Video handleiding "Het herstellen van een Backup." (bevat geluid):
Het herstellen van een Backup.
Teksthandleiding "Het herstellen van een Backup.":
Ik ga er in deze situatie vanuit dat ik zojuist per ongeluk al mijn documenten heb verwijderd en dat deze bestanden ook niet meer in de prullenbak terug te vinden zijn. Wel heb ik een backup gemaakt van de map mijn documenten met een uitzondering op de map "mijn afbeeldingen".
Allereerst start ik Backup4all. Ik kom uit in het hoofdscherm.

Aan de linkerkant staan alle beschikbare backuptaken. Aangezien ik Mijn Documenten wil herstellen, klik ik met de rechteruisknop op de backuptaak "mijn documenten" en kies voor de optie "terugzetten".

In het volgende venster kan ik enkele keuzes maken. Zo kan ik om te beginnen kiezen of ik de backup wil herstellen naar de oorspronkelijke locatie, of naar een andere locatie. Ik maak hier geen wijziging op omdat ik de Backup terug wil plaatsen naar de plek waar ik hem vandaan haalde.
Vervolgens kan ik de prioriteit van de backuptaak instellen. Een hogere prioriteit kan resulteren in een snellere backup maar kan het systeem mogelijk wat instabieler maken. Een lagere prioriteit zorgt ervoor dat het terugzetten van de backup langer duurt maar dat er meer bronnen overblijven voor andere systeemprocessen.
Daarna kan ik kiezen hoe ik wil herstellen. Ik heb de volgende 4 opties:
1. Volledig
Herstel -alle- bestanden uit de laatste Back-up.
2. Standaard (kies uit laatste bestandsversies)
Herstel vooraf te selecteren bestanden uit de laatste Back-up.
3. Standaard (filter de laatste bestandsversies)
Herstel bestanden gebruik makende van geavanceerde filters, uit de laatste Back-up.
4. Standaard (terugzetten van iedere bestandsversie)
Maak volledige keuze. Kies uit welke backup, je welke bestanden wilt terugzetten.
In dit geval kies ik de eerste optie omdat ik 'per ongeluk' -al- mijn bestanden heb verwijderd. Zou het gaan om enkele bestanden, dan kan ik de tweede kiezen. Ik klik op volgende.

Ik krijg een overzicht te zien met mijn gekozen instellingen. Ik klik op voltooien.

De backup zal vervolgens starten. Dit is onderaan het scherm te zien.

Mochten er nog bestanden in de map aanwezig zijn die ook in de backup aanwezig zijn, dan wordt het volgende venster weergegeven. Ik kan hier kiezen wat ik met de bestanden wil doen.

Nadat ik mijn keuze gemaakt heb zal het herstel verder gaan.
Eventueel kan ik het volgende scherm te zien krijgen:

Indien je dit wilt kun je het logboek weergeven om te zien wat er fout ging bij de backup. De inhoud van het logbestand is ook waardevol als troubleshoot informatie om hier op het forum te plaatsen.
De bestanden zijn nu hersteld.