Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Backup maken van belangrijke mappen op pc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Backup maken van belangrijke mappen op pc

Hey,

Ik heb 2 uur geleden een Trojandownloader.xs opgelopen, ik zit nu als een gek alles te backuppen. Want mijn vraag; kan ik mijn pc uitzetten met die trojan? Of kan ik dan als ik hem opstart niks meer doen? En zijn mijn .PSD, afbeeldingen, mapjes etc nu ook besmet? Mag ik ze op een andere pc zetten dus? Graag als het kan antwoord voordat ik hem uit stress het raam uit gooi. Ik ga btw met mijn neef kijken hoe we het op gaan lossen en ik zal hem zeker naar dit forum wijzen.

006

je kunt natuurlijk alles naar een harde schijf back-uppen, dat kan nooit kwaad.
    NIET AANSLUITEN op andere PC's
    ik kan niet veel goede informatie vinden over het virus, welk anti virus programma gebruik je?
    wat is de locatie van het virus? kan je datzelfde bestand ook terug vinden in de process lijst? (ctrl+alt+delete>processen)
    verder zou ik een hijackthis logje maken, veel personen met ditzelfde probleem heb ik dat ook zien doen

Comment

Ik heb via usb stick de bestanden op een andere pc gezet. Heb daarnet met Norton gecheckt, er zat niks in volgens hem. Ben nu ook deel van mijn belangrijke bestanden op mijn hosting aan het zetten. Hopen dat ik morgen verder kan gaan zonder bijverschijnselen. Vind 3 uur niet de moeite waard meer om fris achter de pc te zitten. Ik zie het morgen wel weer.

Comment

Hoi 006,

Het is niet waarschijnlijk dat je bestanden en mappen besmet zijn.
        Denk er wel aan dat je back-ups met regelmaat moet maken, dus niet pas als je een probleem lijkt te hebben. Dan loop je ook niet het risico een infectie mee te nemen mocht dit het geval zijn.

Als de infectie zo vers is biedt systeem herstel misschien een oplossing. Als dat geen optie meer is, kijk dan of een standaard virusscanner het kan verwijderen.
        Zoniet kun je een HijackThis log plaatsen.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X