Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Externe back-up

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Externe back-up

Ook handig voor het maken van een back-up is de webruimte die vrijwel iedereen bij zijn internet abonnement krijgt. Heel veel mensen gebruiken deze ruimte niet voor het maken van een website. Natuurlijk moet je wel zorgen dat de boel goed dicht zit maar daarna kan je wel overal bij je bestanden
    Last edited by MadeGo; 15-05-08, 21:04.

Dat is inderdaad een hele goede tip!

Houd er wel rekening mee dat deze ruimte vaak wel beperkt is tot enkele MB's, afhankelijk van je provider. Evengoed kun je dit gebruiken voor je belangrijkste data.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Klopt, maar voor het maken van externe bakups van "minder belangrijke" zaken als foto's etc weet inmiddels iedereen de weg denk ik wel te vinden.

Comment

Windows Live biedt gratis 5 GB externe back-up ruimte aan (ook om eventueel te delen met anderen). Maar hoe veilig zijn je bestanden nou op zo'n externe server? (ook al zijn ze met een wachtwoord beveiligd, ook al deel je ze met niemand, kunnen bv hackers er iets mee?). En is het bv verantwoord om je administratie en andere gevoelige zaken daar te parkeren?

Comment

"Tja".
          Volgens mij valt dit gewoon onder de standaard algemen voorwaarden die vrijwel alle van dit soort bedrijven hebben.
          Bedrijven die bewust externe back-up aanbieden hebben vaak ook bepaalde garanties m.b.t. beveiliging en dergelijk hierin opgenomen.

Ik zou sowieso gebruik maken van de mogelijkheid om je bestanden met een wachtwoord te beveiligen.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Bovendien worden je bestanden op een server meestal ge-encrypt. En als er iemand in je huis inbreekt en je hebt je backups op een externe HD staan en die wordt gestolen, ben je ook het bokje. Kwestie van kansberekening denk ik. Niets is helemaal diefstalproof.
            amiek

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X