over deze update, zie de website van Apple (Engelstalig): http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=307563
waarschuwingsdienst.nl