Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Harde schijf (C:) 100% kopie naar nieuwe?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Harde schijf (C:) 100% kopie naar nieuwe?

Ik had graag mijn harde schijf ( C: ) willen kopiëren naar een nieuwe schijf omdat mijn huidige schijf niet 100% meer functioneert.

Nu is de vraag hoe kan ik mijn schijf volledig kopiëren zodat als ik de nieuwe schijf plaats in mijn laptop alle geïnstalleerde programma's verder kan gebruiken en mijn besturingssysteem en dergelijke werkt zoals ervoor?
    Kortom gewoon het schijfje vernieuwen met alles er nog op en aan?

Is er daarvoor gratis software voor en hoe dien ik dit uit te voeren en hoe moeten de schijven geplaatst zijn voor de kopie?

alvast bedankt
    Last edited by Freack; 29-07-14, 20:22.

Ja dat kan, met SynBack bv. Maar dan moet je je Windows herinstalleren.

Het kan nog eenvoudger dmv een "image"en dan zet je alles in éé maal over.
    Gratis software hiervoor is Partition Saving.

Uitleg over zowel methode 1 als 2 vind je hier: http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/...g_windows.html
    Last edited by Emphyrio; 29-07-14, 22:01.
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

optie 2)
      Nog 1 vraagje bij het aansluiten van de nieuwe schijf, die moet gekoppeld worden als secundairy master maar als ja de dvd speler loskoppelt kan je de boot disk niet gebruiken en hoe moet ik dan de pinnetjes van de (2de nieuwe schijf) plaatsten, ook als master of dan als slave?

+ kan ik dit voorlopig ook testen op een extern harde schijf? zodat ik als 2de (nieuwe harde schijf) voorlopig kan testen op mijn externe zodat ik dan van daaruit kan starten? of lukt dit niet omdat dit via usb is?
      Last edited by Freack; 30-07-14, 16:16.

Comment

Alles staat prima uitgelegd in de link die ik je heb gegeven.

Comment

Ja ik heb het helemaal gelezen maar dat vroeg ik me nog af omdat ik dat niet zo duidelijk vind. En vn de externe harde schijf staat niks over dus?

Comment

Als je BIOS is voorzien om vanaf een USB te booten is dit mogelijk.
            Hou er wel rekening mee dat dit trager kan zijn.

Comment

pff die start nie eens op via diene dvd omda dat geen iso bestand is -.-?

+ Automatic Boot Disk, WindowsME_No_Ramdrive da werkt nie eens. hoe moet ik dan deftig kunnen werken mee die dingen als ze niet eens werken
              begin het stil aan beu te worden
              Last edited by Freack; 01-08-14, 19:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freack Bekijk Berichten
                pff die start nie eens op via diene dvd omda dat geen iso bestand is -.-?(
                Dan heb je iets fout gedaan bij het branden..

Comment

das juist het probleem dat bestand kan niet gebrand worden omdat het een toepassing is en geen iso :s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freack Bekijk Berichten
                    das juist het probleem dat bestand kan niet gebrand worden omdat het een toepassing is en geen iso :s
                    Ik kan even niet volgen

Comment

oke kijk,eerst wil ik met imgburn de toepassing savepart.exe branden, als ik kijk in de lijst staat het er niet tussen om te selecteren om te branden omdat het geen .iso file is.
                      vervolgens als ik het programma WindowsMe_No_Ramdrive wil doen geeft hij steeds de volgende fout melding: the current image format is not supported by the disk drive.
                      Dan heb ik de toepassing ( savepart.exe) ook handmatig gekopiëerd en geplakt op de dvd maar bij het opstarten loopt hij gewoon door de CDRM boot heen en start vervolgens op van de harde schijf (voor je het zou zeggen, ja de cdrom staat als eerste ingesteld om te booten )

Dan heb ik ook al eens geprobeert om ipv een cdrom te gebruiken een usb te gebruiken maar ik wilde dit testen op windows xp maar weet niet hoe ik de usb als eerste kan laten booten :/

Ik weet dus niet hoe het programma deftig kan geboot worden of wat doe ik steeds verkeert zodat het niet goed gebrand kan worden, of moet er meer dan enkel de toepassing savepart.exe op de dvd staan?

Edit: Heb ondertussen een programmatje gedownload dat rar bestanden om kan zetten naar iso, zet het op de schijf en het lukt nog niet :s terwijl als ik hirens boot op de cd zet boot hij wel vanaf de cd? wat moet ik doen met met savepart? of kan ik ook mijn hdd kopieren met hirens boot?
                      Last edited by Freack; 02-08-14, 10:05.

Comment

Heb zelf al iets gevonden... Het lukt ook met een hirens boot cd dus geen andere software nodig.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X