Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervanging voor Norton Ghost 9

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vervanging voor Norton Ghost 9

hallo forumleden,
    jullie discussie is interessant voor mij want ik zoek een goede vervanger voor mijn niet meer functionerende Ghost 9.0 van Norton/Symantec, die pas 3 jaar oud is en me een hoop ellende heeft bezorgd. Van Symantec is de enige 'hulp' het advies om versie 14.0 aan te schaffen. Daarom zoek ik een alternatief voor het 'imagen' van mijn C-(systeem)schijf, anders dan de 'gewone' backups. Acronis True Image pretendeert een goed programma te zijn, maar ik ken dergelijke programma's niet.
    Hebben jullie ervaring met zulke backup-systemen en zo ja, welke adviseren jullie mij voor een XP desktop? Ik hoef geen profi-uitvoering en heb minder interesse als de prijs boven de € 40 uitkomt.
    Bij voorbaat dank voor de reacties!

Hi,

Allereerst: waarom doet Ghost het niet? Ik heb dit zelf jaren gebruikt maar ben overgestapt omdat deze niet meer op Vista werkt.

Ik heb ervaring met Acronis' programma en vind dit erg prettig werken.
    Werkt ook op Vista mocht je besluiten ooit eens te willen upgraden.

Acronis® True Image 11 Home
    Prijs per licentie 49.95€ (of $49.99, dus goedkoper!)
    Totale kosten 49.95€ (of $49.99, dus goedkoper!)
    KLIK HIER voor een vergroting!
    (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Informatie:

Een gratis proefversie kun je hier downloaden: http://www.acronis.com/homecomputing...oad/trueimage/.

(ik heb je vraag trouwens even een eigen plekje gegeven).
    Last edited by Eagle Creek; 13-05-08, 00:51.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Thx EC voor de $-tip en je positieve mening over Acronis. Het probleem met Ghost was dat-ie door onbekende oorzaak niet meer werkte. Hoe vaak ook geherinstalleerd (na schoning register en zo), het programma startte niet. De eerder gemaakte backup-images bleken in de computerwinkel onbruikbaar te zijn en na vele uren gechat te hebben met de hulplijn van Symantec kwamen zij met de "oplossing", zoals eerder aangegeven.
      Overigens, het klopt toch dat een kloon of image van je systeemschijf op een extern medium de beste backup-oplossing is voor een crash van je pc(-partitie)? Daarom zal ik de proefversie van Acronis eens gaan uitproberen.

mvg Amatje

Comment

Hi,

Raar. Ik heb dat wel vaker bij Symantec producten: als het werkt heb je er geen omkijken naar maar owee als je er problemen mee krijgt.

Images: Dat is de beste methode en ik zou daarnaast ook losse back-ups maken van mijn bestanden.

Een image is vrij groot en hoef je in principe niet regelmatig te maken. Losse bestands back-ups daarentegen kan je dagelijks laten lopen en afhankelijk van je programma/instellingen/wensen kost dat maar een paaar minuutjes.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

hallo, ik was even een paar dagen weg.

Intussen is de NL-versie van Acronis geinstalleerd. De US-versie was niet te downloaden, dus geen $-voordeeltje; boodschap tijdens installeren was: "Fout E00010006F: Kon niet lezen van bestand. U bent niet bevoegd om deze bewerking uit te voeren". Ik probeerde het een paar keer, met steeds dezelfde boodschap. De proefversie draait heel plezierig, alleen wel jammer dat ik bij verificatie van de backup de volgende foutmelding krijg: "E 000 70020 Het bestand is beschadigd". Welk bestand en hoe ik dat kan oplossen, geeft Acronis niet aan.
          Los van af en toe een blauw scherm met de boodschap dat Windows de sessie gestopt heeft en ik opnieuw moet opstarten, werkt m'n pc wel goed.
          Dus ga ik maar verder met incremental backups, in de hoop dat ik bij terugzetten niet de boodschap krijg dat dat niet kan wegens een foute backup, zoals ik al bij Ghost had......

Met dank voor je aandacht en vr. groet, amatje

Comment

Als je tijdens het installeren en het maken van de back-up leeserrors krijgt kan dat duiden op fouten in je schijf, controleer deze dus op fouten.

Over de US versie en wel/geen voordeel: dit is natuurlijk geen probleem waardoor je wel of niet korting kunt krijgen. Dit heeft 'een' technisch oorzaak, het voordeel blijft dus van kracht.

De blauwe schermen duidelijk ook op schijf- of geheugen fouten maar daarvoor zou ik de foutcode uit het scherm moeten hebben.

Comment

Dank EC voor je snelle reactie. Ik kom t.z.t. terug met de foutcode uit het 'blauwe scherm' als het zich weer voordoet. Wat mij betreft kan idefix zijn mandje in en kan dit onderwerp gesloten worden (ik weet niet hoe, dus....)

mvg, amatje

Comment

Even linksboven op "opgelost" klikken is voldoende .

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X