Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volledige back-up maken (image)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Volledige back-up maken (image)

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Blackgate Webhosting biedt ook Back-up hosting aan.
    De prijzen zijn als volgt:
    Ruimte Prijs per maand
    1 GB € 3,95
    10 GB € 5,95
    50 GB € 7,95
    100 GB € 19,95
    Door de kortingcode NUCIA op te geven, ontvang je 20% korting op bovenstaande bedragen!

Voor meer informatie, zie http://www.blackgate.nl/backup/

Misschien ook een zinvolle overweging/aankoop voor mij???
    Ps. de url werkt hier zonet niet: Not Found
    The requested URL /backup/ was not found on this server. www.blackgate.nl

Sinds kort kreeg ik van vriend een externe HD merk LaCie/500 gieg, die via werk vriend als tekenaar, niet voldeed ivm "maken van 2 (te)gelijke harde backups", soort 2ling dinges oid, en deze was gloednieuw.

Software gevonden voor niet de MAC, maar Windows erbij en ook backup gemaakt, maar is me allemaal veel te moeilijk en zou niet weten hoe evt later 'bv copie c-partitie" terug te zetten!

Ben nog niet zo modern in deze dingen, heb niet eens een usb stick, en voorheen had ik altijd elders een ghost-image, en archiefmap mail (dbx) apart elders staan

Wat of welke raad je me aan, moet echt supersimpel en in NL zijn, gelijk aan zoals ik dus meestal ook ben
    onderhoud en beveiliging: Eset Smart Security (V6),Hijackthis, Ccleaner, Auslogics Defrag, WinUtilities, SpybotSD, ,Malwarebytes, soms online Bitdefender enz

hardware: Biostar GF8200-M2+ Socket AM2+ Micro ATX Motherboard,
    GeForce 8200 Chipset, Supports AM2+/AM2 CPUs, Dual DDR2 1066, SATA 3Gb/s RAID, PCI-E 2.0, Hybrid SLI, w/ VGA, GB LAN, 6-Ch Audio.

Hi Muisje,

Ik lees je berichtje nu pas, schandalig .
    De URL werkt niet inderdaad, ik heb dit doorgegeven aan Blackgate.

Een externe hard disk is een prima back-up locaie.
    Backup4all is een product wat jij waarschijnlijk kunt gebruiken.

Wat wil je precies weten?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Hi Muisje,

Ik lees je berichtje nu pas, schandalig .
      De URL werkt niet inderdaad, ik heb dit doorgegeven aan Blackgate.

Een externe hard disk is een prima back-up locaie.
      Backup4all is een product wat jij waarschijnlijk kunt gebruiken.

Wat wil je precies weten?
      Oke dan, beetje later maar heb toch nog niets gevonden wat me prettig en simpel lijkt
      Heb elders hier Backup4all en handleiding gelezen...
      Wat ik echt zoek is dus een dagelijkse image van hele partitie C, en dus ook data en wijzigingen bijhoudt, zal soms qua giegs oplopen tot tussen de 7-10 , afhankelijk van welke progs ik gebruik maak.

Verder dus heel simpel en in NL, snel terug te zetten zodra dit nodig , niet zo duur , en mag ook andere zijn als iemand hier betere nog weet?
      Valt mee mijn "eisenpakket" toch?
      onderhoud en beveiliging: Eset Smart Security (V6),Hijackthis, Ccleaner, Auslogics Defrag, WinUtilities, SpybotSD, ,Malwarebytes, soms online Bitdefender enz

GeForce 8200 Chipset, Supports AM2+/AM2 CPUs, Dual DDR2 1066, SATA 3Gb/s RAID, PCI-E 2.0, Hybrid SLI, w/ VGA, GB LAN, 6-Ch Audio.

Comment

Hi,

Backup4all werkt aan een imageprogramma maar dit zal niet voor 2009 het licht zien.
        Goede producten zijn Norton Ghost en Acronis Disk Director, waarvan ik beide betwijfel of ze in de categorie 'goedkoop' en 'Nederlands' vallen (Ghost misschien wel).

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Hi,

Backup4all werkt aan een imageprogramma maar dit zal niet voor 2009 het licht zien.
          Goede producten zijn Norton Ghost en Acronis Disk Director, waarvan ik beide betwijfel of ze in de categorie 'goedkoop' en 'Nederlands' vallen (Ghost misschien wel).
          Over die Acronis Disk Director heb ik even naar gezocht en vond dit:

Is intussen wel in NL maar best nog duur helaas
          Toen zag ik ook deze nog....Cobian

Tja wat is nu wijsheid (of ervaring met beiden) he?

Comment

Ghost en DD zijn professionele producten die ook in grote bedrijven worden ingezet. Cobian ben ik niet bekend mee.

Cobian heeft (voor zover ik het daar kan lezen) geen extra functies t.o.v. Backup4all.

Edit:
            Misschien heb je hier wat aan: http://www.schoonepc.nl/optim/backup.html, kopje "Het gebruik van Partition Saving".
            Last edited by Eagle Creek; 03-04-08, 15:23.

Comment

Ghost en DD zijn professionele producten die ook in grote bedrijven worden ingezet. Cobian ben ik niet bekend mee.

Cobian heeft (voor zover ik het daar kan lezen) geen extra functies t.o.v. Backup4all.
              Ghost werkte voorheen (legale via mijn pc leverancier gehad) altijd geweldig goed!
              Maar ...wegens oogaandoening , deels nog progressief( zie nu bijna 40 % nog), zie ik steeds minder...dwz "selectief minder" en wisselt soms nog...Ghost maar ook dingen nu in de BIOS doen is voor mij onleesbaar helaas.
              Daarom let ik via screenshots van elk prog ook op uiterlijke/interface en rest gebruikers vriendelijkheid, aanpassing lettergrootte enz.

Cobian ben ik vandaag gaan testen , en niet omdat deze gratis is, maar heeft dezelfde mogelijkheden als Backup4all. (zoals in andere topic hier beschreven)

Tot nu toe en via logboek, zag ik wel errors , waar bijna allen temp.bestandjes en enkele keer omdat een prog. nog hier actief was, maar gezien de grootte van partitie C hier en deze image, vrijwel gelijk.
              Dagelijks wordt de image bijgewerkt ook, smtp intellingen zijn er, (ftp ook) en mocht deze niet bevallen, zal deze op andere pc testen ook, dan probeer ik zeker ook Backup4all en als voor mij voldoet, kopen!

Comment

Nog steeds ben ik Cobian aan het testen en dagelijks nu een full image van C op vaste tijd (ong 8 gieg in 40-45 min). Prog is niet zwaar voor systeem en je kan tussendoor nog andere klusjes doen al postings, mailen enz
                Kan pas echt weten of alles oke is als ik de image terugzet, (desnoods op andere externe HD) maar nog niet aan toegekomen.
                Wel is fijn dat je zonder compressie o.a. in de aangemaakte map kan kijken en naar actuele data kijkt en ziet: klopt exact.
                In bijgeleverde fouten rapport tot nu toe geen belangrijke errors gezien.

Veel freeware progs hebben nadelen en met licenties meer opties, mogelijk deze ook , maar kan ik iig pas vertellen als ik deze Cobian langer gebruik of als iemand anders deze ook test en vergelijkt met de bestaande op dit gebied en ook niet zo duur zijn zoals Backup4all?

Comment

Als ik dit draadje even mag afstoffen.
                  Hoe staat het er voor met Cobian?

Ik heb zelf zojuist deel 9 geïnstalleerd en ben deze een beetje aan het uitvogelen.

Waar ik niet achter kan komen is hoe je een gemaakte back-up weer terug zet.

Groets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iksem Bekijk Berichten
                    Als ik dit draadje even mag afstoffen.
                    Hoe staat het er voor met Cobian?

Ik heb zelf zojuist deel 9 geïnstalleerd en ben deze een beetje aan het uitvogelen.

Waar ik niet achter kan komen is hoe je een gemaakte back-up weer terug zet.

Groets.
                    Lijkt me weinig verschil hieromtrent met de versie 9 , ik heb versie 8 nog

Maak geregeld dus een backup en deze zet ik op externe HD, ouderen verwijder ik geregeld en zet een recente geregeld op een DVD.
                    Het is dan echt een image, van partitie C in mijn geval, zoals voorheen Ghost ook.
                    Wil ik de image terugzetten (dit ff op andere PC getest) dan via de BIOS de PC via de DVD laten opstarten, voila alles werkt dan weer

Soms mis je wel paar kleine dingetjes, kan je vooraf wel in logboek lezen, maar 99% komt toch keurig terug!

Vond dit zelf ook best eng eerst hoor

Comment

Moet alles wel op 1 DVD passen

En dan boot hij dus gewoon vanaf de DVD?

Je kunt dus geen mappen terugzetten als je pc nog gewoon werkt? Dus vanaf je externe HD?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iksem Bekijk Berichten
                        Moet alles wel op 1 DVD passen

En dan boot hij dus gewoon vanaf de DVD?

Je kunt dus geen mappen terugzetten als je pc nog gewoon werkt? Dus vanaf je externe HD?
                        Yeps, heb hier de keuze voor of de gewone dvd tot 4.7 gieg, deze is puur voor data die ik apart geregeld backup en voor de image zelf : Emtec double layer DVD+R 8.5 GB ( 25-pack cakebox en prijs= rond de 19 euro)
                        Zijn meer merken nog hoor, gewoon soms ff zoeken naar aanbiedingen.
                        En ja dan gewoon booten vanaf die DVD+ R dvd...C partitie hier hou ik klein, meestal maar tot 8 gieg.

Omdat ik veel mail moet bewaren, tig folders heb in OE draai ik deze via Cobian apart en op ander tijdstip ff,

Eigenlijk test ik nog wel meer uit...tussendoor zoals alleen aantal mappen die ik voor zekerheid eerst naar andere deel interne HD kopieer (prog . files bv)
                        Zet ik deze ahw over de bestaande prog.files heen wil ook, als je iig ff die melding "ja op alles" overschrijft, en erna werkt alles ook prima nog of weer ...gewoon best leuk en nuttig speelgoed ook he?

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X