Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[B4A algemeen] Backup van externe harddisk naar externe harddisk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• [B4A algemeen] Backup van externe harddisk naar externe harddisk

Hoi,

Ik ben overtuigd van het aanschaffen van een backup programma. Ik lees alleen (ik ben echt leek) niets over het backuppen van externe schijf naar externe schijf. Ik heb twee WD 500 GB schijven. De ene staat vol en ik wil deze backuppen naar de andere.

Is Backup4all daar geschikt voor? En hoeveel tijd gaat dat kosten?

Groetjes,

D.

Je wilt de inhoud van een harde schijf kopiëren naar een andere? Dat kan je toch ook gewoon met de Windows Verkenner doen?

Comment

Hi Dudevic,

Ik snap niet wat je wil. De ene schijf zit vol, en je wilt dus je tweede schijf ook vol maken :-)?
      Indien je bestanden wilt verplaatsen (wat me ook niet logisch lijkt) kun je dit met Windows verkenner doen.
      Indien je automatisch wilt back-up-en kun je Backup4all hier prima voor gebruiken. Zijn het netwerkschijven of USB-schijven? 500 GB gaat in beide gevallen "wel even" duren .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Ja, dat begrijp ik nog wel. Maar dat kan toch iedereen? Waarom zou iemand dat uberhaupt dan aanschaffen? Ik dacht overigens dat een backup4all ook bestanden kleiner maakt waardoor het sneller gaat. Is dat zo?

Verder staat er ook nog info op mijn vaste harde schijf die gebackupt moet worden ...

Dus?

Comment

Hoi,

Ik werk met een laptop met 60 gb harde schijf. Ik heb muziek a 300 gb en fotomateriaal dat veel wordt bewerkt met fotoshop a 150 gb. De laptop is nog super en die ga ik dus niet vervangen. Ik werk dus veel met de externe schijf (alsof het DE vaste schijf is). Verder staan erop de laptop ook nog bestanden. Alle bestanden die ik noem worden gemuteerd en moeten bewaard blijven. Ik heb nu HELEMAAL geen backup!

Ik wil dus alle bestanden dubbel bewaren, of wel backuppen. Lijkt me slim, toch? Ik heb derhalve een tweede externe harde schijf gekocht om alle bestanden te kunnen opslaan als backup ...

Ben ik te volgen? of schrijf ik rare wensen?
          Last edited by Dudevic da Dude; 03-02-08, 22:25.

Comment

Ik snap wel wat je bedoelt. Je wilt in weze gewoon dat alles dat je opslaat op beide externe schijven terecht komt, als ik het goed begrijp?

Comment

Dat klopt. Met het gemak dat ik gewoon op een plek dingen kan opslaan en mee kan werken. En dat ik gerust kan zijn dat ik alles dubbel heb. Dus ...

Wat moet ik doen?
              Last edited by Dudevic da Dude; 03-02-08, 22:35.

Comment

Je zal een volledige backup van die schijf moeten maken. Als je dat met Backup4all zou doen, kun je later met dit programma de backup laten updaten. Dit kun je dan op tijd en regelmaat instellen.
                Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
                Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
                Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
                Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                Branders; Plextor 820SA.
                Speakers; Logitech z5500.
                Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

en de backup updaten kost minder tijd dan steeds via windows verkenner opnieuw kopieren? en welke versie van backup4all zou ik dan moeten nemen?

Overigens nog een vraagje: Hoe kan ik die 300gb aan muziek makkelijk ontdubbelen?

Comment

Wat me niet duidelijk is, is waarom (en of) je het naar twee externe schijven wilt back-up-en.

Backup4all kan alle bestanden comprimeren. Dit comprimeren kost tijd, waardoor de totale back-up duur toeneemt. Comprimeren zorgt voor minder opslagruimte. Je kunt dus meer data kwijt.

Voor netwerklocaties heb je Backup4all standard nodig.

(ontdubbelen?)

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
                      (ontdubbelen?)
                      De dubbele bestanden eruit halen neem ik aan.
                      Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
                      Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
                      Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
                      Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                      Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                      Branders; Plextor 820SA.
                      Speakers; Logitech z5500.
                      Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Stel:

Je hebt een VASTE schijf van 500 gb in je computer en die wil je backuppen. Dan koop je backup4all en je backupd naar een externe 500 gb harde schijf, toch?

Nou,

Bij mij is die vaste harde schijf uit het voorbeel hierboven een EXTERNE schijf van 500 GB omdat mijn vaste harde schijf te klein is voor alles wat ik wil opslaan. Laat ik het andere vragen: Wat is jullie advies voor het backuppen van deze situtie?

Verder:

Ik heb veel muziekbestanden van CD op mijn computer gezet en daar is later veel bij gekomen. Daar zit veel dubbel bij. Hoe haal ik die dubbele bestanden het makkelijkste weg?

Comment

Het snelst lijkt mij gewoon zoeken naar bestandsnamen, en kijken hoeveel bestanden je krijgt. Dan kan je ze vanaf daar direct verwijderen.

Comment

He 7th stranger,

Het lijkt me sterk dat jouw manier de snelste is. Het gaat om 27.000 mp3 bestanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dudevic da Dude Bekijk Berichten
                              Stel:

Je hebt een VASTE schijf van 500 gb in je computer en die wil je backuppen. Dan koop je backup4all en je backupd naar een externe 500 gb harde schijf, toch?
                              Dat kan.

Nou,

Bij mij is die vaste harde schijf uit het voorbeel hierboven een EXTERNE schijf van 500 GB omdat mijn vaste harde schijf te klein is voor alles wat ik wil opslaan. Laat ik het andere vragen: Wat is jullie advies voor het backuppen van deze situtie?
                              Exact hetzelfde.

Verder:Ik heb veel muziekbestanden van CD op mijn computer gezet en daar is later veel bij gekomen. Daar zit veel dubbel bij. Hoe haal ik die dubbele bestanden het makkelijkste weg?
                              Gebruik TreeSize Pro. Hierin zit een geavanceerde functie in om dubbele bestanden te zoeken.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X