Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Naamloos Netwerk beheerd mijn PC!?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Naamloos Netwerk beheerd mijn PC!?

Goedemorgen,

Mijn Acer lap-top, windows 7 met Lan is, ben ik bang, niet meer te redden!
    Tot een mnd of 2 terug had ikook nog router ertussen maar het "netwerk" dat zich aan mijn pc opdrinkt maakte opeens zelfs kontact tewijl mijn router uitstond, dus toen maar op de Lan-kabel overgestapt. Vanavond ontdekte ik dat zelfs mijn Andriod en gsm via wifi, bluetooth of de radio gebruikt werden en had ik geen verbinding meer met internet maar een naamloos netwerk.
    Ondertussen gebeuren er bizarre dingen die ik niet als kloppend geheel zou kunnen vertalen omdat ik er totaal geen verstand van heb maar ik heb al zoveel uren besteed aan het doorzoeken van me lap-top dat ik zeker weet dat er iets goed mis is.
    Ik brows op Firefox en explorer was opeens niet meer te vinden maar toch komen er steeds bestanden en scripts van IE die op een extern divice bleek te staan maar dus op mijn divice met google chrome.....
    Ook denk ik dat mijn internet pagina's gemanipuleerd worden en zo mijn inlog gegevens achterhaalt worden want op al mijn accounts word ingebroken. Ik heb al een paar x bericht gekregen dat iemand pagina's op mijn account aan het veranderen is.
    Verder zie ik steeds meer veranderingen in het apparaat beheer. Meer adaptors en processors en vooral op, lokatie onbekend en extern divice.
    Mijn bestanden worden gedeeld en mappen raken op slot voor mij!.
    Ik ben radeloos en een leek.....wat nu?

Groet Monique
    Last edited by Moxxx; 21-07-13, 04:32.

Naamloos Netwerk beheerd mijn PC!?

Enneuh, voor het geval ik niet trasseerbaar ga zijn...
    Voor ik mijn bericht wilde plaatsen werd ik opeens uitgelogd en kreeg ik bericht van firefox dat ze hebben kunnen voorkomen dat deze pagina automatisch werd doorgestuurd naar een andere pagina.
    Ik weet sooms echt niet meer wat waar is en wat niet ....arch!

grt Monique

Comment

Goedemorgen Monique,

Ik denk dat het het beste is om eerst eens te scannen met jouw virusscanner en met Malwarebytes. (free download)
      Doe dit dan bij voorkeur in veilige modus.
      Dit doe je door bij het opstarten van de computer herhaaldelijk op F8 te tikken.
      Dan kom je in een zwart scherm met diverse mogelijkheden en daar kies je voor veilige modus zonder netwerk verbinding (of zoiets)
      Zorg er wel voor die tijd voor dat je virusscanner en malwarebytes up to date zijn.
      Dan de computer grondig laten controleren met beide, en laten schoonmaken. (bewaar de logbestanden van de gegevens, die zijn later nog nodig mss.)
      Zijn er vreemde dingen gevonden kan je misschien beter een topic aanmaken in het volgende forum:

Nadat je dit eerst heb uitgevoerd: http://www.nucia.eu/forum/threads/12...richt-plaatst!

P.S. Na het weer afsluiten, start de computer weer normaal op.
      mvg, Peter

The future ain’t what it used to be.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moxxx Bekijk Berichten
        Tot een mnd of 2 terug had ikook nog router ertussen maar het "netwerk" dat zich aan mijn pc opdrinkt maakte opeens zelfs kontact tewijl mijn router uitstond, dus toen maar op de Lan-kabel overgestapt. Vanavond ontdekte ik dat zelfs mijn Andriod en gsm via wifi, bluetooth of de radio gebruikt werden en had ik geen verbinding meer met internet maar een naamloos netwerk.
        ik denk eerlijk gezegd dat er eigenlijk met je netwerk niet veel mis is en dat je gewoon verkeerde instellingen hebt ofso? dat of de AIVD verdenkt je van iets :P
        maar even serieus wat er zou moeten gebeuren als een hacker dit echt zou willen doen:
        - een virus op je computer zetten. (dat is niet echt heel moeilijk en als ik je verhaal lees verbaast me niks als je een paar virussen op je pc hebt)
        - een virus op je mobiel zetten (dat is bijna onmogelijk tenzij iemand jou een app stuurt en je die ook installeert)
        - een netwerk maken in jou huis of dicht genoeg bij jou huis zodat je apparaten dat signaal ook up kunnen oppikken

vooral punt 3 laat me denken dat je zelf iets verkeerd hebt gedaan in de instellingen ofso :P

en volgens mij is het niet mogelijk een android apparaat zo te hacken dat de hacker hem kan besturen

maar scan in ieder geval je computer eerst maar eens met malwarebytes en eventueel emsisoft emergency kit want daar zit zeker wel malware op

en dit is trouwens ook het verkeerde deel van het forum om het in te plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door christian1122 Bekijk Berichten
          en volgens mij is het niet mogelijk een android apparaat zo te hacken dat de hacker hem kan besturen
          Daar zou ik niet zo zeker van zijn :

Android-gebruikers kunnen zelf actie ondernemen om het masterkey-lek in Google's mobiele OS te dichten. Northeastern University's System Security Lab en beveili

@Moxx: Wil je zeker zijn dat je pc malwarevrij is, maak dan even een nieuw topic aan in de Hulp bij virusinfecties sectie zoals reeds aangegeven door pederoco.
          Dan kunnen we die piste uitsluiten.
          Last edited by Emphyrio; 21-07-13, 13:13.
          Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
          E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X