Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hitman Pro als geplande taak uitvoeren (scheduler / taakplanner)

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hitman Pro als geplande taak uitvoeren (scheduler / taakplanner)

Mensen die graag Hitman Pro op gezette tijden willen uitvoeren kunnen gebruik maken van de taakplanner in Windows. Deze kun je oproepen door op Geplande taken te klikken in het Configuratiescherm.
    1. Klik op Een nieuwe taak toevoegen
    2. Klik op Volgende en heb even geduld (Windows stelt een lijst samen)
    3. Klik op Bladeren
    4. Blader naar het pad waar Hitman Pro is geïnstalleerd (bijvoorbeeld C:\Program Files\Hitman Pro).
    5. Selecteer het bestand hitmanpro2.exe en klik op Openen
    6. Geef de taak een naam en geef aan wanneer de taak moet worden herhaald en klik op Volgende
    7. Geef een Starttijd en Startdatum op en klik op Volgende
    8. Geef een naam en het bijbehorende wachtwoord op van een beheerder (administrator) en klik op Volgende
    9. Plaats een vinkje in het vakje voor Geavanceerde eigenschappen... en klik op Voltooien
    10. Voeg nu in het veld achter Uitvoeren de schakeloptie /silent toe. Voorbeeld: "C:\Program Files\Hitman Pro\hitmanpro2.exe" /silent
    11. Klik op OK

De taak zal nu op het gespecificeerde tijdstip worden uitgevoerd. Hierbij zullen de instellingen van de vorige keer dat Hitman Pro werd uitgevoerd worden gebruikt.
    Last edited by markloman; 11-04-05, 00:16.
    HitmanPro 3.6

'silent mode' instellen.

Hallo Hitman Pro maker(s),

Heb de taak ingesteld, de datum en tijd even veranderd om te controleren en de taak wordt uitgevoerd: goed gedaan dus!! Maar ik begrijp de 'silent optie' niet; ik zie niet meer het vakje voor Geavanceerde eigenschappen en weet dus niet waar ik '/silent' moet zetten:
    Open ik in Configscherm de geplande Hitman Pro taak, tabblad Taken:
    In vak 'Uitvoeren' staat: C:\PROGRA~1\HITMAN~1\HITMAN~1.EXE
    moet ik hierachter direct: /silent (slash, silent) OF: ~\silent~1 ( ~-teken, backslash, silent, ~-teken, 1) achter zetten???
    In vak 'Beginnen in' staat: C:\PROGRA~1\HITMAN~1
    Of moet ik hierachter direct: /silent (slash, silent) OF: ~\silent~1 ( ~-teken, backslash, silent, ~-teken, 1) achter zetten???

Terloops, ik heb geen paswoord op mijn PC ingesteld. Aanvankelijk kreeg ik wel de optie Geavanceerde eigenschappen maar kreeg (na die te hebben aangevinkt )een melding dat de betreffende account niet toegankelijk was. Totdat ik op tabblad Taken de optie 'Alleen uitvoeren indien aangemeld' aangevinkt had, sindsdien lijkt alles OK behalve de 'silent mode' dus.

Bedankt, Papillon.

Comment

Kopieer onderstaande incl de aanhalingstekens in de bijbehorende vakken

Uitvoeren: "C:\Program Files\Hitman Pro\hitmanpro.exe" /silent
      Beginnen in: "C:\Program Files\Hitman Pro"

De aanhalingstekens zorgen ervoor dat je geen ~ hoeft te gebruiken in de padnamen

Comment

Geef een naam en het bijbehorende wachtwoord op van een beheerder (administrator) en klik op Volgende
        En wat nu als je geen wachtwoord hebt ingesteld? Taakplanner geeft de melding dat taak niet kan worden uitgevoerd als er geen ww wordt ingevoerd.

Comment

Bedankt!

Bedankt; de taak wordt perfect uitgevoerd.
          Geen paswoord nodig dus!
          Heb de regels/ oadnamen letterlijk in de betreffende vensters gecopieerd.

Papillon.

Comment

Hitmanpro als geplande taak uitvoeren in veilige modus ?

Hallo Mark Loman,

Kan je in de taakplanner van windows een geplande taak laten uitvoeren in velige modus met netwerkondersteuning om daarna terug naar nomale modus te gaan ?
            Het is wel duidelijk dat hitmanpro bij voorkeur wordt uitgevoerd in veilige modus met netwerkondersteuning.

De automatiseringsopdracht is dan:
            Je bent in normale modus
            Scheduler herstart de pc op de ingestelde tijd in veilige modus met netwerkondersteuning ( voor de updates ) en start hitmanpro (/silent of /verysilent)
            Na afloop herstart automatisch de pc terug in normale modus en geeft dan het hitmanpro rapport.

Is dit doenbaar ? Het zou mooi zijn moest dit kunnen, maar ik vrees dat het niet kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hawke
              En wat nu als je geen wachtwoord hebt ingesteld? Taakplanner geeft de melding dat taak niet kan worden uitgevoerd als er geen ww wordt ingevoerd.
              ik heb hetzelfde probleem. indien ik niks invul, registreert hij de taak wel, maar voert hem daarna niet uit. (melding is zoiets als "kan taak niet uitvoeren ivm geen wachtwoord")

indien ik zomaar een wachtwoord invul geeft hij een foutmelding en
              registreert hij de taak helemaal niet. (melding is zoiets als "u heeft geen recht om toegang te verkrijgen tot programma")

voor de goede orde; ik heb helemaal geen wachtwoord op mijn pc zitten

groet.
              Last edited by egon; 24-01-05, 15:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door egon
                ik heb hetzelfde probleem. indien ik niks invul, registreert hij de taak wel, maar voert hem daarna niet uit. (melding is zoiets als "kan taak niet uitvoeren ivm geen wachtwoord")

indien ik zomaar een wachtwoord invul geeft hij een foutmelding en
                registreert hij de taak helemaal niet. (melding is zoiets als "u heeft geen recht om toegang te verkrijgen tot programma")

voor de goede orde; ik heb helemaal geen wachtwoord op mijn pc zitten

groet.

Wanneer je op tabblad Taken de optie 'Alleen uitvoeren indien aangemeld' aanvinkt werkt het zonder dat je een ww invult.

Comment

het werkt! geweldig.

bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markloman
                    Mensen die graag Hitman Pro op gezette tijden willen uitvoeren kunnen gebruik maken van de taakplanner in Windows. Deze kun je oproepen door op Geplande taken te klikken in het Configuratiescherm.
                    1. Klik op Een nieuwe taak toevoegen
                    2. Klik op Volgende en heb even geduld (Windows stelt een lijst samen)
                    3. Klik op Bladeren
                    4. Blader naar het pad waar Hitman Pro is geïnstalleerd (bijvoorbeeld C:\Program Files\Hitman Pro).
                    5. Selecteer het bestand hitmanpro.exe en klik op Openen
                    6. Geef de taak een naam en geef aan wanneer de taak moet worden herhaald en klik op Volgende
                    7. Geef een Starttijd en Startdatum op en klik op Volgende
                    8. Geef een naam en het bijbehorende wachtwoord op van een beheerder (administrator) en klik op Volgende
                    9. Plaats een vinkje in het vakje voor Geavanceerde eigenschappen... en klik op Voltooien
                    10. Voeg nu in het veld achter Uitvoeren de schakeloptie /silent toe. Voorbeeld: "C:\Program Files\Hitman Pro\hitmanpro.exe" /silent
                    11. Klik op OK

De taak zal nu op het gespecificeerde tijdstip worden uitgevoerd. Hierbij zullen de instellingen van de vorige keer dat Hitman Pro werd uitgevoerd worden gebruikt. Verder zal Hitman Pro dankzij de schakeloptie /silent geen vragen aan de gebruiker stellen.
                    Geacht forum (c.q. Hr. Loman),
                    Volgens de handleiding van dhr. Loman heb ik getracht het programma automatisch te laten starten bij het opstarten van de computer. Helaas werkt dat bij mij (nog) niet. Het programma gaat niet verder dan het openingsscherm van HitMan Pro.
                    Wat heb ik foutief ingesteld?
                    Systeem: Win XP pro
                    Met vriendelijke groet,
                    Jan

Comment

Je hebt dan waarschijnlijk de schakeloptie /silent vergeten.
                      HitmanPro 3.6

Comment

Nee de schakeloptie /silent heb ik niet vergeten. Of is het zo, dat ik dat tijdens de installatie had moeten toevoegen ? Ik heb nu via configuratiescherm > geplande taken > via eigenschappen van HitMan pro deze schakeloptie toegevoegd. Zit het misschien in de taakplanner waar ik heb staan...uitvoeren bij aanmelden.

Comment

ik had het zelfde probleem.
                          maar je moet eerst "spatie" en dan /silent invullen.

ik heb een paar vragen

- spyware guard schijnt niet zelf te updaten
                          wanneer dit scherm geopend word en je niet zelf update, slaat hij
                          dit over. (?)

- draaien spyware guard & spyware blaster nu wel of niet op de achtergrond?
                          en indien ja, starten ze wanneer je je pc opstart of pas nadat je hitman hebt uitgevoerd? (als je spyware guard los installeert krijg je een icoontje rechtsonder in beeld....)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door egon
                            ik had het zelfde probleem.
                            maar je moet eerst "spatie" en dan /silent invullen.
                            Hoewel.... nu krijg ik een foutmelding in de trant van "kan bestand niet openen"

ik doe dit:

C:\PROGRA~1\HITMAN~1\HITMAN~1.EXE /silent

en dat wordt automatisch veranderd in dit:

C:\PROGRA~1\HITMAN~1\hitmanpro.exe /silent

indien ik de spatie voor /silent weglaat, start het programma uberhaupt niet op...

Comment

Als ik nu die hele schakeloptie weglaat zou het programma dan wel automatisch opstarten ? Op de taakbalk zie ik nl. ook geen ikoontje verschijnen wat wel het geval is indien ik handmatig opstart !! Misschien dat dhr. Loman (of een andere gebruiker) nog suggesties heeft !!

Comment

Working...
                              X