Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Backup maken van website en database

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Backup maken van website en database

Is dit programma ook geschikt om updates van je websites te maken maar dan automatisch?
    Ik heb een website en wil dat daarvan automatisch een backup gemaakt dus ook van de databases ed. Gaat dat hier ook mee?

Ha die satshow,

Het ligt eraan hoe deze websites uitgevoerd worden en hetzelfde geldt voor de database.

Welke programma's gebruik je om de HTTP en Database uit te voeren?
    (Je werkt met Windows neem ik aan he?)

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Ik gebruik avant browser en als ik nu wil updaten doe ik dat via phpmyadmin in het controle paneel van de hosting. Via de ftp trek ik af en toe de data die daar staat naar mijn pc toe.
      Ik heb namelijk een phpbb3 forum draaien dat best groot is en dat is wel handig elke dag vanzelf een update van te hebben.
      Ik heb windows vista draaien hier.

Comment

Hoi Satshow,

Ik ben bang dat Backup4all in deze geen hulp kan bieden.
        Ten eerste kan je geen FTP locatie als bron-locatie opgeven. Ten tweede is het systeem waar je vandaan wilt backuppen waarschijnlijk Linux en actief. De backup zou het beste vanuit dat systeem ook plaatsvinden.

Het enige wat je eventueel zou kunnen proberen (maar dit heb ik niet getest!) is op de server een cronjob instellen dat er elke X periode een backup wordt weggeschreven naar een via FTP benaderbare directorie (dit kan, dat weet ik zeker).
        Je kunt deze FTP directorie dan in Windows toevoegen als netwerklocatie.
        Deze kun je vervolgens wel opgeven als bron binnen Backup4all.

Maar in het geval van een backup die beschikbaar staat op een door FTP bereikbare locatie, zou je ook het binnenhalen volledig kunnen regelen door een BAT-bestand te schrijven.
        Backup4all zou er in dit geval niet eens aan te pas komen.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Dank je voor je antwoord, dat idee had ik al.
          Ga straks eens wat experimenteren aan de hand van de handleidingen hier.

Comment

Ik heb geprobeerd willekeurig iets te backuppen. Ik vind het nogal onduidelijk allemaal wat hij aan het doen is.
            Vind het onoverzichtelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door satshow Bekijk Berichten
              Ik heb geprobeerd willekeurig iets te backuppen. Ik vind het nogal onduidelijk allemaal wat hij aan het doen is.
              Vind het onoverzichtelijk.
              Heb je dit al eens bekeken? Denk dat er van weinig meer onduidelijk is.
              Spyware op je pc? Post een HijackThis log.
              Houd je Java software up-to-date!

Comment

Aan de hand daarvan heb ik een test gedaan. Er gebeurde vanalles maar wat precies geen idee.
                Kan heel het bestand niet eens terugvinden terwijl ik een aparte map heb gekozen daarvoor.

Comment

Hallo satshow,

Vertel even precies wat je gedaan hebt en wat je wilt weten/waar je achter wilt komen.
                  Dan ga ik kijken of het echt zo onduidelijk is of dat je gewoon niet wist waar je moest kijken .

Comment

Ik kom daar morgen even op terug, dan zal ik ook precies aangeven wat ik backup.

Comment

Dat is prima. Het heeft geen haast .

Comment

Denk dat de titel van deze topic niet meer echt klopt.
                        Ik ben nu een beetje verder gekomen, wat me niet duidelijk was gisteren is namelijk het volgende.
                        Ik maak een backup opdracht maar zie die nergens staan wat blijkt nu die staat dus in de rubriek sampels.
                        Maar als ik het goed begrijp allemaal is dit een ideaal programma om al je gegevens te backuppen, eventueel naar ftp toe.
                        Mocht je eventueel je pc moeten formateren dan kun je daarna al je gemaakte backups weer terugzetten zoals alle mailinstellingen en mails erin.
                        Ik maak altijd een map aan waar ik al mijn setup files heb staan en nog meer prive dingen die zijn zo in zijn geheel te backuppen dus.

Comment

Denk dat de titel van deze topic niet meer echt klopt.
                          Is niet zo heel erg, of jij moet er moeite mee hebben .
                          Ik maak een backup opdracht maar zie die nergens staan wat blijkt nu die staat dus in de rubriek sampels.
                          Dat is mogelijk ja . Je kunt zelf groepen ed. aanmaken en aanpassen, dus je kunt het naar wens inrichten.

Maar als ik het goed begrijp allemaal is dit een ideaal programma om al je gegevens te backuppen, eventueel naar ftp toe.
                          Mocht je eventueel je pc moeten formateren dan kun je daarna al je gemaakte backups weer terugzetten zoals alle mailinstellingen en mails erin.
                          Absoluut. En met de verschillende plug-ins kun je van sommige programma's direct backups maken, zonder eerst uit te hoeven zoeken welke bestanden van belang zijn.

Comment

Van de belangrijkste dingen zijn plugins in zie ik. Vooral de mail vind ik wel handig, is vaak een gedoe om dat goed te backuppen.
                            Toch eens in gedachte nemen om hem te kopen.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                            Working...
                            X