Mededeling

Collapse
No announcement yet.

helpdesk studie

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• helpdesk studie

Ik ben van plan een cursus/scholing helpdeskmedewerker te doen....heeft iemand goede ideeen waar ik dat zou moeten doen?
    LOI is logisch maar misschien weet iemand hier iets beters.

groeten
    Yakkar

LOI klinkt inderdaad logisch. Reguliere scholen hebben geen 'opleiding helpdesk'. Heb je al wel een algemene IT-opleiding gedaan? Vaak als je bijvoorbeeld iets als MBO/HBO systeembeheer/ICT-beheer/ informatica volgt en eventueel daarbij de nodige certificaten hebt gehaald, zijn bedrijven in je geïnteresseerd.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Op wat voor een helpdesk wil je gaan werken?

Business to business (Bijv. een IT leverancier zoals Capgemini)kan je denken aan individuele cursussen als ITIL, of wil je bij een internet provider gaan werken?

In het laatste geval kan je vacatures nagaan wat zij vragen, dan is het raadzaam niet "te hoog" opgeleid te zijn. Bij providers zullen ze je zelf willen opleiden zodat je volgens hun procedures gaat werken (ik spreek uit eigen ervaring).

Comment

Ik kwam dit nog tegen voor je:
        www.cai-tracks.nl/CAI_broch_classlearn.doc

2.1 Carreertrack Helpdesk Professional

Bestaat uit een foundation deel van 6 modulen met gratis de PCF cursus:
        IMF, infrastructuur management
        HNCF, hardware & netwerk componenten
        PCF, professionele communicatie
        ITILF technisch beheer volgens ITILv2 of v3
        MOC 2261 users running Windows XP professional
        MOC 2262 users running applications on Windows XP professional

Doorloop ongeveer 17 weken bij dagcursus 25 weken als avondcursus, 1x per week les.
        Bij inschrijven ineens voor de 6 modulen krijgt u de PCF cursus gratis. U betaalt slechts 5 modulen (ten minste 15% korting). Zie prijzen van de individuele cursussen.

Na het foundation deel kan men verder naar een HBO niveau via het practitioner deel. Dit bestaat uit 3 onderdelen:
        IPSR of IPRC ITIL practitioner Support & Restore (of Release & Control), 5 daagse variant.
        of
        ICRVC of ICOSA ITIL capability Release, Control & Validation
        (of Operational Support & Analysis), 5 daagse variant.
        CP-HP, praktische opdrachten voor de helpdeskmedewerker
        PCA, professionele communicatie gevorderd (advanced)
        Doorloop ongeveer 12 a 15 weken als avondcursus, 1x per week les.
        Bij inschrijven ineens voor de 3 onderdelen betaalt u niets voor de begeleiding en coaching van de u praktische opdrachten. U betaalt slechts de 2 van de 3 modulen. Zie prijzen van de individuele cursussen.
        Ik ken de betrouwbaarheid van deze firma niet maar wellicht dat je met deze informatie bij hen en/of elders meer informatie kunt inwinnen.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X