Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met uninstall

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen met uninstall

Ik gebruik windows 2000 professional.
    De eerste keer het programma gebruiken lukte totdat hij bij ad-aware kwam.
    Toen gaf hij ene melding dat ik ad-aware verder met de hand moest bedienen, in die trant.
    Eventueel liep het programma vast ik geloof bij Spy Sweeper.
    Sindsdien als ik het programma probeer te openen, geeft hij de volgende melding:
    "Kan een bestand in een tijdelijke map niet uitvoeren. Uitvoeren wordt afgesloten. Fout 2: The system cannot find the file specified."

Probeer ik hem te de-installeren in Add/Remove Programs. Krijg ik dezelfde melding.
    Ga ik naar de map van Hitman Pro in de Program Files. Ik probeer de unins000.exe en krijg weer dezelfde melding.
    Ik probeer het bestand "D:\Program Files\Hitman Pro\uninstall\uninstall.exe" en krijg de volgende melding:
    "Line 0 (File "D:\Program Files\Hitman Pro\uninstall\uninstall.exe"):

RunWait ( $HitmanProPath & "\unins000.exe /silent" )

Error: Unable to execute the external program.

The system cannot find the file specified."

Ik zie dat in de aangegeven map ("D:\Program Files\Hitman Pro\uninstall\") beide bestanden gewoon aanwezig zijn ("uninstall.exe" en "unins000.exe").
    "unins000.exe" is zelfs aanwezig in de map "D:\Program Files\Hitman Pro\".

ik weet dus niet waar het aan ligt en daarom heb ik deze topic hier aangemaakt.

ik heb trouwens nog eens de log doorgekeken (zie http://www.dan01.com/Hitman%20Pro%20...2015-27-37.htm)

Ik heb hier ook nog een paar vragen over:

"Windows Temp folder and Internet Explorer Temporary Internet Files deleted to speed up scans (gained 40 MB)"
    kan dit geen kwaad voor dingen als opgeslagen wachtwoorden? (ben niet zeker waar deze worden vastgehouden)

"File Golden Eye, version 2.0, c:\backup\more\desktop\goldeneye.lnk"
    Hier snap ik nu niks van. Deze link heb ik zelf met de hand gemaakt. Deze link gaat naar een lokale map met videobestanden van het spel GoldenEye voor de Nintendo 64. Dit zou een Monitor zijn? hoezo dit? Er zit een versie aan vast? Mijn GoldenEye link heeft ook al geen spatie.. alhoewel de G en de 2e E wel hoofdletters zijn.

"File Golden Eye, version 2.0, c:\documents and settings\wouter\desktop\goldeneye.lnk"
    "File Golden Eye, version 2.0, d:\documents and settings\wouter\recent\goldeneye.lnk"
    "File Golden Eye, version 2.0, d:\documents and settings\wouter\desktop\goldeneye.lnk"
    dezelfde gevallen

ik vond het al zo vreemd dat m'n desktop opeens een icoontje miste..

nog iets:

mijn norton antivirus 2001 deed het vandaag opeens niet meer als ik rechtermuis bestand en dan scan met norton antivirus deed.
    kon deze ook niet de-installeren in Add/Remove Programs.
    heb de Rnav2003.exe uninstaller gebruikt en nou is ie er af.
    Probeer ik hem opnieuw te installeren, wil de cd niet automatisch opstarten (rechtermuisknop in deze computer op de cd speler en dan AutoPlay werkt ook niet). Dit probleem nooit eerder gehad, en ik weet zeker dat de cd niet zomaar opeens iets mis mee is, er wordt nooit iets mee gedaan en hij ligt gewoon veilig in een kast (in jewelcase). Dus ik doe rechtermuis en openen. Ik ga naar de Norton setup en probeer deze te openen. Het lijkt goed te gaan maar krijg binnen ong. 2 seconden al de volgende melding:
    "Setup is unable to run a program needed to proceed with the installation. Restart your system and try again.

Error 105."

Meteen daarna de volgende melding:
    "ISSET_SE caused a Stack Fault in module <unknown>xxxxxxxxxxxxxISSET_SE will close."
    de x'en betekent dat dit steeds varieert. zitten wazige karakters tussen, begint met "16Fx:" beide keren dat ik het probeerde.

Ik heb zo'n vermoeden dat de windows installer het niet doet, corrupt is of gewoonweg gewoon weg is. heb ik ooit eerder gehad.. dat is echt vervelend om op te lossen meen ik me te herinneren.

Graag Snel Verhelpen.

Alvast bedankt voor alle reacties.. ik hoop dat dit dus snel opgelost kan worden. Ik zal zelf ook nog even kijken of ik mijn windows installer opnieuw kan installeren of iets dergelijks. Als dat meteen alle problemen oplost, zou geweldig zijn, maar dan dient deze topic toch voor wat extra knowledge over voorgekomen problemen dacht ik zo.

De groeten en alvast bedankt.

Allereerst is Hitman Pro een schil voor Ad-Aware, Spy Sweeper, Spybot, SpywareBlaster etc. Dus als er nadien iets mis is met je computer, dan wordt dit veroorzaakt door de anti-spyware definities van de bedrijven die de genoemde programma's maken. Zo lijkt mij het verwijderen van de snelkoppeling naar goldeneye ook wat overdone al zou het volgens Webroot, de ontwikkelaar van Spy Sweeper, moeten.

Het verwijderen van spyware levert in sommige gevallen problemen op. Spyware is soms zo nauw verweven met Windows dat het moeilijk te verwijderen is en soms vervelende bijwerkingen geeft. Het beste is na het uitvoeren van Hitman Pro de computer opnieuw op te starten en daarna nog een keer Hitman Pro uit te voeren. Programma's die naderhand nog niet goed werken moet je waarschijnlijk opnieuw installeren.

Hitman Pro in Veilige modus opstarten
    Daarnaast is het ook verstandig Hitman Pro een keer in Veilige modus uit te voeren. Vooral als je vermoed dat niet alle spyware is verwijderd door de externe componenten (Ad-Aware, Spy Sweeper, etc).
    De computer kun je opstarten in Veilige modus door enkele keren op F8 te drukken op het moment dat het Windows XP logo verschijnt tijdens het opstarten van Windows.

Verwijderen van Hitman Pro
    Als je Hitman Pro niet kunt verwijderen middels het onderdeel Software in het Configuratiescherm, dan kun je Hitman Pro ook handmatig verwijderen. Want Hitman Pro zelf maakt helemaal geen spannende wijzigingen op je systeem:
    1. Het installeert de nodige bestanden in bijvoorbeeld C:\Program Files\Hitman Pro. Deze kun je handmatig verwijderen met de Windows Verkenner.
    2. Het maakt een sleutel in het register aan op deze lokatie: HKEY_CURRENT_USER\Software\Hitman Pro. Aan de hand van de waarden onder deze sleutel voert Hitman Pro de nodige acties uit. Deze sleutel kun je handmatig verwijderen met regedit (alleen doen als je vaker met regedit hebt gewerkt en weet wat je doet).
    3. De setup van Hitman Pro maakt een sleutel aan in het Uninstall gedeelte van het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Hitman Pro_is1. Deze sleutel kun je ook handmatig verwijderen, wederom met regedit (alleen doen als je vaker met regedit hebt gewerkt en weet wat je doet). Als je deze sleutel hebt verwijderd, dan komt Hitman Pro niet meer voor in het onderdeel Software van het Configuratiescherm.
    4. De externe componenten hebben allen hun eigen Uninstall record in het onderdeel Software van het Configuratiescherm.

HTML Applicaties (HTA's)
    Mocht je tijdens een Hitman Pro sessie meer dan de aanbevolen opties hebben ingeschakeld, dan heb je hoogstwaarschijnlijk in het gebruikersoppervlak van Hitman Pro ook de optie HTML Applicaties (HTAs) uitschakelen aangevinkt. Er verschijnt voor het uitvoeren van Hitman Pro nog een waarschuwing met Ja en Nee waarna de onderdelen Software en Gebruikersaccounts in het Configuratiescherm niet meer zullen functioneren (zoals al in de waarschuwing op werd gewezen). Dit houdt ook in dat alle andere applicaties die gebruik maken of gebaseerd zijn op HTA dan ook niet meer werken - wat meteen het voordeel en nadeel is van HTAs uitschakelen.
    Je kunt HTAs weer inschakelen door Hitman Pro Undo te gebruiken en alleen de optie HTML Applicaties (HTAs) inschakelen aan te vinken. Hitman Pro Undo vindt je in het Start menu: Start / Alle programma's / Hitman Pro / Hitman Pro Undo.

Succes!
    Last edited by markloman; 21-12-04, 22:51.
    HitmanPro 3.6

Comment

volgens mij ligt het probleem ergens anders..

Sorry als ik onduidelijk was, maar ik gebruik windows 2000 pro.

ook is het goldeneye geval totaal geen probleem, want ik heb de link gewoon opnieuw aangemaakt.

het gaat er mij om dat ik een oplossing wil voor de foutmeldingen die zeggen dat een bastand in de tijdelijk map niet uitgevoerd kan worden. hoe los ik dit op? ik ben bang dat ik straks niks meer kan installeren of de-installeren. dadelijk moet ik nog mijn image terugzetten en ik wil het toch liever anders oplossen. het gaat er mij dus niet om om gewoonweg hitman pro te de-installeren, maar ook mijn norton antivirus te kunnen reinstalleren en evt andere programma's die problemen hebben.

ik ben er overigens heel zeker van dat ik de HTA's niet heb uitgeschakeld. ik kan immers gewoon naar de Add/Remove Programs en ook kan ik gewoon de Gebruikeraccounts bekijken enzo. ik ben geen gebruikers kwijt, en ik kon er ook gewoon 1 aanmaken en verwijderen. lijkt me niks mis mee.

ik zal de veilige modus eens uitproberen maar ik betwijfel of dat iets oplost.. schijnbaar mist het systeem een bestand of iets dergelijks.

ik had trouwens een vraag over de temp folders die verwijderd worden.. heb je gemist denk ik. kan dat geen kwaad voor de opgeslagen wachtwoorden?

ik heb overigens aardig wat kennis over werken met computers, ik zit namelijk in het 4e jaar van de opleiding systeembeheerder (ICT) en heb veel ervaring van oa. hobby'en.

PS niet werkende programma's opnieuw installeren gaat moeilijk als je een foutmelding blijft krijgen wanneer je dit probeert..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door onbekende
        ik had trouwens een vraag over de temp folders die verwijderd worden.. heb je gemist denk ik. kan dat geen kwaad voor de opgeslagen wachtwoorden?
        Volgens mij niet
        Bij mij doen alle opgeslagen wachtwoorden (die onder cookies zijn opgeslagen, die ander weet ik niet ik laat ze niet opslaan door windows) het in ieder geval gewoon nog na al een aantal keer hitmanpro gedraait te hebben...
        Groetjes,
        Adelaareye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door onbekende
          ik heb overigens aardig wat kennis over werken met computers, ik zit namelijk in het 4e jaar van de opleiding systeembeheerder (ICT) en heb veel ervaring van oa. hobby'en.
          ..
          Niet lullig bedoelt, maar hobby'en dat doen wereldwijd miljoenen anderen ook.
          Opleiding tot systeembeheerder zal in theorie ook aardig vlotten, echter ervaring doe je pas op in de praktijk. Gezien je posts mis je die.

Comment

niemand doet hier lullig

dan zal ik even niet lullig terug doen:
            jij kent me ook zo goed in real life dat jij precies weet wie ik ben en hoeveel kennis ik heb. ik weet dat ik niet alles weet over het besturingssysteem, maar ik weet heel at meer van werken/omgaan met computers en problemen oplossen dan de meerderheid van de mensheid. Ik neem aan dat jij wel alle ervaring hebt en zo waarvan je meent dat ik ze niet hebt? want anders lijkt het me een nogal overbodige post. help me liever met deze kennis van jou, ik vraag om niks anders dan hulp.

---

even terug naar mijn probleem ipv stom offtopic gedoe.

in de veilige modus kon ik hitman pro de-installeren, maar de andere problemen blijven. ik kan veel dingen niet installeren/de-installeren.
            gelukkig kon ik wel AVG Free Edition installeren, moet ik het daar mee doen als virusscanner. hopelijk is dat voldoende. ik vermoed dat dit programma niet de tijdelijke mappen gebruikt die mij problemen geeft bij andere installaties waardoor ik deze wel kon installeren.

Probleem: FOUTMELDING TIJDELIJKE MAPPEN BIJ INSTALLATIES
            Vraag: HOE LOS IK DIT OP?

Comment

Oke, ik zal trachten je verder te helpen met al je vragen en verder geen goed bedoelt advies meer geven.
              Oude vermeldingen en ongebruikte programma's verwijderen via register.
              Zelfs al volg je de voorgeschreven manier om programma's te verwijderen (via Configuratiescherm / Software) soms blijft het bewuste programma gewoon in het venster Geïnstalleerde programma's staan. Ook als je het programma daarna nogmaals wilt verwijderen met de knop Programma's wijzigen of verwijderen, krijg je steevast de melding dat het programma niet langer meer bestaat. Erg vervelend dus.
              Je kunt deze spookmeldingen alsnog vanuit het register verwijderen: ga naar de Register Editor (via Uitvoeren, en typ regedit). Selecteer de map HKEY_LOCAL_MACHlNE \ SOFTWARE \Microsoft \ Windows \ CurentVersion \ Uninstall. Met een klik op het plusje krijg je de hele lijst te zien. Zoek hier de naam van het betreffend programma en verwijder de betreffende melding. Wanneer je nu het register sluit, zal de spookmelding verdwenen zijn.
              Wanneer je daarna de programma's pcbugdoctot of regscrub download en gaat activeren zal je register netjes opgeschoond worden.

De gratis AVG Free Edition versie werkt nog maar tot januari.
              Daarna kun je of de 30 dagen gratis testversie van AVG (7.0) downloaden of je kiest voor een andere virusscanner. Zelf heb ik 3 jaar gebruik gemaakt van AVG, ben alleen niet van plan te gaan betalen voor een virusscanner en de betaalde gehackte versies die ik gebruikt en getest heb voldoen m.i. totaal niet. Zelf maak ik sinds een 2-tal maanden gebruik van BitDdefender Free Edition versie 7.2 en naar volle tevredenheid. Scans kan je op meerdere tijden laten lopen en ook de updates laat ik ieder uur binnenkomen.
              Wil je gratis gebruik maken van een online virusscan om je pc te laten controleren op virussen,
              kijk dan eens op 1 van onderstaande sites en laat daarvandaan je pc scannen:
              TrendMicro http://housecall.trendmicro.com/hous...start_corp.asp
              RAV http://www.ravantivirus.com/scan/
              Symantec http://security2.norton.com/
              McAfee http://us.mcafee.com/root/mfs/default.asp
              Bitdefender http://www.bitdefender.com/scan/licence.php
              Ben je met je huidige virusscanner up-to-date en laat je die na iedere update je harde schijf scannen, dan zal een online virusscanner zeer waarschijnlijk dan ook niets kunnen vinden.
              Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.
              Sorry ik had over je probleem v.w.b. tijdelijke mappen heen gelezen.
              Welke foutmelding krijg je?
              Last edited by Gerwin; 24-12-04, 15:17.

Comment

werkt AVG Free Edition alleen nog maar tot Januari? Ik heb daar nergens wat over gelezen. wat een tegenvaller...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quintus112
                  werkt AVG Free Edition alleen nog maar tot Januari? Ik heb daar nergens wat over gelezen. wat een tegenvaller...
                  Wanneer je Windows xp hebt inclusief servicepack 2 dan heb je inmiddels al meldingen voorbij zien komen dat je anti-virus software niet meer up-to-date is. Of je stapt dus over op de 30-dagen versie (7.0) of de betaalde.
                  Ik heb reeds een paar maal gemerkt en tegelijkertijd ook in de vakbladen en op internet gelezen dat het laatste jaar avg her en der wat steekjes laat vallen. Ofwel het heeft zijn beste tijd jammer genoeg gehad, want ik ben er jarenlang fan van geweest.
                  Zie http://www.grisoft.com/us/us_index.php voor de mededeling dat de support 31 januari 2005 stopt op de gratis versie. Voor die tijd een andere virusscanner (bijv. BitDefender free edition 7.2) nemen.
                  Succes.

Comment

Dat bericht gaat erover dat ze de support van 6.0 stoppen. Uiterraard proberen ze dan om je de pro versie aan te smeren maar er is ook een free version.

hier kun je de Free version van 7.0 halen.

quote uit hun forum:
                    "Several people though, seem to have downloaded the wrong version and got the full or trial versions. To ensure that hasn't happened to you go to [free.grisoft.com] and try getting another copy if you are prompted to input a registration number."

Comment

Verhaal ken ik, lees het nogmaals en probeer maar eens een nieuwe gratis versie van avg te downloaden: http://free.grisoft.com/softw/70free...ee_298a417.exe
                      je ziet dan dat alleen versie 7.0 nog beschikbaar is.
                      Updates voor versie 6.0 stopt echt na 31 januari 2005.

Comment

ik heb 6.0 nooit gebruikt, goede verhalen over gehoord. 7.0 is niet per definitie "betalen". het is denk ik wel zo dat de Free versie minder opties heeft dan de Pro versie. dus voor de experts een reden om een andere AV te proberen.

Comment

best wel grappig, alles wat er tot nu toe hier gezegd is, wist ik al.

het is trouwens totaal geen probleem dat ik sommige dingen niet zou kunnen de-installeren, daar kan ik wel mee leven. en als er iets gedeinstalleerd is en toch in de Add/Remove Programs blijft staan, zegt ie bij mij vaak dat de entry ongeldig is en vraagt of ik hem eruit wil hebben. simpel dus, zeg ik gewoon ok, en hij is weg. zo niet, ga ik gewoon in de advanced tools van spybot, kan ik hem ook verwijderen

anyway,
                          de foutmelding die ik regelmatig krijg (bij het installeren van de meeste programma's):

___
                          "Unable to execute file in the temporary directory. Setup Aborted.

Error 2: System cannot find the file specified."
                          ___

nou ik vermoed dus dat er iets mis is met mijn temp dirs. of ik mis een zeker benodigd bestand, maar ik zou niet weten welke.
                          ik heb wel een idee voor een oplossing, namelijk:
                          de temp dir op een andere locatie zetten, oftewel, een andere temp dir gebruiken.
                          ik weet alleen niet hoe ik dit moet doen, sinds ze zitten standaard ingebakken in windows, en dan is het nog de vraag welke temp dir gebruikt wordt, dus welke ik moet verhuizen.

ik ben bang dat deze regel er iets mee te maken heeft:
                          "Windows Temp folder and Internet Explorer Temporary Internet Files deleted to speed up scans (gained 40 MB)"

kan ik dit ongedaan maken?

Deze melding kreeg ik bij installeren van NAV 2001:
                          ___
                          "Setup is unable to run a program needed to proceed with the installation. Restart your system and try again.

Error 105."
                          ___

Meteen daarna de volgende melding:
                          ___
                          "ISSET_SE caused a Stack Fault in module <unknown>xxxxxxxxxxxxxISSET_SE will close."
                          ___
                          de x'en betekent dat dit steeds varieert. zitten wazige karakters tussen, begint met "16Fx:" beide keren dat ik het probeerde.

meer info hierover in mijn 1e post.

Comment

Het lijkt erop dat er wat problemen met je harde schijf zijn.
                            Heb je al gekeken in de eventlogfiles? En zo ja staat daar dan bij toepassing of systeem niets vreemds?
                            Om te weten wat je tijdelijke schijfruimte binnen Windows is kun je via Start naar Uitvoeren en dan cmd intikken en <enter>.
                            Tik dan in: cd %tmp% dan heb je de 1e te pakken en met cd %temp% heb je de 2e te pakken. Je kan ook via Start ==> Configuratiescherm ==> Systeem ==> Omgevingsvariabelen. Dan zie je bovenin de 2 tijdelijke directories staan.
                            Al zolang ik met Microsoft producten werk (15 jaar) zorg ik altijd dat dit 1 en dezelfde directory is.
                            Kijk voor 1 van je foutmeldingen eens bij:
                            Microsoft support is here to help you with Microsoft products. Find how-to articles, videos, and training for Microsoft 365, Windows, Surface, and more.

Voor andere foutmeldingen bij:

Hier kun je ze op alfabet terugvinden.
                            Met Google of het gebruik van Copernic kom je al een heel eind.
                            Maak het werken vanaf de command-prompt je eigen, alleen dan kun je een pro worden. Maar dat is alleen een tip.
                            Last edited by Gerwin; 26-12-04, 21:30.

Comment

Zoals ik hieruit opmaak is er dus een programma verantwoordelijk voor het telkens verwijderen van je Tempfiles.
                              Welke antispyware en andere scanners heb je op je systeem staan die samen met windows worden opgestart? Kijk daar eens in de opties ervan of dat nergens staat ingesteld.
                              Microsoft MVP - Consumer Security
                              Director of Research @ Malwarebytes
                              Mijn Blog

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X