Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SP3 voor Windows XP officieel uit

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• SP3 voor Windows XP officieel uit

Opnieuw uitstel van executie?

Microsoft heeft gisteravond weer een nieuwe versie van het derde servicepakket voor Windows XP vrijgegeven. Maar de software blijft in de testfase. Het bedrijf wil eerst meer feedback van gebruikers, voordat SP3 groen licht krijgt.

Vorige maand verscheen al de publieke release candidate 2 van SP3. Microsoft noemt de gisteren uitgebrachte versie een "Refresh". XP-gebruikers kunnen deze afhalen bij het Microsoft Download Center in het Engels, Duits en Japans. Deze opgefriste RC2 bevat enkele reparaties voor een soepeler werking met Windows Update en ondersteuning voor HD Audio. Verder zijn er weinig veranderingen.

Boze tongen beweren dat Microsoft SP3 uitstelt. Zo zou het bedrijf klanten willen bewegen om over te stappen op Vista, dat deze maand zijn langverwachte eerste servicepakket heeft gehad. Microsoft-volger Mary Jo Foley had aanvankelijk vernomen dat Microsoft SP3 deze week definitief had willen uitbrengen, maar Tech ARP spreekt van medio april.

Deadline XP
    Speculaties doen ook de ronde over hoelang XP zelf nog beschikbaar zal zijn. ZDNet-blogger Ina Fried gelooft dat de deadline in juni - wanneer grote computermakers moeten stoppen met de verkoop van het oudere besturingssysteem - zal worden uitgesteld. Microsoft heeft de aanvankelijke deadline van 31 januari 2008 immers ook al eens uitgesteld en behoefte aan XP is er nog genoeg in de markt.

De software kan zijn nut bijvoorbeeld nog bewijzen in ontwikkelingslanden. Microsoft heeft al toegezegd dat Windows XP Starter Edition tot en met 2010 beschikbaar blijft voor de derde wereld. XP kan tevens dienen als Microsofts troef in de groeiende markt van goedkope, op flashgeheugen gebaseerde notebooks zoals de Asus Eee PC. Dat zijn machines waarop Linux goed scoort.

zdnet.nl

eerder op nucia : Derde Service Pack voor Windows XP in april

Ze hebben gewoon schrik dat ze weer een mislukte update gaan uitgeven zoals sp1 voor vista waarmee ze gelukkig het nog kunnen goedmaken met een gratis support voor laptops (of andere computers waar vista op voorgeinstalleerd werd) en als deze XP update SP mislukt kunnen ze geen gratis support geven, maar hebben ze geen kans meer dan een gratis xbox 360 moeten uitgeven aan de XP gebruikers om het microsoft bedrijf zo een goed naam te geven.

Maarja... het zal waarschijnljk wel een gratis winkje worden voor windows live messenger die je maar pas in de final versie 9.0 kan gebruiken.

Comment

Zowel een gratis XBOX als gratis wink lijken me hoogst onwaarschijnlijk..

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

"Service Pack 3 Windows XP verschijnt op 29 april"

Het derde Service Pack voor Windows XP verschijnt op 29 april, zo beweert website Neowin aan de hand van een uitgelekte interne planning. Sinds gisteren is er ondersteuning voor de release van SP3 beschikbaar en volgende week gaat de update al naar fabrikanten, MSDN en TechNet abonnees. Op 29 april is Service Pack 3 via Microsoft Update, Windows Update en het Download Center te downloaden. De automatische uitrol via de Automatische Update functie vindt op 10 juni plaats.

Naast alle updates die sinds 2001 voor het besturingssysteem zijn uitgekomen, bevat SP3 ook verschillende verbeteringen en nieuwe features, zoals "Black Hole" Router Detection, Network Access Protection (NAP), een betere uitleg van de security opties, Microsoft Kernel Mode Cryptographic Module en een verbeterde security voor "Administrator and Service policy entries".

Security.nl

Comment

Service Pack 3 voor Windows XP beschikbaar

Tussen al het geweld dat losgebarsten is rondom de release van het langverwachte Grand Theft Auto IV vandaag, heeft Microsoft ook nog wat voor ons in petto.

Gebruikers van een Engelstalige versie van Windows XP kunnen vanaf nu Service Pack 3 voor dit besturingssysteem binnenhalen. Het pakket is 316MB zwaar en kan bij Microsoft worden gedownload.

Service Pack 3 bevat alle updates die tot nu toe zijn uitgebracht voor Windows XP. Ook zal Internet Explorer 7 geïnstalleerd worden. Zakelijke klanten krijgen de update aangeboden via Windows Update Services.

Naast alle updates heeft Microsoft van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een aantal tools toe te voegen aan dit Service Pack. Zo zal de "Network Access Protection"-client en "Group Policy Preferences"-client worden geïnstalleerd. Deze zijn meer op zakelijke gebruikers en bedrijfsdomeinen gericht.

techzine.nl

Comment

Uitrol Windows XP SP3 via Windows Update uitgesteld

Gisteren verscheen Windows XP Service Pack 3, maar de mega-update zal tijdelijk niet via Windows Update te downloaden zijn. Microsoft ontdekte een compatibiliteitsprobleem bij gebruikers van het Dynamics Retail Management System (RMS). Windows Update blijkt namelijk zowel Windows XP SP3 als Vista Service Pack 1 (SP1) aan te bieden. De softwaregigant werkt nu aan een filter en zal zodra dit klaar is SP3 weer via het web beschikbaar stellen. Voorlopig wordt RMS-gebruikers aangeraden SP3 niet te installeren.

Naast het installatiebestand van de Engelse versie, is Service Pack 3 ook in het Duits, Spaans en nog veel meer talen te downloaden. De Nederlandse versie verschijnt op 5 mei en de uitrol via de Automatische Update functie vindt op 10 juni plaats.

Security.nl

Comment

Van mij mogen ze nog wel even wachten hoor. Ik heb net de ellende van Office SP3 achter de rug op het werk ( nou ja, achter de rug, er komen nog steeds meldingen van dingen die niet meer werken), en dan krijgen we dàt weer.
              amiek

Comment

hoi hoi
                wat zouden de nadelen kunne zijn,van installeren van sp3?
                Heb deze gisteren geinstalleerd,en is best een mega groot bestandje(64 mb)
                ,duurde ook een beste tijd,ongeveer plusminus 1 uurtje 30 min.
                Deze was wel moeilijk te vinden en te installeren,(zag ik nu pas in deze topic dat die niet via normale update doet),wel raar was,er melding geven werd van update sp3 en geacepteerd te downloaden,deze daarna niks meer liet zien,en ook sp3 niet had gedownload of geinstalleerd.
                In eerste instantie geen probleem gehad, eigenlijk heeft bij mij wat probleempjes opgelost juist wat ik niet kan verklaren.
                wie weet heeft microsoft nu toch een goede update op tijd laten lanceren.
                Ps was een beste klus om de ze update te vinden,ging niet effe zomaar via site op microsoft.
                jammer genoeg zag ik deze topic te laat ,maar des te blijer ben deze er nu is .
                Last edited by gup; 09-05-08, 17:17.

Comment

Nadelen: met dit ServicePack eigenlijk weinig ivm het toevoegen van weinig nieuwe technologieën. Ik ben nog weinig problemen tegen gekomen.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Kijk eens naar Franci haar post dan? Ik zie er best tegenop hoor. En klopt het dat je uxthemepatcher niet meer werkt? En moet ik dan eerst voor de zekerheid de standaard XP skin er maar opzetten?
                    amiek

Comment

Tja, er zitten natuurlijk wat programma compabiliteits risico's aan verbonden. Maar het is minder erg dan bij Vista SP1 en XP SP2.

Comment

hier op de ene pc vista service pack 1 geinstalleerd: geen problemen (installatie tijd was best kort, < 30 minuten)
                        en op de andere pc xp service pack 3 geinstalleerd: geen problemen (installatie tijd was ongeveer 15 minuten)
                        hoi.
                        hoi

De beste manier om je toekomst te voorspellen is haar zelf te creëren

Comment

(installatie tijd was best kort, < 30 minuten)
                          Dat vind ik lang . SP II (XP) doe ik binnen 10 minuten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marij Bekijk Berichten
                            hier op de ene pc vista service pack 1 geinstalleerd: geen problemen (installatie tijd was best kort, < 30 minuten)
                            en op de andere pc xp service pack 3 geinstalleerd: geen problemen (installatie tijd was ongeveer 15 minuten)
                            Tja, jij hebt vast geen skins. Heb inmiddels wel een patcher voor sp3 gevonden, maar daar zit nog een bug in. Als die werkt, moet ik er ook maar aan.
                            amiek

Comment

Ik las ergens op internet dat PC met een AMD processer voornamelijk problemen hebben.

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

en laten wij die nou net hebben
                              ______________________________________________________

Het verleden, het heden en de toekomst zijn eigenlijk één: vandaag!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X